Gå til innhold

Hvorfor jeg spiller mest på konsoll


  

128 stemmer

  1. 1. Lener du mest mot konsoll eller PC?

    • PC
      97
    • Konsoll (PS3, Xbox 360, Wii, Wii U)
      31


Anbefalte innlegg

Kort og enkelt, konsoll har ingen spesielle spill som har fenget min oppmerksomhet, spesielt de siste årene da man har spilt mye mmo spill og bare online spill.

 

Med ps4 og xboxone vil ting endre seg, tror jeg. Blir sikkert å kjøpe en av de 2 nye konsoller, men en så lenge, only PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller mest på konsoller, jeg er imponert over hvor bra Diablo 3 virker på konsoll :) Det føles nå bedre en PC for min del. Og jeg ser heller ikke etter oppløsning eller om spillet går i 60FPS osv. Jeg ser om jeg liker spillet, liker jeg spillet så spiller jeg spillet :) Jeg liker det meste av spill her i verden, men går mest for Nintendo's produkter :) Jeg elsket og elsker enda Metroid Prime serien 1,2 & 3. så når Other M kom så ble det en stor skuffelse historiemessig, selve spilldesignet er perfekt synest jeg men hjelper lite når alt ikke er i toppform i et spill.

For å komme tilbake til PC så elsker jeg å spille stratgi spill som StarCraft 1 & 2, WarCraft 2 & 3 er fantastiske. Gamle spill som Grim Fandango, Monkey Island serien & Full Throttle, fantastiske titler.

 

Mine største spillønsker i fremtiden på PC & eller Konsoll er WarCraft 4 (etterfølger ag WarCraft 3), Grim Fandango 2, Full Throttle 2 osv. Det hadde vært en fantastisk drøm. Gjerne remake av disse titler i HD :)

Lenke til kommentar

Dei siste 10 åra har det nesten kun gått i konsoll. Etter siste stasjonær gjekk ut på dato har eg aldri hatt ein PC meint for spel. No har eg riktig nok alltid hatt høveleg gode laptoper og spelt litt strategi på dei, men det meste skjer på konsoll.

 

Det er meir lettvint og eg føretrekk å slappe av i sofaen framfor å sitje på kontorstolen. Ikkje at det er noko feil med stolen, men sofaen er betre. Xbox-en har eg hatt i mange år og den fungerer kvar gang. Oppdateringar går av seg sjølv, eg berre skrur den på og putter inn spelet. Eg kunne sjølvsagt hatt ein HTPC av noko slag, men det er ikkje gratis maskinvare der heller. Ein 7 år gammal PC hadde kanskje fungert på dagens spel med nedjustert grafikk, men då kunne eg like godt hatt ein konsoll, som eg jo har (:p).

 

Prismessig er det ikkje den store forskjellen. Eg kjøper normalt spel lenge etter dei er utgitt og får dei for ein rimeleg penge. Når det samtidig ikkje er den store mengda så ville ikkje det eg evt. sparte på å kjøpe det billigare over Steam elns. utgjort stort.

 

Den største ulempa er som den alltid har vore, mus og tastatur. Når eg derimot har ein PC som klarar RTS og har blitt vane med FPS og TPS på konsoll så går det greit.

 

Eg hadde ikkje protestert om nokon gav meg ein kraftig PC, men Xbox-en fungerer utmerket til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Jeg begynner og lure på om du troller. FPS, Moba, Strategi og MMO er jo noen av de definitivt største spillsjangerene. Det er jo lettere og nevne sjangre som ikke er bedre med mus og tastatur. De eneste spillene jeg har opplevd som lettere og spille med kontroll må være Batman, Assasins Creed og andre lignende third-person spill.

Dessuten er ikke håndkontroll et argument for at konsoller er bedre, da det er fint mulig å bruke håndkontroll på PC. PC gir deg ihvertfall muligheten til og velge.

 

Om PC-kontrollene er gode nok, og en mus med mer enn to knapper så vil jeg si at mus og tastatur er overlegent. Man kan snu kamera langt fortere, og styre det til enhver tid, ikke bare når man har høyre tommel ledig.

Lenke til kommentar

Mest PC før GTA V kom. Nå er det bare PS3 som gjelder. Fleste nyskapende spill kommer til konsoll. The Last of Us og nå GTA V er spill som man må bare oppleve.

Vil si det er stikk motsatt, mer nyskapende som kommer til PC eller alle platformer i form av indiespill, langt mye mer nyskaping der enn i AAA-titlene til PS3 og Xbox.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget veldig godt og føler jeg i større grad er enig. Dog vil jeg si en PC er bedre nettopp fordi du kan gjøre alt det du ikke kan på en konsoll i tillegg til at du kan gjøre det du kan gjøre på en konsoll... Hvis spillene du spiller er så dårlig at du tabber ut for å lese de nyeste oppdateringene på facebook er ikke spillet verdt å spille. Er spillet virkelig verdt å spille vil det ikke kunne falle deg inn å tabbe ut og lese de nyeste postene på facebok.

Endret av Liquicity
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enda en av disse trådene? *sukk*

 

Du skal ha kudos for et bra formulert førsteinnlegg, rent språklig. Alle argumentene du kommer med er likevel irrelevante for 95% av alle gamerne der ute.

 

Er sinnsykt lei av at folk trekker inn håndkontrollerpreferanse som forsvar for konsollgaming. Det er pisslett å koble til hvilken som helst håndkontroll til PC-en, også Dual shock 3. Og etter at jeg for alvor gikk over til PC for halvannet år siden har jeg ikke opplevd en eneste gang at håndkontrollen min ikke var støttet 100%. Argument annulert.

 

Det er også mange løsninger for å få spilt PC i stua. Selv bruker jeg en trådløs HDMI-boks, som sender både lyd og bilde til TV-en i stua, fra spillbeistet på soverommet. Dette, kombinert med trådløs Xbox 360-adapter (som støtter opp til 4 kontrollere samtidig) og trådløs tastatur og mus som jeg kan flytte mellom PC-skjermen og TV-en, gjør at jeg er fullt utrustet til enhver situasjon. Man kan også trekke en vanlig kabel (PC-en din har flere lyd/videoutganger, så du trenger ikke bytte kabler), eller rett og slett ha PC-en stående i nærheten av stua. Argument annulert igjen.

 

Dermed blir også diskusjonen om sofa vs kontorstol irrelevant, ettersom du kan spille PC med ræva godt plantet i én eller begge. (Ikke samtidig ;) )

 

At du ikke klarer å konsentrere deg om spill når du sitter på PC-en høres veldig rart ut. I beste fall er du veldig, veldig sær, i verste fall overdriver du kraftig.

 

Som mange andre klokt har påpekt er det ingenting konsoller gjør som PC ikke gjør, og PC gjør alt konsollene kan, bare bedre. Det eneste unntaket fra denne regelen er eksklusive spill, men man kan argumentere for at PC har flere og bedre eksklusiver enn både Nintendo, Sony og Microsoft.

 

Det eneste negative med PC er prisen, og at det i teorien krever mer kunnskap og innsats å spille på en PC. (Sistnevnte argument er mindre og mindre relevant, ettersom spill, drivere og operativsystem har blitt utrolig mye enklere å forholde seg til)

 

Hilsen en som har alle konsoller utgitt på 2000-tallet, og antakelig vil kjøpe de neste som kommer også. (Har forhåndsbestilt PS4, gleder meg.)

 

Husk at både Xbox One og PS4 egentlig er helt vanlige PC-er, men med håndkontroll, og færre muligheter.

Endret av Jakoozie
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Spiller mest på konsoll pga. spillene...enkelt og greit. De siste 5 årene er det kanskje noe slikt som 40 spill jeg har brukt betydelig med tid på. Av disse er minst halvparten rene konsoll-eksklusive spill. De fleste andre spill som finnes på både PC og konsoll, og hvor forskjellene er ubetydelige (med mindre du er av den ømfintlig typen, og må ha 1080/60). Så er det kanskje noe slikt som 2-3 spill som enten er eksklusive til PC, eller hvor PC-versjonen er betydelig bedre.

 

Sier ikke dermed at konsoll har flere eksklusive spill enn PC, men det er helt klart flere "store" eksklusive spill på konsoll. Spill med høye produksjonskostnader, som det er lettere å få øye på, og som er umiddelbart mer fengende/tiltalende.

Lenke til kommentar

Selvsagt har dere alle rett, og mange av dere argumenterer svært godt. Jeg kan ikke komme nå og prøve å motargumentere på noe særlig av det dere har skrevet.. Jeg er overbevist, men har ingen planer om å endre tankesettet mitt. Jeg er sta, og jeg er klar over det.

 

Det er egentlig spillene som holder meg foran konsollen.

 

Av spillene jeg spiller på PS3, er desidert flest av dem eksklusive spill. Det er ærlig talt dem som står for mesteparten av tiltrekningen. Når det kommer til tredjepartsspill, skaffer jeg det meste til PC så lenge det ikke er tredjepersonsspill, bilspill eller plattformspill, eller andre som passer godt med kontroller.

 

Det må nevnes at jeg ikke har kontroller til pc, og ærlig talt aner jeg ikke hvordan jeg skal koble opp DS3 til PC.

 

Alt jeg sa om distraksjoner høres merkelig ut, men i mitt tilfelle er det helt sant. Mulig jeg er sær, men det er bare sånn :p

Lenke til kommentar

Hehe. Sier ikke at alle her inne er klar over fordelene PC har. I tillegg så vil nok mange av de som svarer konsoller være mennesker som økonomiske årsaker ikke ønsker eller kan spille på PC.

 

Og mange som veit at ein PC har sine fordelar, men likevel føretrekk konsoll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

nå hoppa jeg over alle andre komentarer, så det kan hende det står der, men du har ikke vurdert å koble pc-en til storskjermen og å kjøpe en sånn en?

Les tidligre kommentarer, så finner du ut at det er postet et par ganger allerede :p

 

Som sagt er jeg muligens den eneste i verden som sliter med å bruke 360-gamepaden, så det er litt problematisk for min del.

Lenke til kommentar

Jeg bruker endel timer på å spille på PC, men det er pga jeg ikke har et valg. Da MMORPG sjangeren er ikke sterkt representert på konsoll enda.

 

Og det kommer til å gå mange timer med PC spilling fremover pga EverQuest Next og EverQuest Next Landmark...samt gode gamle World of Warcraft.

 

Men for andre sjangere så er det konsoll som gjelder for meg. Jeg ofrer bedre grafikk for enkelheten som jeg får fra en konsoll. Jeg kaster skrotten ned i sofaen og slår på og er i gang nesten umiddelbart med det jeg skal gjøre.

 

Noe som vil bare bli enda bedre med dem nye konsollene som er i standby modus hele tiden.

 

Og etter min spill smak så har konsoll dem beste spillene, spill som er noen av tidenes beste spill og som ikke kommer på en PC. Så som spill glad så er valget kjempe enkelt.

 

Konsoll er selve grunn pilaren for spill industrien.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...