Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gatebil nei. Litt for harry for min smak.

 

Spørsmål: Har fått "Check brake linings" på dashen som er slitasjesensor på klossene bak. Jeg har ca. 2-3mm igjen av klossene bak. Tingen er at jeg leser at det er en "replace at own convenience" advarsel, og jeg rekker trolig ikke å få klossene før jeg stikker til Oslo. Så jeg lurer på om jeg skal drøye byttingen et par mil til jeg kommer hjem til garasje og bremseklosser, eller om jeg skal stikke på Biltema i morgen, kjøpe meg et midlertidig sett, og bytte de asap. Problemet med sistenevnte er at jeg da utsetter meg selv for å kunne ødelegge noe og ikke kunne kjøre til Oslo dagen etter.

 

What to do?

Lenke til kommentar

Årh, har drevet å sett på noen fine Audi A5'er de siste ukene, men så snublet jeg over en A7 på Finn (3.0 Tdi versjonen). 3 dager etter prøvekjøring er jeg nå eier av en A7, herre for en god bil :)

 

Ble en del mer penger enn jeg først hadde tenkt ut, men den er såpass mye finere og mer praktisk enn en A5, at jeg bare måtte..

 

Så får vi nå sjå hvordan det er å eie Audi også nå da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Årh, har drevet å sett på noen fine Audi A5'er de siste ukene, men så snublet jeg over en A7 på Finn (3.0 Tdi versjonen). 3 dager etter prøvekjøring er jeg nå eier av en A7, herre for en god bil :)

 

Ble en del mer penger enn jeg først hadde tenkt ut, men den er såpass mye finere og mer praktisk enn en A5, at jeg bare måtte..

 

Så får vi nå sjå hvordan det er å eie Audi også nå da :p

Gratulerer, dere kan jo snart starte en A7-klubb på forumet !

Lenke til kommentar

 

Nye sensorer kan jeg vel hente på en BMW-forhandler for en hundrelapp eller noe.

Kan aldri huske å ha sett en pris hos forhandler lavere enn 5 hundrelapper. Plast senterkopper til hjul er jo 1500 for et sett.

 

 

Jeg kunne nok spart mye på å kjøpe på Koed, men det er bare en liten plastdings som koster lite selv på GS.

Lenke til kommentar

Er nok slitasjesensor på klossene. Hadde det vært noe på bremselinjene så hadde du fått utropstegn i dash når bremsevæsken i beholderen hadde gått under advarselsnivå.

 

 

Over til noe annet: trenger tips til et verktøy, ala spatel. bredde som en 10-er og lengde på 10-15 cm, kanskje 2-3mm tjukt og veldig stivt.

Bakgrunnen er den at jeg prøvde å lirke ut veivsensoren på bilen idag, men den satt jo som sveisa fast. Skulle sjekke at jeg ikke drepte den helt og starta bilen, levde fortsatt den. Fikk litt flaks så tannhjulet stoppet akkurat der det mangler en tann eller to så nå har jeg mulighet til å dytte noe under og kanskje presse den ut. Fikk prøvd med en sak, men det bøyde seg så trenger noe skikkelig stivt.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med 1,6 TDI på 102 hk fra VW? 

Og er det noen store problemer med DSG-kassa som sitter i 2012 modell Caddy?

Den DSG-kassa er en 7-trinns tørrclutch som ikke tåler altfor tung påkjenning over tid og det er krevende å rygge opp en bakke med en tung henger for eksempel. Fordelen er at den er vedlikeholdsfri og leveres i Golf, Passat, Octavia mm så den er solid og gjennomtesta. Ellers er det holdbare motorer, men ingen rakett. Har ikke hørt om noe graverende feil..

Lenke til kommentar

 

 

Gatebil nei. Litt for harry for min smak.

 

Spørsmål: Har fått "Check brake linings"

Du sikker på at Check Brake Linings er Slitasjevarslerne da? Høres ut som det kan være bremselinjene men vet det ekke uvanlig at Bremsevarslerne går fyken akkurat når det passer dem.

"Lining" er det engelske ordet for belegg/deksel, rør/linje heter "tubes/line".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...