Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det er helt normalt at kvalitetsfelger blir dårlige også? Når det er 4-5 ganger forskjell i nypris så kan det fort lønne seg med billigfelger om man ikke kjører opp og ned fra fortauskanter dagen lang.

 

Nettopp det som er poenget mitt, kjører du stygt så ødelegger du gode felger også. Da er de ikke nødvendigvis verdt investeringen. Ellers ser jeg ikke for meg hvordan en M3 skal være verre enn andre biler, med mindre man kjører alt for fort over hull i bakken. 225/45r17 er ikke helt oringer til dekk heller.

Lenke til kommentar

Ellers ser jeg ikke for meg hvordan en M3 skal være verre enn andre biler, med mindre man kjører alt for fort over hull i bakken. 225/45r17 er ikke helt oringer til dekk heller.

Disse bilene misbrukes på det groveste i hele sitt liv.

Har du sett smørbrødlistene med ting som folk fikser på disse? Er jo omtrent alt som er på bilene blitt byttet.

Lenke til kommentar

Minste mønsterdybde for vintersesongen (fra november hvert år) er 3mm, uansett om du kjører på sommer- eller vinterdekk.

 

Så om du hadde lovlige sommerdekk med 2-2,5mm i oktober er ikke disse lenger lovlige å bruke på vinteren, enda det ikke er noe snø og det ellers er forsvarlig å kjøre på sommerdekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...