Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

 

 

10/12 med hjelpa di på svar 9 :)

Tok wankelen, men ikke at det var en RX8.. Er det stor forskjell på motor/lyd? :O

 

 

Jeg har dessverre ikke peiling på Wankel så tror jeg fikk feil på den og svarte RX-7 når riktig var RX-8 elns.

I kommentarfeltet mente noen at det er litt mer turbo-susing i RX-7en og at derfor kan en skikkelig bilentusiast klare å skille RX-7 fra RX-8 :p 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste klisteret jeg har er +5hp, slik at jeg blander meg inn med rånerne på jæren.

Apropos rånere, artig historie; kjørte med en kompis i en 70hk bitteliten Subaru Justy, og så 3 E39er stå ved siden av hverandre ved Europris om kvelden. Altså det jeg betegner som rånere. Kjørte ved siden av de og skulle kødde litt, rulla ned vinduet og alle stirra rart på oss før vi sa "vi er nye i byen her, hva skjer" og fikk et stygt "ingenting hvem er dere" tilbake før vi spurte "kan vi råne litt med dere ikveld eller" før dem ble forbanna og sa "vi er f* meg ikke rånere, de er borte ved **!" Burnet bort med mine utrolige 70hk FWD og lo oss i hjel...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tenker du å se ut bakvinduet på en spesiell måte, eller bare det å se ut bakvinduet?

 

Selv så snur jeg meg jevnlig hver gang jeg rygger. Jeg stoler ikke på at speilene gir meg god oversikt.

Vrir seg helt rundt i settet for å se ut bakvinduet under hele ryggingen, de kan jo ha null kontroll på fronten av bilen.

Enkelte biler har dårlige oversikt i speilene, og da er det jo mer forstålig, men man bør jo likevel ha kontroll på fronten av bilen.

 

Dessuten ser jeg folk gjør det i biler som jeg vett er oversiktelige, har ryggekamera + sensor osv. 

Lenke til kommentar

 

Tenker du å se ut bakvinduet på en spesiell måte, eller bare det å se ut bakvinduet?

 

Selv så snur jeg meg jevnlig hver gang jeg rygger. Jeg stoler ikke på at speilene gir meg god oversikt.

Vrir seg helt rundt i settet for å se ut bakvinduet under hele ryggingen, de kan jo ha null kontroll på fronten av bilen.

Enkelte biler har dårlige oversikt i speilene, og da er det jo mer forstålig, men man bør jo likevel ha kontroll på fronten av bilen.

 

Dessuten ser jeg folk gjør det i biler som jeg vett er oversiktelige, har ryggekamera + sensor osv. 

 

Er man vant til å kjøre slik så vet man hvor fronten er. Hvis ikke måtte jo truckførere alltid sett bak seg når de kjører fremover.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Rygger alltid sånn hjemme. Føler det er lettere å rygge i en rett linje når man ser bakover. Speilene på eldre biler går ikke ned når du setter bilen i revers heller, så blir mer praktisk å snu meg i dette tilfellet.

 

På jobben bruker jeg kun det ene sidespeilet ettersom jeg står langs en vegg, da er det enklest mtp å beregne avstand til veggen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har veldig dårlig lys på bilen synes jeg. Det er nesten litt gult, og jeg skulle gjerne hatt noe som sprer litt mer. 
Kommer nok til å kjøpe ny lykt til neste vinter, men akkurat nå er det andre ting som må prioriteres. Ser Clas har Night Breakers til 150 kr. Er night breakers the shit, eller er det ikke noe poeng? 

Lenke til kommentar

Kjøp skikkelige pærer og noe repair-kit til lykta slik at du kan pusse litt på glasset.

 

Night breakers er sikkert helt ålreite de. Styr unna billige Kina-pærer. Eller, de er ikke nødvendigvis billige, men som regel så er det dårlig lys. Kjøpte et sett til nærlyset da jeg ble tvunget til å bytte ut, lyset var så dårlig at det ble besluttet å bestille noe skikkelig allerede etter 1 km på veien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis jeg skal bytte, blir det til at jeg bytter til noe skikkelig ja. Aner ikke hva som sitter på bilen nå, men godt lyser det iallefall ikke. Nå er vel ikke S13 kjent for å ha godt lys i utgangspunktet, men jeg skal se på spennigsfall frem til pærene, og kanskje legge opp noen tykkere ledninger. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Du kan kanskje vite hvor fronten er, men vett du hvor alt rundt fronten er til en hver tid?

Tja, du har jo nettopp passert det, så vil si i stor grad ja.

 

Barn som kommer løpende også da?

Poenget er uansett at jeg ser ikke vits i å ikke bruke speilene om de gir den sikten du trenger.

Ja, det finnes unntak hvor det er mer akseptabel og muligens mer praktisk, men nå var det ikke de jeg reagerte heller på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...