Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor alle konsollifiserte PC-spill insisterer på å filtrere musebevegelsene. Er det noen i det hele tatt som foretrekker det?

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor Bethesda slipper unna med sånn som dette, samtidig som alle andre utviklere ville blitt brent levende på internett om de hadde levert denne PC-porten.

 

Fantastisk irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle konsollifiserte PC-spill insisterer på å filtrere musebevegelsene. Er det noen i det hele tatt som foretrekker det?

Det jeg ikke skjønner er hvorfor Bethesda slipper unna med sånn som dette, samtidig som alle andre utviklere ville blitt brent levende på internett om de hadde levert denne PC-porten.

 

Fantastisk irriterende.

CD Projekt Red slapp da unna med det til The Witcher 3, mange hardcoded hotkeys der i starten og spillet var definitivt lagt opp for gamepad. Jeg spilte med Mus og tastatur, og det var ikke enkelt i starten. Men CDRP får jo lov til alt nå for TW3 var så bra, sukk. Menyen der var også helt grusom, mye mer konsollifisert enn UI'en i Fallout, men ingen nevner det heller fordi det er CDRP. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne annet enn at Bethesda har noen gamle ringrever som de ikke blir kvitt, som insisterer på å gjøre tingene på samme måte hver bidige gang. "Nei, hvorfor bygge ny spillmotor når den vi har fungerer helt fint? Høh."

Hvorfor bygge ny engine når folk uansett kjøper spillet? Hvorfor gjøre grafikken pen, når de kan få moddere til å gjøre jobben gratis for de? De slipper litt billig unna synes jeg.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne annet enn at Bethesda har noen gamle ringrever som de ikke blir kvitt, som insisterer på å gjøre tingene på samme måte hver bidige gang. "Nei, hvorfor bygge ny spillmotor når den vi har fungerer helt fint? Høh."

Hvorfor bygge ny engine når folk uansett kjøper spillet? Hvorfor gjøre grafikken pen, når de kan få moddere til å gjøre jobben gratis for de? De slipper litt billig unna synes jeg.

Dette er jo ikke relevant til konsoll, eller ikke før nå i det minste. Tipper at 80% av alle kopiene de selger av FO4 er på konsoll. Det gir ingen unnskyldning for at modding skal fikse det. Nå syns jeg folk er veldig kritiske også da. Ja spillet har noen problemer, men det er uten tvil det meste polerte Bethesda spillet jeg har vært borti og det er faktisk gøy å spille, jeg blir glad av å spille det! Tar heller med meg det positive og lar det negative ligge igjen der det hører hjemme. 

Endret av Akrabra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oki, må bare spørre. Syns man til tider i spillet får litt dårlig info om diverse ting. 

Det gjelder modding av armor og våpen. På noen våpen får jeg lov til å endre kolben fra short til long, og om våpen skal være heavy eller light (husker ikke helt hva det var). Noen tillater ganske mye tukling (eks. hagle og pistol), mens på rifle er det få muligheter, og laser ingen. 

Hvordan får jeg flere muligheter? Jeg er sånn ca Level 10 (tror jeg), og har ikke vært i Diamond City ennå. 

 

Og hva er dealen med Legendary Rad Scorpion, Infected "forvokst mosqito" osv? Har jo ikke sjans i hælvete å drepe dem... Den dustete Radscoprion-saken fikk plutselig full helse igjen etter å ha fått helsa ned i 5% eller noe sånt... 

Gjør det umulig å komme forbi enkelte steder... 

 

Og hvilken armor-rating har dere som spiller? Kjører nå med Vault111-jumper og metall på legger, armer og bryst, og har tilsammen rundt 45 i armor... 

 

Mye jeg ikke klarer å henge på riktige knagger ennå. Var ikke sååååå forbanna vanskelig å skjønne Fallout3 og New Vegas

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvorfor alle konsollifiserte PC-spill insisterer på å filtrere musebevegelsene. Er det noen i det hele tatt som foretrekker det?

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor Bethesda slipper unna med sånn som dette, samtidig som alle andre utviklere ville blitt brent levende på internett om de hadde levert denne PC-porten.

 

Fantastisk irriterende.

 

Vil nå si det er litt tidlig å konkludere med at de har sluppet unna. De får jo gjennomgå på Metacritic. 

Lenke til kommentar

Velg et tilfeldig ord. "Likeness" vil si antallet bokstaver ordet har til felles med passordet. Bokstavenes posisjon i ordet har betydning. Får du likeness = 0, bør det neste ordet du prøver altså være 100% forskjellig fra det første. Får du to, må du finne et ord som har to bokstaver til felles med det du valgte.

 

EASY: Likeness = 1, da velger du kanskje

LARK, som har en bokstav til felles med EASY. Får du da likness = 3, er det rimelig å anta at

PARK er passordet.

 

I verste fall plukker du bare tilfeldige ord til det virker. Gå ut av minigamet etter tre gale forsøk, så slipper du å vente ti sekunder.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle konsollifiserte PC-spill insisterer på å filtrere musebevegelsene. Er det noen i det hele tatt som foretrekker det?

Det jeg ikke skjønner er hvorfor Bethesda slipper unna med sånn som dette, samtidig som alle andre utviklere ville blitt brent levende på internett om de hadde levert denne PC-porten.

 

Fantastisk irriterende.

CD Projekt Red slapp da unna med det til The Witcher 3, mange hardcoded hotkeys der i starten og spillet var definitivt lagt opp for gamepad. Jeg spilte med Mus og tastatur, og det var ikke enkelt i starten. Men CDRP får jo lov til alt nå for TW3 var så bra, sukk. Menyen der var også helt grusom, mye mer konsollifisert enn UI'en i Fallout, men ingen nevner det heller fordi det er CDRP. 

 

Slapp unna med hva, nøyaktig? Jeg husker en hel masse rabalder i både ukene før utgivelsen til The Witcher 3 og etter. Føler på ingen måte CDPR "slapp unna" med noe som helst. Bethesda med Fallout 4 derimot...

 

En spillmotor som er knyttet til v-sync, som skaper problemer om FPSen er for høy/lav er latterlig. En PC-utgivelse som ikke engang lar deg stille inn FOV, skru av mus-aksellerasjon, stille inn X/Y sensitivitet er latterlig. Om man skal fortsette blir lista fort lengre. Og å kalle UIet til Witcher 3 dårligere/mer konsollifisert enn Fallout 4 er ganske enkelt feil. Ja, feil. Nesten så det er blindt feil. Dette kommer fra et selskap som for ikke så mange år siden lagde et UI til Morrowind som var helt fantastisk på PC. How the mighty have fallen, indeed.

 

axMINXU.jpg

 

Mwd0Gbp.png

 

 

Vil nå si det er litt tidlig å konkludere med at de har sluppet unna. De får jo gjennomgå på Metacritic. 

 

Greit nok, men jeg vil nå ikke akkurat si at litt juling på Metacritic er noe Bethesda sannsynligvis bekymrer seg særlig om. Men jeg kan jo omformulere det til at jeg håper Bethesda ikke slipper unna med det.

 

 

EDIT: La inn en refund nå. Får se om de godtar 6 timer spilletid.

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan ikke skjønne annet enn at Bethesda har noen gamle ringrever som de ikke blir kvitt, som insisterer på å gjøre tingene på samme måte hver bidige gang. "Nei, hvorfor bygge ny spillmotor når den vi har fungerer helt fint? Høh."

Hvorfor bygge ny engine når folk uansett kjøper spillet? Hvorfor gjøre grafikken pen, når de kan få moddere til å gjøre jobben gratis for de? De slipper litt billig unna synes jeg.

Dette er jo ikke relevant til konsoll, eller ikke før nå i det minste. Tipper at 80% av alle kopiene de selger av FO4 er på konsoll. Det gir ingen unnskyldning for at modding skal fikse det. Nå syns jeg folk er veldig kritiske også da. Ja spillet har noen problemer, men det er uten tvil det meste polerte Bethesda spillet jeg har vært borti og det er faktisk gøy å spille, jeg blir glad av å spille det! Tar heller med meg det positive og lar det negative ligge igjen der det hører hjemme. 

 

+1 Dette her synes jeg var mye bedre enn Fallout 3 :)

Endret av SaleEfag
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velg et tilfeldig ord. "Likeness" vil si antallet bokstaver ordet har til felles med passordet. Bokstavenes posisjon i ordet har betydning. Får du likeness = 0, bør det neste ordet du prøver altså være 100% forskjellig fra det første. Får du to, må du finne et ord som har to bokstaver til felles med det du valgte.

 

EASY: Likeness = 1, da velger du kanskje

LARK, som har en bokstav til felles med EASY. Får du da likness = 3, er det rimelig å anta at

PARK er passordet.

 

I verste fall plukker du bare tilfeldige ord til det virker. Gå ut av minigamet etter tre gale forsøk, så slipper du å vente ti sekunder.

 

Skjønte litt mer nå, takker!

Fikk hacket den nå etter litt prøving :p

Lenke til kommentar

Året var 2010, fnv ble lansert. 2011 - 12 : hvor i faen er fallout 4?. 2013 : rykter... De var falske (eller?). hyl å skrik, nesten undergang i de nesten 2 neste årene. 2015 : Fallout 4 har blitt en realitet! Hype hype wow wow, gåsehud..Endelig! Lansering, buhuu fps cap buhuu glitch/bugs, grafikken er så 2014, hyle skrike...

WTF! Her er det, fallout 4, bedre en noen gang. Sjokkert over at gamebryo bringer litt bugs? Hmm. Er du ny i fallout universet forstår jeg. Men hallo. Det er et, unskyld språket, faen så bra spill! Vi er på dag 3 eller noe slikt (mista oversikt på dager jeg for min del).

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Velg et tilfeldig ord. "Likeness" vil si antallet bokstaver ordet har til felles med passordet. Bokstavenes posisjon i ordet har betydning. Får du likeness = 0, bør det neste ordet du prøver altså være 100% forskjellig fra det første. Får du to, må du finne et ord som har to bokstaver til felles med det du valgte.

 

EASY: Likeness = 1, da velger du kanskje

LARK, som har en bokstav til felles med EASY. Får du da likness = 3, er det rimelig å anta at

PARK er passordet.

 

I verste fall plukker du bare tilfeldige ord til det virker. Gå ut av minigamet etter tre gale forsøk, så slipper du å vente ti sekunder.

 

Også mulig å finne parvise symboler som for eksempel (sdfsdf), [asdf], {asfsd}, og <sdgfg>. Disse vil fjerne et ord eller gjenopprette forsøkene dine. Det  finnes alltid flere slike parvise symboler som fjerner ord eller gjenoppretter forsøkene dine. Disse blir enda viktigere å bruke ved høyere vanskelighetsgrader. 

 

Annen teknikk er å alltid velge de tre øverste ordene oppe til venstre, og så exit. Etter det så gjentar du syklusen helt til du treffer på rett passord. Dette fungerer veldig bra fordi plasseringen til passordet vil alltid skifte for hver gang du går inn og ut av maskinen. Dette er en teknikk som fungerer best på lavere vanskelighetsgrader, fordi det er ikke så mange ord som det er på høyere vanskelighetsgrader. 

Lenke til kommentar

Året var 2010, fnv ble lansert. 2011 - 12 : hvor i faen er fallout 4?. 2013 : rykter... De var falske (eller?). hyl å skrik, nesten undergang i de nesten 2 neste årene. 2015 : Fallout 4 har blitt en realitet! Hype hype wow wow, gåsehud..Endelig! Lansering, buhuu fps cap buhuu glitch/bugs, grafikken er så 2014, hyle skrike...

WTF! Her er det, fallout 4, bedre en noen gang. Sjokkert over at gamebryo bringer litt bugs? Hmm. Er du ny i fallout universet forstår jeg. Men hallo. Det er et, unskyld språket, faen så bra spill! Vi er på dag 3 eller noe slikt (mista oversikt på dager jeg for min del).

 

Fallout 4 er ikke laget med Gamebryo game engine. Den er blitt vraket etter at TES: Skyrim ble lansert. Skyrim ble laget med første versjon av Creation Engine, og Fallout 4 ble laget med "nextgen" Creation Engine (altså en veldig oppdatert versjon). Viktig å få frem dette for ordens skyld. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...