Gå til innhold

Så mye større er Xbox One i forhold til PS4


Anbefalte innlegg

Video om hvordan PS4 ser ut innvendig: http://venturebeat.com/2013/11/10/playstation-4-teardown/#vb-gallery:2:858559

Svært kompakt, men virker som et ganske habilt design etter min standard i hvert fall. God ventilasjon i PSUen, som er meget viktig for høy og stabil levetid. Mens CPU-vifta ser ut som en kjøler som passer en CPU som ville vært på rundt 150W. (sammenlignet med en sokkel 1366/2011 som da er 130W og noe mindre og mangler heatpipes). Og at CPU/GPU trekker rundt 150W er vel kanskje å forvente? (husker ikke specs på tampen) I såfall så ville jeg forventet ca samme støynivå som standardkjølerene til Intel.

 

Ikke for ille til hele konsollen å være i så fall.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har Sony helt klart en vinner de neste 7 årene :)

 

PS.

Et gigantselskap som Microsoft setter ikke uerfarne grønnskollinger til å designe maskinvare. Oppdraget gis til erfarne selskaper, så der har man ingen unnskyldninger. Men på den annen side så kan man heller si at dette i noe grad gjenspeiler amerikansk og asiatisk design. Big'n Bulky vs.....

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jøss, forskjellen var litt mer markant enn jeg hadde forestilt meg. Men jeg skulle ønske de hadde plassert en av dagens konsoller ved siden av slik at man fikk et mer nøyaktig bilde av faktisk størrelse fremfor bare å vise forskjellen på de to.

 

http://translate.google.com/translate?sl=de&tl=en&js=n&prev=_t&hl=de&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.pcgames.de%2FXbox-One-Konsolen-232351%2FNews%2FXbox-One-vs-PS4-Groessenvergleich-auf-exklusiven-Fotos-1097497%2Fgalerie%2F2117848%2F

Lenke til kommentar

Ikke egentlig, MS har enda ikke greid å levere Xbox uten den forjævlige eksterne strømforsyningen. Sony har elegant greid å fått denne implementert i PS3, og nå i PS4 til tross for kraftigere hrdware og mere kompakt design. OM dette vil føre til problemer for Sony, vil jo tiden vise. Selve design på utsiden blir jo en smaksak, men det var ikke det jeg siktet etter. Like selv designet på One veldig godt, da den tar seg bra ut sammen med HIFI etc. Designet på PS4 har vokst enormt mye på meg siden den ble vist, så den er griselekker den også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja, det var skuffende at de ikke klarte det denne gangen heller. Disse eksterne PSUene har jeg ikke sansen for. Både teknisk sett og designmessig.

 

Blir lettere ødelagt, kan sikkert raskt bli brukt dårlogere komponenter da de raskt kan erstattes, og er passive som gjør at temperaturen på kondensatorene er "skummelt høy" med hensyn til levetid og stabilitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det viktig for folk at stasjonære spillkonsoller skal være små? Pleier du drasse konsollen din rundt omkring? Jeg skal selv ha PS4, men at Xbox One er en større klosse ser jeg i utgangspunktet som en positiv ting.

 

Hvorfor? Kjøling. Hva er grunnen til at millioner av Xbox 360 fikk red ring of death? Hardware-feil som førte til overoppheting av konsollen. En konsoll med større kabinett kan potensielt få større luftgjennomstrømning, og dermed lavere temperaturer, samtidig som den også kan klare dette med mindre viftestøy, ettersom den bedre kan utnytte den passive og naturlige luftgjennomgangen når det er plass inni konsollen. Ser at artikkelen også er inne på dette.

 

Jeg sier ikke at PS4 kommer til å bli varmere enn Xbox One. Det vet vi ingenting om enda, og Sony har jo strengt tatt et bedre rykte på seg når det gjelder hardware. (Selv om det bekymrer meg at PS4 både er mindre, kraftigere OG har intern strømforsyning. Intern strømforsyning stiller strengere krav til kjølingen)

 

Poenget mitt er at jeg synes folk bør slutte å bruke størrelsen på Xbox One som et argument for å kjøpe PS4. Jeg vil heller ha en spillkonsoll som varer.

 

Skjønner poenget ditt, men jeg tviler sterkt på at det er noen særlig korrelasjon mellom størrelse og feilrate. Hvorfor vi vil ha de små? Fordi den skal stå i stua. Det er samme grunnen som at man ikkje kjøper vanlig størrelse PC-kabinett til HTPC-er. For meg har ikke størrelsen hatt innvirkning på at jeg bestemte meg for PS4, men det var absolutt et plusspoeng at den var så kompakt. Derimot det å ha integrert strømforsyning har faktisk hatt ganske stor innvirkning på valget mitt ettersom jeg er helt manisk på å gjemme vekk kabler i stua.

 

Til artikkelforfatter. Hvis dere kan skrive PlayStation med stor P og S så kan dere jammen meg skrive iPhone med liten i og stor P.

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig gidd opp det å faktisk kunne gjemme bort kabler mtp. den TV/stereobenken jeg sitter med i dag. I tillegg er jeg over snittet inne på HIFI og steroe, så da blir det fort en del ekstra kabler og utstyr som står fremme til envhver tid :p Så DA er det faktisk greit å ikke ha så altfor stor bokser rundt om, men det skal gå greit å få plassert One og PS4 altså. Men kunne fint vært foruten den grælle PSU`en til MS da :(

Lenke til kommentar

Jøss, forskjellen var litt mer markant enn jeg hadde forestilt meg. Men jeg skulle ønske de hadde plassert en av dagens konsoller ved siden av slik at man fikk et mer nøyaktig bilde av faktisk størrelse fremfor bare å vise forskjellen på de to.

En forumbruker har laget en sammenligning som et bilde basert på dimensjonene. Det burde gi et slags inntrykk:

ps3-ps4-xbox360-xboxone-com-600x535.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker nok bedre designet på Xbox One, med unntak av at den er større. PS4 blir litt for skarp i kantene og minner meg mer om et futuristisk design fra 90-tallet. På PS4 liker jeg detaljene med knappene da, hvor de er plassert og at det faktisk ser ut som om den spiser opp plata når man putter den inn i "munnen".

Lenke til kommentar

PS4 ser overlegen ut.

Større boks betyr ikke bedre kjøling, og det gjør ikke tomrom heller. Før eller siden kommer nok noen til å gjennomføre en skikkelig test for å fastslå hvem som har fått til best kjøling.
(varmeelement inni den aktuelle boksen)

Jeg kjenner flere som har konsoll og de drasser dem med seg over alt så det er en klar fordel at det er kompakt.

Det jeg er litt spent på er støy fra kjøleløsningen + støy fra diskdrevet. GTA 5 på PS3 - disk - var ett sponhelvette å høre på. Det virket ikke som Rockstar hadde tenkt så mye på diskstøy når de optimaliserte plasseringen av diskinnhold i forhold til start:stans osv. Helt horribelt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...