Gå til innhold

– Playstation 4 og Xbox One er egentlig identiske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Eventuelt mange andre spillutviklere som sier noe helt annet

 

Haha, må bare smile og le av negativiteten din. Hadde sitatet vært vedrørende hvor mye kraftigere PS4 er enn Xbox One ville du garantert ha støttet det, og lagt ut om hvor pålitelig det må være da det kommer fra en som jobber med begge konsollene. Men siden det setter Microsoft i et litt mer positivt lys det være feilsitert, rart, og selvfølgelig feil, because..... specs?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Nå har PS4 noe kraftigere grafikk, imidlertid er ikke denne forsjellen så stor i praksis

 

Ps4 har vel CA 50% kraftigere grafikk. og vi vil helt sikkert se dette i form av bedre oppløsning og mere eye-candy. det er helt klart i Sony's intresse og kjøre hart på at PS4 er en kraftigere maskin.

 

 

Han har konkludert med at maskinene faktisk er så like at han kun trenger én av maskinene til å utvikle spill, og at disse da også automatisk vil fungere på den andre konsollen.

 

Påstanden hans er litt som å si at alle PC'r fra gtx760 og oppover er like. Og han har helt rett i det, eneste som skiller er hvilke instillinger man kjører på.

 

At Pc, Xbox og PS4 blir så like som de er nå er helt klart til vår fordel.

Lenke til kommentar

Nei, men det bør helt klart bli en forskjell. blir nok mange sammenligninger og diskusjoner når vi har begge konsoller her, så vi får vel ta fasiten da :)

 

men at PS4 sin kraftigere gpu ikke blir utnyttet det tror jeg ikke. kommer spillene med samme setting så blir det ihvertfall flere FPS

PS4 vil ha høyere/mer stabil framerate gitt at båndbredde eller CPU ikke blir en flaskehals ;)

 

Personlig skjønner jeg ikke hva Xbox One har å by på sammenlignet med PS4, det er jo mer maskin for færre penger :p

Lenke til kommentar

Hehe, hvis en spillutvikler bare trenger å utvikle spillet til én konsoll for å kunne produsere det på begge, hvorfor kan ikke vi kjøre PS4 spill på Xbox One og omvendt? Bare vent - det kommer vel snart en gluping som produserer en chip som gjør det mulig (evt. lager programvare som støtter det). :p Til slutt trenger du bare én boks i stua. :)

Lenke til kommentar

 

 

Alltid artig når folk som ikke har annet å basere kommentarene sine på enn tall på papir sier imot folk som har brukt og utviklet spill på maskinene i flere måneder.

Eventuelt mange andre spillutviklere som sier noe helt annet.

Det var nok bare Sonyfans som skapte rykter..

Samme som da sonyfans skapte rykter om at COD Ghost kørte på 720p på X1.. mens den egentlig blir kørt på 60fps 1080p, noe som ble stadfestet av utviklerene

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Fail.

Ja, fortell meg. Mikami sier at PS4 var mye kraftigere når Xbox One ble lansert, men nå er de like. Greit at Xbox One har klokket opp litt, men det er ikke store overklokken. Tell me.

Feilen folk gjorde når den var vist første gang og i noen av måndene etterpå var å bare se på papire mellom dei 2, noe som ikke vil fungere med X1, siden mangen av chipene til X1 er fra spesialdesignet til konsollen.. Senere når det meste av innholde i konsollen var "vist fram" og testet, viste det seg at den var en del kraftigere en først vist på papir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, hvis en spillutvikler bare trenger å utvikle spillet til én konsoll for å kunne produsere det på begge, hvorfor kan ikke vi kjøre PS4 spill på Xbox One og omvendt? Bare vent - det kommer vel snart en gluping som produserer en chip som gjør det mulig (evt. lager programvare som støtter det). :p Til slutt trenger du bare én boks i stua. :)

 

Problemet er mer at de har ulike operativsystemer og tilbehør. Men det blir mer som å porte et windows spill til linux en å porte 360/ps3/pc, dvs mye enklere.
Lenke til kommentar

 

Hehe, hvis en spillutvikler bare trenger å utvikle spillet til én konsoll for å kunne produsere det på begge, hvorfor kan ikke vi kjøre PS4 spill på Xbox One og omvendt? Bare vent - det kommer vel snart en gluping som produserer en chip som gjør det mulig (evt. lager programvare som støtter det). :p Til slutt trenger du bare én boks i stua. :)

 

Problemet er mer at de har ulike operativsystemer og tilbehør. Men det blir mer som å porte et windows spill til linux en å porte 360/ps3/pc, dvs mye enklere.

Hvis de finner en metode som gjør det mulig for å kjøre to operativsystem... en datamaskin kan ha både windows og linux, og disse konsollene er nærme nok en PC. Og innmaten mellom dem er jo bortimot identisk. Jeg sier ikke det er enkelt, men en mulighet. Verdt å nevne, ivertfall. :) Tiden vil vel vise.

Lenke til kommentar

Hiv på en SSD eksterndisk på Xbox One så er du i mål der også. Men prisnivået på SSD-disker er fortsatt for høyt til at det er verd den ekstra ytelsen.

 

Håper ikke du snakker generelt nå, for SSD er såvisst verdt de ekstra kronene på en pc. Den første HDD jeg kjøpte var på 1,2GB, den kostet da like mye som en Samsung EVO 500GB SSD gjør i dag. Om du går for en mindre OS SSD og en større snurredisk for lagring som de fleste gjør så koster de fleste 128Gb mellom 500-1000kr. Om det er verdt på en konsoll vet jeg ikke, men om det er meningen å kjøre konsollens OS samt spill fra den regner jeg fortsatt med at det er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...