Gå til innhold

Battlefield 4 - Teknisk tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svaret er ja :) Finn et fast punkt du ser på, på en tom server ,og sjekk fps før og etter. slik fant jeg ut at f.eks bf3 var både minnehastighet og cpu hastighet begrenset. Altså begge deler var flaskehals. Overklokk gav særdeles mye "gain"

Dette er prøvd! Økte fra 3.4 til 4.5, enorm forskjell :) Før lå jeg på 80-100 cirka, nå stabilt på 120 conquest large 48 player tror jeg det var.

Er nok mange fler som er CPU begrenset enn de tror.

Lenke til kommentar
For de av dere med crossfire / sli problemer. Her er min kopi av samtalen med EA live chat.... :hmm:
Rashmi Thanks for contacting EA Customer Experience, my name is Rashmi. How may I assist you today?
you Hi! I have got many issues in BF4, but after the patch of 16th dec the game is unplayable for me. There is a lot of texture flickering and terrain is missing totally sometimes. I have a crossfire setup. After some search on google i see that many ( if not all) people that have SLI / CF setup have the same problem as me. When can i expect this to be fixed?
RashmiI apologize for the inconvenience caused.
RashmiI will try my best to address your concern .
Rashmi Please provide me sometime to go through your issue .
Rashmi Thank you for being on hold .
Rashmi Let us perform some trouble shooting steps and hope that it works for you .
you I've got the latest AMD beta drivers 13.11 Beta 9.5, latest Windows 8.1 With all updates. updated bios and chipset drivers
Rashmi
1. Open your computer.
2. Open your local disk ©
3. Open "Windows" folder
4. Open "System32" folder
5. Open "Drivers" folder
6. Open "etc" folder
7. Make a backup from the hosts file and call it hostsbackup for example
8. Open your original hosts file with notepad
9. Remove every sentence which starts with 127.0.0.1 Warning: your hosts file may be different than mine, this is not a problem!
10. Don't forget to save the file and you are ready to game!
For those who keep having 'access denied'.
1. Copy the host file to your desktop.
2. delete the sentence "127.0.0.1"
3. Save it.
4. Copy the host file from your desktop to the original folder and overwrite it.
Rashmi Okay .
Rashmi Please perform the steps and let me know when you are done .
you Done
Rashmi Thank you .
Rashmi Now launch the game .
you So removing ip.adresses fixes texture issues with crossfire/sli setups?
RashmiIt may help .
Rashmi Okay .
you still got same problems
Rashmi Are you receiving any error message ?
you No. I haven't got any error message earlier either, the problem is that the game is unplayable as all of terrain is flickering and graphics are missing. This issue came after patch of 16 dec for all of us who have SLI / CF setup on PC
Rashmi As for the new patch our expert team is working to solve the issue as soon as possible .
you Is there any date? How is it possible that they release a patch that make the came unplayable for all of us who have more than 1 GPU? Where is the quality testing before releasing updates?
------------------------------------------------------------------------------
There may be a problem communicating with Rashmi. Please wait while your chat is transferred to another EA Advisor.
You are now ready to chat with Himanshu.

 

*Ga opp* :ph34r:

Endret av Kenney87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Windows stiller ned lydnivået til BF4 hver jævla gang jeg spiller, og sakte men sikkert stilles lyden ned til 1%. Hva i svarte helvete er galt? I Control Panel -> Sound -> Communications er den idiot-instillinga satt til "Do nothing" men likevel skjer det her. Noen forslag?

 

EDIT: Fant ut - det er MUMBLE som fucker med innstillingene mine. Audio Output -> Attenuate applications by... var satt til 50%. Stilt ned til 0% igjen så er det OK. Sikkert noe som har skjedd etter reinstall.

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

 

Noen som spiller BF4 over trådløst nettverk her forresten?

 

Ja, jeg gjør det. Ikke helt idielt men jeg har en stabil 195mbps link så jeg merker lite på pingen.

 

Ok, har alltid vært generelt skeptisk men befinner meg i en litt uheldig internett-situasjon for øyeblikket og vurderer om trådløst kan være et bra alternativ til kabel.

Lenke til kommentar

Spilling over trådløst går fint så lenge følgende kriterier er oppfylt:

 

1. Du er den eneste på det trådløse nettet.

2. Linjen inn til routeren er stabil

3. At routeren du kjøper er hensiktsmessig i forhold til singalstyrke og avstand mellom den og maskinen. Stort sett gjelder prinsippet om du får hva du betaler for.

 

Forøvrig er jeg også i en situasjon der jeg ikke har kabeluttak ved maskinen. Dette løste jeg ved å bruke et par homeplugs fra TP-Link siden stikkontakten ved PCen er på samme kurs som stikkontakten ved siden av nettverksuttaket i veggen. Har fungert helt strålende nå i 3 mnd hvertfall.

Lenke til kommentar

Spilling over trådløst går fint så lenge følgende kriterier er oppfylt:

 

1. Du er den eneste på det trådløse nettet.

2. Linjen inn til routeren er stabil

3. At routeren du kjøper er hensiktsmessig i forhold til singalstyrke og avstand mellom den og maskinen. Stort sett gjelder prinsippet om du får hva du betaler for.

 

Forøvrig er jeg også i en situasjon der jeg ikke har kabeluttak ved maskinen. Dette løste jeg ved å bruke et par homeplugs fra TP-Link siden stikkontakten ved PCen er på samme kurs som stikkontakten ved siden av nettverksuttaket i veggen. Har fungert helt strålende nå i 3 mnd hvertfall.

Ok så du kjører trådløst inn i stikkkontakten og derfra videre "strømkablet" til PC'n.? Høres jo definitivt ut som et alternativ. Hva ligger pingen din på på feks. norske servere?

Lenke til kommentar

Nei, homeplug er tråbundet nettverk over strømnettet. Slik:

 

homeplug.jpg

 

Hastigheten på de jeg kjøpte er 400 Mbps. Hva pingen min er aner jeg ikke, men i f.eks BF4 vises en latency på 4-6 ms på norske servere. Mitt oppsett er ikke helt som på bildet siden jeg har modemet (altibox) i sikringsskapet i gangen hvor det så er trukket en nettverkskabel til et uttak i stua. Der har jeg så plugget internettlinja inn i en router og så en kabel fra router til homeplugen.

 

Grunnen til at jeg gikk for den løsningen er fordi jeg skulle strømme film til PS3en under TVen og siden PS3en har elendig hastighet på wi-fien måtte jeg bruke kabel for å få en brukbar hastighet og da var dette den eneste løsningen som ikke innebar trekking av kabel over halve leiligheten.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...