Gå til innhold

Så mye større er Xbox One i forhold til PS4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tengte at teknologien er fysisk mindre men like kraftig som xbone. Høres dyrere ut.

Å lage den fysisk mindre er billigere når det kommer til produksjonskostnader. Det er bare dyrere når det kommer til utvikling. Det er hovedsaken til at konsollene blir billigere med tida. De krymper hardware og får derfor lavere kostnader.

Lenke til kommentar

Ps4 bruker sentrifugisk vifte som gjør en mye bedre jobb en vanlige vifter.

Men har en tendens til å støye mer (grunnet bla høyere turtall for å oppnå god/grei ytelse), og jeg vil gjette at det blir mer turbulens i viftestrømmen.

 

Totalt sett å si at de gjør en veldig mye bedre jobb er nok derfor ikke helt riktig.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det viktig for folk at stasjonære spillkonsoller skal være små? Pleier du drasse konsollen din rundt omkring? Jeg skal selv ha PS4, men at Xbox One er en større klosse ser jeg i utgangspunktet som en positiv ting.

 

Hvorfor? Kjøling. Hva er grunnen til at millioner av Xbox 360 fikk red ring of death? Hardware-feil som førte til overoppheting av konsollen. En konsoll med større kabinett kan potensielt få større luftgjennomstrømning, og dermed lavere temperaturer, samtidig som den også kan klare dette med mindre viftestøy, ettersom den bedre kan utnytte den passive og naturlige luftgjennomgangen når det er plass inni konsollen. Ser at artikkelen også er inne på dette.

 

Jeg sier ikke at PS4 kommer til å bli varmere enn Xbox One. Det vet vi ingenting om enda, og Sony har jo strengt tatt et bedre rykte på seg når det gjelder hardware. (Selv om det bekymrer meg at PS4 både er mindre, kraftigere OG har intern strømforsyning. Intern strømforsyning stiller strengere krav til kjølingen)

 

Poenget mitt er at jeg synes folk bør slutte å bruke størrelsen på Xbox One som et argument for å kjøpe PS4. Jeg vil heller ha en spillkonsoll som varer.

 

greit nok, men sammenlign ps3 og xbox 360, ca like store? hvilken konsoll hadde/har mest problemer? jeg kjøpte både ps3 og 360 ved release, ps3 fungerer enda, xboxen ble byttet til en nyere versjon etter et par år :) med det som grunnlag tipper jeg ps4 holder like lenge, om ikke lenger enn xbox one, selvom den er mindre :) (dette er min mening)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ps4 bruker sentrifugisk vifte som gjør en mye bedre jobb en vanlige vifter.

Men har en tendens til å støye mer (grunnet bla høyere turtall for å oppnå god/grei ytelse), og jeg vil gjette at det blir mer turbulens i viftestrømmen.

 

Totalt sett å si at de gjør en veldig mye bedre jobb er nok derfor ikke helt riktig.

Kommer an på kvaliteten på på viften og luft ventilene (eller air ducts) er dissa riktig lagt kan en sentrifugisk vifte gjøre en veldig bra jobb med mindre rpm. Men du har rett..det kan bli dårlig men når jeg ser på sony historie tviler jeg på det.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det viktig for folk at stasjonære spillkonsoller skal være små? Pleier du drasse konsollen din rundt omkring? Jeg skal selv ha PS4, men at Xbox One er en større klosse ser jeg i utgangspunktet som en positiv ting.

....

Poenget mitt er at jeg synes folk bør slutte å bruke størrelsen på Xbox One som et argument for å kjøpe PS4. Jeg vil heller ha en spillkonsoll som varer.

 

Prøv å finne en stereo/hifi-benk som både ser pen ut, og har plass til full size hifi-enheter (både brede, høye og dype samtidig), og minst 4, helst 6 enheter i tillegg til senterhøyttaler. Tror du, i likhet med meg vil slite med å finne noe "brukandes" som ikke er overprisa deluxe, og som vil passe i forhold til annen innredning. Spesielt om svart og hvitt ikke er ønsket farge.

 

HTPC, BD-spiller, AV-reciever, DigitalTV-dekoder, PS3/4 og/eller Xbox 360/One i tillegg til senterhøyttaler er noe en bør ha plass til. Så kommer ev. annet stæsj som man vil ha, i tillegg. Med Get, så må jeg da finne plass til trådløs ruter, switsj, Teliotelefon, 2 strømpadder med overspenningsbeskyttelse.

 

Da må hifibenken både være en viss bredde, ha nok komponentplasser og en rygg man kan skru strømpadder og ruter/switch til på baksiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony har klart å pakke både kraftigere maskinvare og strømforsyning i en langt mindre boks. Stillegående er den også. Det er så morsomt å sitte her å lese hvordan enkelte her klarer å vri det om til å bli noe negativt.

Det handler ikke om å vri noe som helst. Temperatur er en utrolig viktig faktor når man kjøper elektonikk, og en av mange grunner til at såkalte gaminglaptoper ofte dør innen ett år eller to. Det er langt fra sikkert at ps4 vil ha varmeproblemer, men forutsatt at alt annet er likt er presumsjonen at konsollen som er størst har best kjøling.

 

Og selv om det ikke bør være nødvendig å fastslå, har jeg tenkt å kjøpe ps4 først, da jeg synes konsollen ser svært lovende ut.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Haha, ja. Poenget mitt har hele tiden vært at folk generelt er for opptatt av å krympe hardwaren så mye som mulig, kanskje uten å tenke på at det vil få andre følger. Det er det som var hovedpoenget med den første posten jeg kom med. Hverken jeg eller andre har grunnlag for en detaljert sammenligning av de to enda.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Men har en tendens til å støye mer (grunnet bla høyere turtall for å oppnå god/grei ytelse), og jeg vil gjette at det blir mer turbulens i viftestrømmen.

 

Totalt sett å si at de gjør en veldig mye bedre jobb er nok derfor ikke helt riktig.

 

Tendensen er motsatt, den type vifter støyer vanligvis mindre når de generer samme luftstrøm.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Tendensen er motsatt, den type vifter støyer vanligvis mindre når de generer samme luftstrøm.

 

AtW

Nei, for de brukes ofte på standard skjermkort og laptoper hvor de lager uvær. De kan heller ikke kjøre på like lavt turtall som axiale.

 

Det totale støynivået kontra luftflyt og plass de tar opp kan nok meget godt være bedre. Og derfor jeg skrev bare kommenterte at de nok ikke var "veldig mye bedre". Men bedre? Absolutt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...