Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått testet Win 8.1 mot Win 7? Er det bare snakk om små ytelsesforbedringer?

Jeg har prøvd BF4 både med Win7 og Win8.1. Men på to forskjellige pc`r. Så kan ikke si så mye om ytelses forskjeller. Kjører Win7 på min stasjonære med Intel i7-3770 cpu, 2x GTX 670 i SLi ig 16Gb ram. Denne kjører prikkfritt med alt på max/ultra. På min bærbare Multicom Kunshan P170S som har Win8.1, Intel i7-4700QM cpu, GTX 770m med 8Gb ram går alt på high smertefritt. Har ikke prøvd denne på ultra settings siden dette var NVIDIAs anbefalte settings.

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med at spiller krasjer når du spiller på 64 player maps? Fungerer helt fint på 48 player.

 

AMD Radeon HD 7950 3GB om jeg husker rett.

 

 

Prøver å joine en 64spiller map, og spillet crasher.. Evt så kommer og går lyden, før det crasher..

Aldri hatt problemer med at spillet kræsjer på mitt AMD skjermkort

.

Eneste jeg har slitt med at spillet blir disconnected fra tid til annen. Ikke spilt noe idag, så håper på at oppdateringen som kom i går (Serverside) fikset mye av det.

Lenke til kommentar

Jeg fikk merkbar bedre ytelse i BETA med W8, om forskjellen er like stor nå vet jeg ikke. Til vanlig bruk er ikke W8 noe annerledes enn W7, bortsett fra langt raskere oppstart og den merkelige startmenyen.

Støtter skjermen din Lightboost?

Bruk en app som gjør slik at win8 ser ut som windows 7. Jeg bruker classicshell.

 

Jeg har BenQ 24" LED XL2420T, vet ikke om den støtter lightboost?

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Lightboost overstyrer fargeinstillingene på skjermen, så det ser ikke veldig pent ut, nei. Jeg har to skjermer, en med 120hz Lightboost og en 60hz IPS så for meg vises forskjellene meget godt. Likevel er det så overlegent bra til spilling at det er verdt det. Lightboost slås av og på veldig enkelt så om man bare har en skjerm og f. eks. skal se på film så er det bare å slå av Lightboost og på igjen når man skal spille. Selv har jeg det alltid på siden jeg har to skjermer.

Lenke til kommentar

Enkleste er å laste ned en gratis versjon av Fraps. Du kan jo også skrive render.drawfps 1 i console.

Det er kommandoen for BF3, for BF4 er det perfoverlay.drawfps 1. For øvrig må jeg bare si at jeg synes dette er en unødvendig lang kommando, hvorfor kan det ikke bare være fps 1 eller noe slikt?

 

Mener jeg leste et sted at det skal være mulig å legge denne kommandoen inn i en settings-fil slik at det automatisk vises FPS når man starter spillet, er det noen som vet hvordan?

Lenke til kommentar

Har noen problemer med spillet her... Vet ikke helt om jeg får frem problemet tydelig nok, men noen som har en idé?

 

Starter opp: Alt går helt fint, helt til matchen er ferdig. Stats kommer opp og neste brett laster.

 

Så henger spillet. Som regel blir skjermen svart. Noen ganger forblir skjermen svart selv etter restart (trykke på reset-knapp). Måtte en gang gå så langt at Windows ble tilbakestilt.

 

Én gang har jeg fått fram en feilmelding:

post-61603-0-21082400-1383570273_thumb.jpg

 

Om jeg avslutter spillet i pausen mellom brettene, går alt fint noen sekunder. Så i Windows igjen kommer melding om at skjermkortdrivere har sluttet å fungere...

 

Gugla meg grønn på det. Prøvd det meste. Ingenting har fungert...

Lenke til kommentar

Det er kommandoen for BF3, for BF4 er det perfoverlay.drawfps 1. For øvrig må jeg bare si at jeg synes dette er en unødvendig lang kommando, hvorfor kan det ikke bare være fps 1 eller noe slikt?

 

Mener jeg leste et sted at det skal være mulig å legge denne kommandoen inn i en settings-fil slik at det automatisk vises FPS når man starter spillet, er det noen som vet hvordan?

Kort guide her: http://bftips.com/2013/10/how-to-create-a-user-cfg-file-in-bf4-to-load-settings-on-startup/

Lenke til kommentar

Får denne feilmeldingen i ny og ne (BF4 kræsjer). Kan det skyldes overclock?

Feil-bucket -342728246, type 5
Hendelsesnavn: AppHangB1
Svar: Ikke tilgjengelig
Cab-ID: 0

Problemsignatur:
P1: bf4.exe
P2: 1.0.0.0
P3: 526b9042
P4: 44d2
P5: 67246080
P6:
P7:
P8:
P9:
P10:

Vedlagte filer:
C:\Users\David\AppData\Local\Temp\WER80C0.tmp.version.xml
C:\Users\David\AppData\Local\Temp\WER816D.tmp.xml
C:\Users\David\AppData\Local\Temp\WER8269.tmp.WERInternalMetadata.xml
WERGenerationLog.txt

Disse filene er kanskje tilgjengelige her:
C:\Users\David\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Critical_bf4.exe_cef2589d9c620faf10963b504aa7aec4571b58_a50bf0fa_09b18e1e

Analysesymbol:
Leter etter løsning en gang til: 0
Rapport-ID: dec24791-456d-11e3-bef1-94de807725bd
Rapportstatus: 0
Hashet bucket: 2429679b11cfed3e50268fd01c9bdedc

Lenke til kommentar

Har aldri betalt mer for et spill og har aldri hatt mer problemer.

(edit: Overstående stemmer ikke, jeg spilte BF3 kun til level 17 da jeg ga opp pga heng, med loop i lyden (580gtx)

Jeg var dum nok til å kjøpe Digital Deluxe og Premium likevel, jeg trodde nemlig at dette kom til å være her jeg brukte noe av fritiden i vinter. Problemene begynte allerede 3 dager før de åpnet public beta, jeg kom ikke inn på serverne. Det hang når den hadde lastet brettet og skulle til å komme inn i spillet. Det var 100 vis som hadde dette problemet og over de 3 dagene pre-public beta varte prøvde jeg ca 1 million foreslåtte fix-er. Det endte med at jeg kjøpte nytt HK, CPU og RAM og Win8.1 da utstyret mitt var ut-datert likevel. Dette førte til at spillet fungerte. Da fikk jeg vel tid til å spille tre ganger i løpet public beta før de stengte ned serverne i to uker før lansering. (hvorfor gjorde de det?)

Nå sliter jeg med at jeg kan bli kastet ut et par ganger til dagen uten å se noe mønster i det og jeg spiller sjeldent mer enn 2 timer på en dag (ikke hver dag). Jeg går som oftest etter 64 player servere og har hørt at andre har hatt samme problemene der. Får feilmelding om at BF4.exe har feilet e.l.

 

Nyeste fra i dag er at deler av skjermbildet har startet å blinke inne i spillet. Kjører ikke overklokk på skjermkortet. (690) Føler likevel at dette kan ha med varme å gjøre, mens en kollega sier han måtte installere den nyeste driveren manuelt og ikke via Geforce Experience hvis ikke fikk han lignende feil. Syntes det er rart om det skulle fungere ettersom det har fungert siden torsdag og frem til i dag.

Hadde jeg på mitt mest frustrerte i dag kunne solgt spillet med premium til halv pris hadde jeg definitivt gjort det.

/Whine

Endret av FB.934880505
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...