Gå til innhold

Hvorfor jeg spiller mest på konsoll


  

128 stemmer

  1. 1. Lener du mest mot konsoll eller PC?

    • PC
      97
    • Konsoll (PS3, Xbox 360, Wii, Wii U)
      31


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste for øvrig en artig artikkel med uttalelser fra NVIDA om hvorfor konsollene vil sakke akterut ift. grafikk:

 

http://www.tomshardware.com/news/nvidia-consoles-gpu-graphics-power,24390.html

 

 

Glem det, konsoll-noobs ;)

 

Det er ikkje akkurat noko nyhende at ein PC har betre grafikk enn ein konsoll... Det er ganske naturleg når dei skal utvikle ein konsoll til 4-5000 kroner, og du fort kan bruke 15 000 på ein gamer-PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil våge å si at de som spiller krevende spill på en mid/High end pc er en klar minoritet med solid margin.

 

Her går det bare i css, lol, wow, garrys mod o.l spill. Krever ikke akkurat mye kraft og det er jo slike spill som er populært i pc miljøet.

Også ser man jo salgstallene til de "svakere" maskinene som også sier sitt.

 

Poenget er at grafikk snakket blir jo bare merkelig :p

Har på følelsen av at flere av de som faktisk forsvarer pc og hvor overlegen den er, sitter 95% av tida med lol,wow o.l . ... :p

 

Koker vel ned til hvilken spill man vil ha og hvordan man liker å unnagjøre dem.

Jeg personlig liker begge grener. Noen dager vil man sitte med css,mus og tastatur o.l, andre dager vil man sitte med konsoll kontrolleren, unike skreddersydde konsoll oppsettet som funker uansett og har sine unike eksklusive spill.

Endret av Rottenspacehead
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller Garry's mod på skjermkort til 5000 jeg og ser ikke problemet. Det er enklere å samle venner på det enn på FPS spill (COD/BF) siden det krever lite av maskinvaren, "alle" har det (i vennekretsen min), og du kan gjøre mye rart i det så du finner alltids noe alle kan like å spille.

 

Samme kan vel andre argumentere med på LOL, som dessuten er gratis å spille, og WOW har jo alle prøvd en gang i tiden så alle kjenner til systemet.

 

Men sitter jeg alene så utforsker jeg nye BF og andre nye spill.

Lenke til kommentar

Vil våge å si at de som spiller krevende spill på en mid/High end pc er en klar minoritet med solid margin.

 

Det er eit godt poeng, som Steam og indikerer. Alle har ikkje råd til det dyraste og å oppgradere annakvart år. Fleirtalet speler nok på PC-er som er eit stykke under toppsjiktet, kanskje nærmare X360/PS3-specs om ein ser det over ein 10-års periode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

4k høres ut som unødvendig bruk av penger, spør du meg. Hva er poenget? 1080p er mer enn bra nok! Dessuten er 4K best dersom man sitter lenger unna skjermen, og så vidt jeg vet, er ikke det ideellt til PC-gaming..

1080p er bra nok, akkurat som 720p er bra nok på konsollen din?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pcen jeg har nå, bygde jeg for 7000 kroner og den 3 år gammel. Den ble satt sammen etter en tråd på hardware.no. Best mulig pc for 7000 kroner. Den er go som gull enda. Nå er ikke jeg så veldig opphengt super grafikk, men den har foreløpig ingen problem med å kjøre de fleste av dagens spill på high setting. Eneste jeg har gjort det siste året var å klemme inn noe extra minne. Vurderer nå å oppgradere grafikk kortet et hakk eller to. Og hvis man ser på antall timer i bruk i forhold til kostpris så er den nesten gratis :)

 

Så det å sette seg opp en rimelig og god gamer pc er fullt mulig hvis man ikke er redd for å sette den sammen selv.

 

Men klart er man veldig opptatt av at alt skal kjøres på 'Beyond Ultra High' settings så holder det ikke med 7000 spenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...