Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Helt annen greie, spiller folk her på survival? Jeg har gjort det, men syntes alt er bullet sponge, raidere startet måtte jo pepres med 20 skudd, og syntes nesten det ødelegger litt, litt lyst å prøve hard.

 

Men etter hva jeg har forstått så dropper det mindre legendary gear på hard, samt at det er mindre legendary fiender også når du spiller på hard kontra survival.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt annen greie, spiller folk her på survival? Jeg har gjort det, men syntes alt er bullet sponge, raidere startet måtte jo pepres med 20 skudd, og syntes nesten det ødelegger litt, litt lyst å prøve hard.

 

Men etter hva jeg har forstått så dropper det mindre legendary gear på hard, samt at det er mindre legendary fiender også når du spiller på hard kontra survival.

Spiller på Hard og møter en del Legendary enemies, men nå kan jeg jo ikke sammenligne det mot Survival siden jeg ikke har prøvd det enda. Fiendene går ned relativt fort, men det er noen fights som fortsatt er seige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som skal til for å få cleared på diverse locations bortsett fra å drepe alle fiendene som befinner seg der? Har fått cleared på noen av lokasjonene, men på noen andre får jeg ikke cleared på selv om jeg har drept alle fiendene der. 

Mulig du må loote "viktigere" loot containers, eller drepe ett turret eller lignende? vet ikke om lysene bandittene bruker teller som fiender, de bygges i samme kategori som turret.

 

Bare teori vet ikke sikkert.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det med modder egentlig, er det slik at de blir tatt vare på og lagt til inventory hvis man skroter et våpen med mod? Jeg har masse modder liggende under inventory som jeg ikke kan huske å ha plukket opp.

Jeg vet at når du installerer en ny mod i en mod slot som allerede har en mod så får du den gamle i inventory, litt usikker på om det samme gjelder når du scrapper et modda våpen.

Lenke til kommentar

 

Hvordan fungerer det med modder egentlig, er det slik at de blir tatt vare på og lagt til inventory hvis man skroter et våpen med mod? Jeg har masse modder liggende under inventory som jeg ikke kan huske å ha plukket opp.

Jeg vet at når du installerer en ny mod i en mod slot som allerede har en mod så får du den gamle i inventory, litt usikker på om det samme gjelder når du scrapper et modda våpen.

 

 

Aha. Så da kan man overføre en mod fra et våpen til et annet av samme type?

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det med modder egentlig, er det slik at de blir tatt vare på og lagt til inventory hvis man skroter et våpen med mod? Jeg har masse modder liggende under inventory som jeg ikke kan huske å ha plukket opp.

Jeg vet at når du installerer en ny mod i en mod slot som allerede har en mod så får du den gamle i inventory, litt usikker på om det samme gjelder når du scrapper et modda våpen.

Aha. Så da kan man overføre en mod fra et våpen til et annet av samme type?

Da må du vel enten sette på igjen standard part eller scrappe om dette lar deg beholde mods. Men uten å ha testet dette selv vil jeg tro dette burde være mulig, siden du får mods i inventory.

Lurer på om du trenger Gun Nut perk for å installere avanserte mods eller om det bare er for å lage dem.

 

Spekulasjoner og teorier, kan ikke bekrefte siden jeg enda er på jobb. så du får prøve deg litt frem og komme tilbake med resultat  :)

Endret av Braindawg
Lenke til kommentar

 

Helt annen greie, spiller folk her på survival? Jeg har gjort det, men syntes alt er bullet sponge, raidere startet måtte jo pepres med 20 skudd, og syntes nesten det ødelegger litt, litt lyst å prøve hard.

 

Men etter hva jeg har forstått så dropper det mindre legendary gear på hard, samt at det er mindre legendary fiender også når du spiller på hard kontra survival.

Spiller på Hard og møter en del Legendary enemies, men nå kan jeg jo ikke sammenligne det mot Survival siden jeg ikke har prøvd det enda. Fiendene går ned relativt fort, men det er noen fights som fortsatt er seige. 

 

takk for det, går over til hard :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Syntes spillet er fint optimalisert, sjelden jeg dupper under 50 fps og riggen begynner å bli ett par år gammel så kankke klage på akkurat det :)

Uenig. Når et spill ikke fungerer med blant annet SLI og har dårlig utnyttelse av CPU så er vel definisjonen på dårlig optimalisert. Spillet har også mouse akslerajson og foreskjellig sensitivity basert på vertikal og horisontal. Altså til bruk av kontroll. Hadde ikke klaget hvis dette var tilgjengelig å slå av i innstillinger uten å gå i surre i .ini filer.  Du får også rare svare skygger/bokser i UHD oppløsning samt ultrawide. Spiller du spillet med unlocked FPS, så kan spille kræsje helt, animasjonene er også raskere. Er jo helt bak mål. Hvis signaturen din stemmer, så er jo ikke 780 et dårlig kort.

 

Eksempel på problem i ultrawide (sort boks, kan fikses i .ini)

attachicon.gif551069501_preview_darkrectanglebug.jpg

 

Spillet ser helt ok ut, men bærer preg av en grafikk motor som nå er over 10 år gammel.

 

Liste med problemene og alle fiksene begynner å bli lang

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=551069501&tscn=1447077828

 

PS: Mener ikke å klage på spillet. Jeg elsker det, dog syntes jeg man ikke skal la bethesda slippe unna bare fordi det er "vanlig" at deres spill har fullt av bugs og er dårlig optimalisert.

 

 

Ja ingentvil om at de har nok å ta tak i her rent teknisk. Er vel "heldig" som bare har ett kort da SLI aldri har vært Bethesdas greie for å si det sånn :p

 

Det imponerer jo ingen at man må starte med å fikle med .ini filer og omstarte spillet med jevne mellomrom, clipping issues og div, men det som skjer innimellom alt dette loket er så kult at jeg lar det hele gå litt lettere enn vanlig må jeg innrømme..

 

Det er sikkert siste spill man får presset ut av den aldrende motoren der, nivåforskjellen til CD Project Red motoren brukt i Witcher 3 blir latterlig stor på alle måter. Når det er sagt så liker jeg nok Fallout 4 like godt W3 så det i seg selv sier jo litt om hvor mye de gjør riktig her også :)

 

Ett par mods og en patch eller to nå så tenker jeg dette blir nice.

 

Morsomme er jo at selv med bugsene og problemene, og bare den helt ok grafikken så tror jeg allikevel dette er det beste spillet jeg har spilt i år, kanskje også i fjor. Så det sier jo slitt, men ja, Skyrim hadde også dårlig UI etc og en del bugs, så blir nok bedre etterhvert, enten med oppdateringer eller med mods.

Bare å glede seg  :)

 

Samme her, det er beste spillet til nå :green:  :green:

Lenke til kommentar

 

 

Syntes spillet er fint optimalisert, sjelden jeg dupper under 50 fps og riggen begynner å bli ett par år gammel så kankke klage på akkurat det :)

 

Hvordan instillinger spiller du på?

 

 

Blanding av Ultra og High på 1080 p. Grass/Object distance etc er på ca 75%.

 

Har enda ikke vært i Diamond City så mulig jeg må skru ned når mye begynner å skje, men foreløpig ligger det jevnt mellom 50-60 fps hele veien :)

 

Okei! Etter jeg kom til Diamon City så begynte mine to 780er å slite med å holde 60fps på både høy og ultra, kan hende jeg må stille grafikken enda litt ned... Mens i wastelande så greide jeg helt fint å holde 60-70 på ultra.

Lenke til kommentar

Okei! Etter jeg kom til Diamond City så begynte mine to 780er å slite med å holde 60fps på både høy og ultra, kan hende jeg må stille grafikken enda litt ned... Mens i wastelande så greide jeg helt fint å holde 60-70 på ultra.

Diamond City sliter litt på fps'en ja, ihvertfall når du står å ser utover byen. Igjen så går mye av det på CPU tror jeg. Scripting til hver enkelt NPC med oppgaver de skal gjøre koster mye ressurser av maskinen og papyrus er rimelig dårlig. Det er script engine som Bethesda bruker. Vil tro det var derfor at I7 var anbefalt til dette spillet. Ifølge Digital Foundry scorer AMD FX 8350 nesten like godt som I7, som er bra. 

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-the-best-pc-hardware-for-fallout-4-4023

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...