Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Noen som har vært borti nye Transiten? Og evt hvordan deres awd system funker?

 

Syns det står lite teknisk informasjon om de bilene på siden til Ford..

Nesten alt i dag er jo Haldex i en eller annen form.

Var iallefall det på forrige generasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har vært borti nye Transiten? Og evt hvordan deres awd system funker?

 

Syns det står lite teknisk informasjon om de bilene på siden til Ford..

Ford vil vel ikke at du skal grave for mye :)

Transiten, altså den største av bilene til Ford, har ihvertfall ikke Haldex. Den gamle ble bygd på bakhjulsdrevet utgave, kobler inn forhjula ved behov, men ombyggingen gjorde at du mistet antiskrens, antispinn og bakkestartsassistent.

 

Finner ingen teknisk data på nye Transit jeg heller. Har du hørt med Ford? :)

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har vært borti nye Transiten? Og evt hvordan deres awd system funker?

 

Syns det står lite teknisk informasjon om de bilene på siden til Ford..

Ford vil vel ikke at du skal grave for mye :)

Transiten, altså den største av bilene til Ford, har ihvertfall ikke Haldex. Den gamle ble bygd på bakhjulsdrevet utgave, kobler inn forhjula ved behov, men ombyggingen gjorde at du mistet antiskrens, antispinn og bakkestartsassistent.

 

Finner ingen teknisk data på nye Transit jeg heller. Har du hørt med Ford? :)

Jeg var innom og prøvekjørte en L2H3 med awd. Spurte ikke direkte hvilket awd system den bruker. Selger bekreftet at den har ESP. Syns det bare er litt rart at jeg ikke finner noen informasjon om dette. Det var heller ingen bryter for ESP, er det ikke ganske vanlig å ha det? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Audi A8 2.5TDI QUATTRO RECARO 2001, 228 000 km, kr 98 500,-

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60728346

 

 

Er dette et dårlig kjøp? Har hørt så mye rart om 2,5TDI motorene til VW, men ser ut til at bilen har blitt tatt godt vare på, samt nylig byttet en del deler. Ganske høy kilometerstand da...

 

Hva tenker folk der ute?

 

2.5 TDI V6, også kalt den verste motoren som har trillet ut av VAG sin fabrikk  :tease:

 

Kommer ikke på en motor jeg har hørt mer dritt om enn den, eneste kommer nær er 1.7 CDTI motoren som stod i Opel for noen år siden, som viste seg å være noe gammelt Isuzu herk fra starten av 90-tallet.  

Lenke til kommentar

 

Audi A8 2.5TDI QUATTRO RECARO 2001, 228 000 km, kr 98 500,-

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60728346

 

 

Er dette et dårlig kjøp? Har hørt så mye rart om 2,5TDI motorene til VW, men ser ut til at bilen har blitt tatt godt vare på, samt nylig byttet en del deler. Ganske høy kilometerstand da...

 

Hva tenker folk der ute?

 

2.5 TDI V6, også kalt den verste motoren som har trillet ut av VAG sin fabrikk  :tease:

 

Kommer ikke på en motor jeg har hørt mer dritt om enn den, eneste kommer nær er 1.7 CDTI motoren som stod i Opel for noen år siden, som viste seg å være noe gammelt Isuzu herk fra starten av 90-tallet.  

 

 

Har hørt akkurat det samme, men er de like fæle om de er blitt tatt godt vare på? Var vel kammrene som gikk på disse om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

 

 

Audi A8 2.5TDI QUATTRO RECARO 2001, 228 000 km, kr 98 500,-

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60728346

 

 

Er dette et dårlig kjøp? Har hørt så mye rart om 2,5TDI motorene til VW, men ser ut til at bilen har blitt tatt godt vare på, samt nylig byttet en del deler. Ganske høy kilometerstand da...

 

Hva tenker folk der ute?

 

2.5 TDI V6, også kalt den verste motoren som har trillet ut av VAG sin fabrikk  :tease:

 

Kommer ikke på en motor jeg har hørt mer dritt om enn den, eneste kommer nær er 1.7 CDTI motoren som stod i Opel for noen år siden, som viste seg å være noe gammelt Isuzu herk fra starten av 90-tallet.  

 

 

Har hørt akkurat det samme, men er de like fæle om de er blitt tatt godt vare på? Var vel kammrene som gikk på disse om jeg husker riktig.

 

 

Kammene, girkassa i tillegg til alt det andre som går åt skogen på en såpass gammel bil. Du kan prøve den, du :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Audi A8 2.5TDI QUATTRO RECARO 2001, 228 000 km, kr 98 500,-

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60728346

 

 

Er dette et dårlig kjøp? Har hørt så mye rart om 2,5TDI motorene til VW, men ser ut til at bilen har blitt tatt godt vare på, samt nylig byttet en del deler. Ganske høy kilometerstand da...

 

Hva tenker folk der ute?

 

2.5 TDI V6, også kalt den verste motoren som har trillet ut av VAG sin fabrikk  :tease:

 

Kommer ikke på en motor jeg har hørt mer dritt om enn den, eneste kommer nær er 1.7 CDTI motoren som stod i Opel for noen år siden, som viste seg å være noe gammelt Isuzu herk fra starten av 90-tallet.  

 

 

Har hørt akkurat det samme, men er de like fæle om de er blitt tatt godt vare på? Var vel kammrene som gikk på disse om jeg husker riktig.

 

 

Kammene, girkassa i tillegg til alt det andre som går åt skogen på en såpass gammel bil. Du kan prøve den, du :)

 

 

Har selv en bil som er mye gamlere enn det som går som en kule, så alder ser jeg ikke negativt på. :)

Lenke til kommentar

Audi A8 2.5TDI QUATTRO RECARO 2001, 228 000 km, kr 98 500,-

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60728346

 

 

Er dette et dårlig kjøp? Har hørt så mye rart om 2,5TDI motorene til VW, men ser ut til at bilen har blitt tatt godt vare på, samt nylig byttet en del deler. Ganske høy kilometerstand da...

 

Hva tenker folk der ute?

 

Selv om 2,5TDI'en ryker oftere enn andre motorer så betyr det ikke at akkurat denne gjør det. Før eller siden ryker alt. Men det er større SJANS for at du får mer problemer med denne enn en annen motor. Du bør ta noen forhåndsregler som å teste den ordentlig, passe på at den er dokumentert vedlikeholdt og krysse fingrene.

Kjenner selv til flere fornøyde eiere av denne, men har også hørt skrekkhistorier som alle andre selvutnevnte eksperter på 2,5literen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...