Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det har vært diskutert før her, men hva synes dere om dialogsystemet i forhold til de forrige spillene? 

Før var det slik at du kunne "scrolle" ned å velge en setning du vil si i den og den situasjon. Slik er det ikke lengre å det savner jeg. Av og til vet jeg ikke engang hva jeg/hovedpersonen kommer til å si på grunn av at setningene/valgene er så korte.. 

Vet ikke helt. Personlig spilte jeg aldri Fallout eller Bethesda spill for sine stille karakter med mangel på en etablert bakgrunn, mange gjorde da. Jeg liker stemmen og jeg syns dialogsystemet er helt ok. Ikke ofte min karakter har sagt noe jeg ikke mente, men det skjer. Veldig likt Mass Effect.

 

Kunne ønske de hadde gått samme ruten som Deus Ex Human Revolution, slik at når man holdt over et svar alternativ så fikk du opp alt teksten du skulle si i en boble. Da hadde man visst det på forhånd, hadde vært et godt kompromiss mellom full dialog linjer og det vi har nå. Litt vanskelig forklart. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Nå som endel har begynt å spille, er det noe forslag til gode character builds?

Og ikke minst tips til noe man må ha eller som er helt ubrukelig. Alt er selvfølgelig litt kontekst- og spillestilavhengig, men man kan jo begrunne utfra egen erfaring.

 

Uten større innsats får man ett ekstra SPECIAL-poeng veldig tidlig (fritt bruk), så strengt tatt har man 22 poeng å bruke. 

Jeg spiller sjelden store spill flere ganger og bruker heller tid i forkant for å treffe 'riktig' første gang. Basert på tidligere erfaringer ligger jeg an til å kjøre en snikende feig jævel, med følgende fordeling:

 

Strength 3
Perception 7 (8 for å få Sniper, men satser på relativt tidlig Bubblehead...)
Endurance 3
Charisma 1
Intelligence 4 (5 Scrapper med ekstrapoenget)
Agility 7
Luck 3

 

Ser for meg at komboen Rifleman - Sniper - Ninja - Sneak og Bloody Mess bør gi meg en karakter jeg passer godt til.

Etterhvert vil man med litt flaks og Bubbleheads få tilgang til Blacksmith, Hacking, Chem Resistance, Sciene, Quick Hands og Mysterious Stranger. 

Lenke til kommentar

Jeg makset ut intelligence fra begynnelsen siden det påvirker hvor mye experience du får. Jeg vet ikke eksakt hvor mye, men antar at det utgjør en forskjell. Det viktige å tenke på er at du får kun ett perk poeng for hver level du går opp. Jo lengre tid du bruker på å levle, jo tregere tar det å låse opp perks samt å øke de andre SPECIAL kategoriene. I tillegg krever enkelte perks høy level for å kunne oppgraderes.

Lenke til kommentar

Nå som endel har begynt å spille, er det noe forslag til gode character builds?

Og ikke minst tips til noe man må ha eller som er helt ubrukelig. Alt er selvfølgelig litt kontekst- og spillestilavhengig, men man kan jo begrunne utfra egen erfaring.

 

Uten større innsats får man ett ekstra SPECIAL-poeng veldig tidlig (fritt bruk), så strengt tatt har man 22 poeng å bruke. 

Jeg spiller sjelden store spill flere ganger og bruker heller tid i forkant for å treffe 'riktig' første gang. Basert på tidligere erfaringer ligger jeg an til å kjøre en snikende feig jævel, med følgende fordeling:

 

Strength 3
Perception 7 (8 for å få Sniper, men satser på relativt tidlig Bubblehead...)
Endurance 3
Charisma 1
Intelligence 4 (5 Scrapper med ekstrapoenget)
Agility 7
Luck 3

 

Ser for meg at komboen Rifleman - Sniper - Ninja - Sneak og Bloody Mess bør gi meg en karakter jeg passer godt til.

Etterhvert vil man med litt flaks og Bubbleheads få tilgang til Blacksmith, Hacking, Chem Resistance, Sciene, Quick Hands og Mysterious Stranger. 

 

Jeg kjører en som er lik. Har ikke nok til sniper enda, men det virker ikke kjempe bra. Har litt mer på int og kjører lone wandrer sånn at jeg kan ha med meg nok ting i baggen.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

 

Husker i Fallout NV at det var veldig varierende kamper, selv om du sloss mot samme type fiende.

Spillte som regel på hardcore og vanskelig, men måtte av og til ned på lett, til og med mot raiders rett og slett fordi de tok umenneskelig lite skade av ett våpen eg gjerne hadde hatt suksess med mot andre av samme type.

Veldig skjevt fordelt med andre ord.

 

Hvordan føles det ut denne gangen?

Varierende. Har laget meg et våpen som har lenger navn enn det er plass til :) Rifle-type med ekstra langt og hurtigbyttemagasin, med ekstra tyngde og lang kolbe tror jeg. Veldig bra mot raiders og ghouls, men fikk meg et lite problem mot raider i Power Armor. .. Noen ganger knærter favoritten fiender på en enkel og grei måte, andre ganger går det til hælvete. 

 

jeg slet også veldig mot en raider i power armor.

hadde recon .45 pipe rifle(max oppgradert, wep dmg 26). tok 6-10 skudd før hjelmen hans knakk. etter det tok det 100! headshots før han døde. det i tillegg til at han gjorde latterlig mye skade på meg. og dette var på normal difficulty. huffameg :(

 

gledelig nyheten er at jeg nå har fått fiksa min windowmode. kjører fortsatt borderless windowmode, men nå dekker det hele skjermen og ikke bare 60% som tidligere.

Lenke til kommentar

Cheatcodes for de som har spillt gjennom spiller :p

 

Cheat Codes
While playing the game, press ~ to display the console window. Note: You may first need to change your keyboard layout to "US" to use this function. Then, type one of the following codes and press [Enter] to activate the corresponding cheat function:

Result Cheat Code
God mode tgm
Invincibility to damage tdm
Gain one level player.advlevel
Set level player.setlevel [level]
Toggle no clipping tcl
Buddha mode tim
Show all places on map tmm 1
Kill targeted NPC kill
Set "carryweight" variable player.modav carryweight [number]
Toggle AI tai
Toggle attacks from NPCs tcai
Resurrects targeted NPC resurrect
Fully activate all Pip-Boy map markers tmm 1
Kill all NPCs and creatures in the area killall
Teleport to indicated cell coc [cell edid]
View ID of indicated object help [text]
Add item to your inventory player.additem [object id] [amount]
Lists inventory with object IDs player.showinventory or player.inv
Equip item from the inventory player.equipitem [object id]
Set actor value to specific amount player.setav [variable] [amount]
Modify an actor value player.modav [variable] [amount]
Set a value player.forceav [variable] [amount]
Advance a point on specific skill branch advancepcskill [advskill]
Set the scale of targeted object setScale
Display the scale targeted object getScale
Unlock targeted locked object unlock
Lock targed object with indicated lockpick difficulty lock [number]
Activate targeted object normally used with a switch activate
Delete targeted object zap
Permanently delete targeted object markfordelete
Set activation state of targeted object; "0" is close and "2" is open setopenstate [0 or 2]
Claim ownership of targeted object setownership
Spawn item next to player; stack value of "1" required for some items player.placeatme [object id] [stack amount] [quality]
Move to indicated item within the same location cell player.moveto [ref id]
Set how fast time passes; default is "30" set timescale to [scale]
Set the game hour to indicated value set gamehour to [time]
Display current game time getcurrenttime
View game settings value getgs [string]
Send console output to indicated file scof [filename]
Execute list of commands from text file bat [filename]
Clear console text cls
Object IDs
Use one of the following values with codes that require an "[object id]" variable:

Item Object ID
.38 4CE87
5Mm Rounds 1F66C
Adhesive 1BF72E
Aluminum Can 1F908
Aluminum 6907A
Asbestos AEC5C
Biometric Scanner 154AD3
Blast Radius Board Game 6B165
Camera 59A83
Caps F
Ceramic AEC5E
Chest 140C42
Circuitry 6907B
Cloth AEC5F
Coolant Cap E1FF0
Copper 6907C
Cork AEC60
Cryo Cell 18ABE2
Cryolator 171B2B
Crystal 6907D
Deliverer DC8E7
Duct Tape 4D1F2
Extinguisher 1F8F9
Fat Man Mini-Nuke Launcher BD56F
Fiber Optics 69087
Fiberglass AEC61
Fusion Core 75FE4
Gear 6907E
Glass 69085
Gold AEC62
Large Baby Bottle 1A899B
Leather AEC64
Left Arm 140C3D
Left Leg 140C49
Lockpick A
Military-Grade Circuit Board 154AD2
Minigun 1F669
Mini-Nuke E6B2E
Nuclear Material 69086
Nuka-Cola Quantum 4835F
Oil 1BF732
Pencil 59AF8
Perception Bobblehead 178B5D
Plastic 6907F
Plunger 59AFB
Rad Away 23742
Right Arm 140C45
Right Leg 140C3F
Rubber 106D98
Screw 69081
Shipment Of Cloth x25 1EC13E
Shipment Of Fiberglass x25 1EC144
Shipment Of Steel x5 1EC132
Silver AEC66
Small Baby Bottle 1A89A0
Spring 69082
Steel 731A4
Stimpak 23736
T-60 Helmet 140C4A
Toy Alien 59B2B
Toy Rocketship 59B2A
TV Dinner Tray 59B2C
Wood 731A3


Read more: http://www.cheatcc.com/pc/fallout4cheatscodes.html#ixzz3rCsQTrE9
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Har vel spilt ca. 10 timer til sammen og spillet har vært dønn stabilt. Har til gode å se en eneste glitch så langt, noe som for min del er eksepsjonelt for the Bethesdaspill rett etter release. I det hele tatt svarer spillet til forventningene og mere til.

Helt enig, det svarer absolutt til forventningene. Har 12 timer ingame delt på 2 økter, null crash. Eneste er en glitch med terminaler når en spiller med over 120 fps (blir låst fast i animasjonen når man logger av terminal). Økte ugridstoload til 7, fov 90/90 uexterior cell buffer = 72 og ellers alt makset. Det bare virker.

Over 120 FPS ja... det kommer ikke til å skje her. 970 i SLI og bryter såvidt 70 i gode øyeblikk ... Dypper ned til 40 og en gang iblant helt ned til 30 når jeg er utendørs, og selv når FPSen er solid så hakker det. Og før alle sier at det er SLI sin skyld, så blææ.

Bare vent til sli profil blir fin pusset, forhåpentligvis :) Av tidligere erfaring er med engine er den generellt lite glad i sli :/
Lenke til kommentar

Lurer på en ting når det kommer til crafting. 

 

Man har jo stort sett masse junk i inventory som kan gjøres om til alt mulig av matrialer. 

 

Men er noen av de tingene i junk matrialer i seg selv ? ( For eks military circuit board )

 

military circuit board høres jo ut som det kan brukes i noe men du har også mulighet til og ta det fra hverandre for og få resurser. Jeg har ikke funnet noe bruk for military circuit board som komponent. 

 

Eller finnes det bare 1 type matrialer ? altså de du får av og scrappe alt mulig rart ?

Lenke til kommentar

Ser mange her er lite fornøyde med at spillet ikke funker skikkelig over 60fps , men så tenker jeg 60fps er jo rimelig smooth så lenge det er konstant og fallout er jo ikke battlefield/ CS .

 

Så er det en gamebreaker liksom?

 

Når det er sagt så er det jo ille når de sier at det ikke er fps cap også er det på en måte det allikevel.

Lenke til kommentar

Vell det lesteste om man ikke gider å tenke er å gå ut av terminalen etter 3 gale forsøk. Da har man 4 nye når man går innigjen på den, ja det er ikke det samme som det ville vært forje runde. Men tryker man vildt rundt får man det rette til slutt.

Ikkje mye tenking som gjenstår når du har gått over alle /%=) =) & tegnene.

 

Synd egentlig, for det kunne vært litt artig om em faktisk måtte bruke hodet litt.

Lenke til kommentar

Ser mange her er lite fornøyde med at spillet ikke funker skikkelig over 60fps , men så tenker jeg 60fps er jo rimelig smooth så lenge det er konstant og fallout er jo ikke battlefield/ CS .

 

Så er det en gamebreaker liksom?

 

Forhåpentligvis uten å starte endå en FPS-diskusjon, så fatter jeg ikke helt hva man skal med mer enn 60 FPS i et spill som dette.  Jeg ligger fjellstøtt på 60 med alt på ultra + en rekke ini-tweaks og det hele flyter som et akebrett over smeltet smør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Levla Scrapper perken, men jeg skjønner ikke helt hvordan den fungerer. Er det bare å legge gjenstander inn i arbeidsstasjoner? 

"when scrapping weapons and armor"

gå til en weapon og en armor stand. når du bruker en av dem vil du se på bunnen av skjermen "e for modify" "r to scrap" etc.

om du da velger å scrappe et item vil du i tillegg til steel kunne få andre typer ressurser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...