Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ser på noen items som jeg looter så står det en + i slutten. Betyr det noe spesielt?

 

Og er det mulig å reset skillpoints?

Det er ting som du har merket av på byggemenyen din som du mangler for å få bygd diverse ting.

 

Btw: To av mine landsbyer ble angrepet i stad og ett par turreter ble skadet, noen som vet hvordan man reparerer disse?

Endret av WallStreet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser på noen items som jeg looter så står det en + i slutten. Betyr det noe spesielt?

 

Og er det mulig å reset skillpoints?

De itemsa med pluss på har en spesiell modifikasjon i seg, du kan se hva på våpenet, står som oftest i navnet. Hvis ikke kan du sjekke det på en armor eller weapon bench. Vet ikke om det er mulig å resette skillpoints enda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ser på noen items som jeg looter så står det en + i slutten. Betyr det noe spesielt?

 

Og er det mulig å reset skillpoints?

De itemsa med pluss på har en spesiell modifikasjon i seg, du kan se hva på våpenet, står som oftest i navnet. Hvis ikke kan du sjekke det på en armor eller weapon bench. Vet ikke om det er mulig å resette skillpoints enda. 

 

 

Takk takk

Lenke til kommentar

Liten Infopost om crafting:

 

Om du har nok folk i settelment som jobber med Defence og mat så kan du bygge Scavenging station, der kan du ansette en person som da sakte men sikkert skaffer items til workstation inventory. 

 

( De skaffer så og si alt av junk så det kan hende du vil ta en titt i workstation inventory noen ganger og sjekke om det er noe du kan selge. jeg har også opplevd og finne ammo til div våpen og aid items som har blitt skaffet av scavenging station )

 

Junk items ER matrialer, Altså du trenger ikke scrappe ting for at det skal telle som matrialer, om du legger våpen/armor/junk i workstation inventory så teller for eks 1 silver spoon som 1 silver, Workstation vil automatisk "scrappe" alt som ligger i workstation inventory om den har behov for matrialer som junk/armor/våpen består av.

 

Scavenging station ligger under resurser og er veldig nyttig. Du kan kun ha 1 annsatt per scavenging station men du kan bygge mange.

 

Junker perk vil gi deg mer resurser fra det du scrapper. Men jeg vet ikke om du får utnyttet disse ekstra resursene om du putter items direkte i Workbench inventory eller om du kun får utnyttet de ekstra resursene om du dropper det og scrapper det manuelt inne i et settelment workzone. Uansett så er dette et veldig viktig perk om du skal kose deg og bygge og crafte mye siden de junke perk gjør slik at du får mer av de sjeldene resursene som ofte kreves for og lage mods som for eks copper og skruer.

 

Resurser som wood,steel osv. Ting du får mye av kan også selges til vendor for caps.

Scavenging station skaffer alt av junk så det kan hende det ligger noe verdifult i workstation inventory om du skulle trenge noe og selge uten og fylle opp inventory med masse billig crap

 

Alle settelments deler inventory slik at du slipper og drasse med deg hauger av materials for og bygge ting i de forskjellige settelment`sa du har. 

 

Du kan bygge Radio beacon slik at flere folk slår seg ned i dit settelment . Dette krever naturligvis mer vann,mat,sengeplasser og et sterkere forsvar så det er ofte lurt og bygge ut dette på forhånd slik at du ikke mister "Glede" blant inbyggerne mens du er ute i vildmarka og teabagger en raider.

 

Du kan bygge et badekar, trur det heter Brahmin feeder, noe som gjør at en trader dukker opp i ditt settelment, kan være kjekt og ha i nærheten slik at du evt kan selge noe verdifult junk som dine arbeidere har funnet via scavenging station, fylle opp på ammo eller kjøpe matrialer du trenger.,

 

Helt på tampen, du kan bygge en bjelle som du ringer i for og samle alle inbyggerne rundt deg, dette gjør det lettere og organisere hvem som jobber hvor og evt om finne ut hvem som er ny, kanskje det lurer en quest i denne nye personligheten ?

Endret av Eriksendrul
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Noen andre som har testet Pip-Boy Appen, hva synes dere i såfall?

 

Selv ble jeg veldig positivt overasket. Tenkte først at den kom til å bli en gimic eller at det ikke fungerte godt nok, men etter å ha prøvd den nå er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å bruke den hver gang jeg spiller. 

 

Selv bruker jeg den på en iPad og tror det hjelper mye på opplevelsen, da jeg tror en telefon skjerm hadde blitt litt lite. Men bare det å kunne for eksempel bytte våpen, fast travle, sjekke quest, osv ved å trykke på paden er rett og slett awsome :D

Lenke til kommentar

Noen andre som har testet Pip-Boy Appen, hva synes dere i såfall?

 

Selv ble jeg veldig positivt overasket. Tenkte først at den kom til å bli en gimic eller at det ikke fungerte godt nok, men etter å ha prøvd den nå er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å bruke den hver gang jeg spiller. 

 

Selv bruker jeg den på en iPad og tror det hjelper mye på opplevelsen, da jeg tror en telefon skjerm hadde blitt litt lite. Men bare det å kunne for eksempel bytte våpen, fast travle, sjekke quest, osv ved å trykke på paden er rett og slett awsome :D

 

Kunne vært gøy og prøve med bluestakcs ( Android emulator til pc ) så kan jeg ha mappet på den andre skjermen :p

Lenke til kommentar

Noen andre som har testet Pip-Boy Appen, hva synes dere i såfall?

 

Selv ble jeg veldig positivt overasket. Tenkte først at den kom til å bli en gimic eller at det ikke fungerte godt nok, men etter å ha prøvd den nå er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å bruke den hver gang jeg spiller.

 

Selv bruker jeg den på en iPad og tror det hjelper mye på opplevelsen, da jeg tror en telefon skjerm hadde blitt litt lite. Men bare det å kunne for eksempel bytte våpen, fast travle, sjekke quest, osv ved å trykke på paden er rett og slett awsome :D

Bruker pip boy appen på min nexus 5 og det fungerer som bare det , eneste er at cpu på tlf blir djevelsk varm...

Lenke til kommentar

 

 

 

Utover det så sluttet WASD (ikke til forveksling med VATS) å funke etter fem min så måtte omstarte spillet for å kunne fortsette.. bug fest.

 

Men men, siden det er Bethesda og Fallout så skal de få slippe litt lettere unna med slikt, men tror nok en patch eller fem, offisiell eller ikke, må på plass jo før jo bedre.

Syns egentlig ikke de burde slippe unna heller. Altså jeg bryr meg ikke så mye selv og har ikke merket noe enda utenom en raider som fløy igjennom lufta når jeg drepte han, same old same old. Men med så mange polerte åpenverden spill som kommer ut for tida så burde virkelig Bethesda ha tatt steget opp med FO4 og levert et litt mer solid teknisk produkt.

 

 

Enig, føler meg litt fanboy når jeg ser igjennom fingrene med dette som jeg aldri hadde gjort med noe annet.. hehe.

 

Men ser jo at ikke alle bare syntes det er fryd og frøy på metacritic user scoren heller da, får håpe Bethesda hiver seg rundt og fikser litt:

http://www.metacritic.com/game/pc/fallout-4

 

Ja det har tatt helt av på Metacritics, brukeranmeldelsene på PC spesielt. Er selvfølgelig mye trolling der også, men jeg skjønner noen av klagene. Får se de kommende ukene hva de velger og fikse.

 

 

Brukeranmeldelser (til PC) er ofte mye mer opptatt av ytelse, bugs, og hvor redelig utgivere er enn det profesjonelle anmeldere er. Ofte er multiplatform-anmeldelser bare spilt på PS4, men blir den offisielle anmeldelsen for spillet til alle plattformene. Spill som er tilnærmet perfekt teknisk sett på PC, får ofte bra bruker-score selv om profesjonelle anmeldere ikke gir det særlig høy score. Mad Max er et godt eksempel.

 

Ser at Fallout 4 har fått litt dårlig kritikk både på Steam og Metacritics. 4.7 i userscore på Metacritics var noe lavere enn jeg hadde forventet. Var kanskje like greit at man ventet med kjøp.

 

Er spillet virkelig så dårlig?

 

Jeg er en tilhenger av å aldri forhåndsbestille spill, og heller ikke kjøpe spill rett etter utgivelse. Dette gjelder ekstra ved spill fra utviklere med en historie som indikerer at spillet vil ha problemer (Bethesda er omtrent like kjent for dette som de er for å lage underholdende spill). Jeg avventer.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

Er det vits å kjøpe spillet på PC nå? Har hørt at bugs ødelegger for mye. :)

Er bare grinebitere som synes småbugs ødelegger... Jeg trives godt med spillet på PC :)

 

For min del er det ikke bugs som er det største problemet, men konsoll/kontroller-fokuset. Jeg har ikke mange mods til Fallout 3, men nesten alle jeg har er for å få et interface som er bedre til PC. Eksempel:

 

15932-3-1301275431.png

Lenke til kommentar

Liker spillet bra så langt ,spiller med gamepad på 50 tommers sony tv. dette spilles burde absolutt spilles med gamepad. må ver stein stokka gal pc masterrace slave for å bruke mus og keyboard her... ;) syntes det var litt mye å sette seg inn i. kunne godt ha vært en lengre og mer omfattende tutorialdel. Litt frame judder her og der, men syntes spillet flyter veldig bra egentlig.

 

glemte å si at jeg spiller på pc, syntes litt synd på folk med konsoll versjonen som sliter endel med frameraten, får håpe bethesda får patcha det etterhvert. :)

Endret av Isvarmt
Lenke til kommentar

Er det vits å kjøpe spillet på PC nå? Har hørt at bugs ødelegger for mye. :)

Jeg skal hvertfall vente en stund. Tror man får mye bedre opplevelse av å smøre seg litt med tålmodighet å vente til de har fått luket ut de værste bugsene. Kanskje en eller annen modder også klarer å få grafikken litt opp på 2015 nivå. Ser jo ut som om spillet er 5 år gammelt.

Lenke til kommentar

har ikke hatt en eneste krasj med min setup. kjører det meste på ultra med 4790k og gtx 970. Spillet flyter bra som sagt, med Må spilles med gamepad. Guien er helt horribel til keyboard og mus. Når jeg tenker med om var morrowind det siste spillet fra bethesda med en gui laget for pc gamere :) så ja kjøp det på pc, men husk gamepad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...