Gå til innhold

Hvorfor jeg spiller mest på konsoll


  

128 stemmer

  1. 1. Lener du mest mot konsoll eller PC?

    • PC
      97
    • Konsoll (PS3, Xbox 360, Wii, Wii U)
      31


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du leser førsteposten min, skjønner du hvorfor grafikk og framerate ikke nødvendigvis bestemmer i denne saken.. Kvalitet gjelder for både konsoll og PC.

hva er det som gjelder?

 

at du ikke klarer å bestemme deg for hva du skal gjør når du sitter på pcen? hva i allverden...

 

mindre valgfrihet= bedre? dårligere fps og grafikk= bedre?

Lenke til kommentar

hva er det som gjelder?

 

at du ikke klarer å bestemme deg for hva du skal gjør når du sitter på pcen? hva i allverden...

 

mindre valgfrihet= bedre? dårligere fps og grafikk= bedre?

Ikke bedre, men mer likandes for min del. Jeg forklarer hvordan jeg kan like konsoll bedre selv om pc har penere grafikk og framerate. Jeg er åpen for egne meninger og preferanser, og det burde du også bli..

 

 

Les resten av kommentarene også, så vil du forstå.

Lenke til kommentar

Ikke bedre, men mer likandes for min del. Jeg forklarer hvordan jeg kan like konsoll bedre selv om pc har penere grafikk og framerate. Jeg er åpen for egne meninger og preferanser, og det burde du også bli..

 

 

Les resten av kommentarene også, så vil du forstå.

nei jeg skjønner ikke hva du prater om.

 

alt du sier om sofa, håndkontroller osv kan brukes på pc. Det fins ingen grunn til å foretrekke konsoll foruten dårlig råd eller dårlig teknisk kompetanse.

Lenke til kommentar

som er gode spill, foruten 30 fps som er grusomt.

 

på pc hadde de vært bedre

 

Joda, men dei finnes ikkje på PC.

 

nei jeg skjønner ikke hva du prater om.

 

alt du sier om sofa, håndkontroller osv kan brukes på pc. Det fins ingen grunn til å foretrekke konsoll foruten dårlig råd eller dårlig teknisk kompetanse.

Tull. Må du ha dårlig råd for å velje eit billigare alternativ?

 

Eg har både råd og kompetanse til å ha ein PC i staden for konsoll. Slutt å skrive som om din meining er den absolutte fasit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det fins ingen grunn til å foretrekke konsoll foruten dårlig råd eller dårlig teknisk kompetanse.

 

Det er nok ikke mange dedikerte konsoll spillere idag som ikke vet at en får en bedre visuell opplevelse ifra en PC. Det er nok endel yngre spillere som ikke vet dette men dem er nok også mest sannsynlig fortsatt på ukelønn og ikke i noen situasjon til å kjøpe seg en PC uansett...

 

Gjennomsnitts alderen på en som spiller idag er 35år og er uten tvil mer en godt nok viten over fordelene en PC kan ha. Om vi tar for oss Norge så er den gjennomsnittlige 35 åringen økonomisk sterk nok til å kjøpe seg en kraftig spill PC om han/hun måtte ønske dette. Og oppgradere hvert år om så ønskelig.

 

Men allikevel så velger mange å holde sin spill hobby på en konsoll.

 

Når alt kommer til alt så handler det om preferanser. Jeg har ingen tro på at den gjennomsnittlige konsoll spiller ikke har råd eller teknisk kompetanse til å se og forstå at en får bedre visuelle spill opplevelser på en PC.

 

Og igjen så kommer vi tilbake til ordet preferanser, men et like viktig ord er behov. Disse kombinert gjør at mange velger bort en PC og går for en konsoll.

 

EDIT: En kan jo også vinkle det litt annerledes. Jeg har et tv som koster 30.000kr, det er overlegent i forhold til det dem fleste bruker til å se på i sine hjem. Betyr det at alle dem ikke har nok teknisk kunnskap over hva et bra bilde er? Eller er alle fattige og har ikke råd til det?

 

Eller handler det enkelt å greit om behov?

 

Tygg litt på den du :)

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nei jeg skjønner ikke hva du prater om.

 

alt du sier om sofa, håndkontroller osv kan brukes på pc. Det fins ingen grunn til å foretrekke konsoll foruten dårlig råd eller dårlig teknisk kompetanse.

Jeg har ikke pengemangel, tvert i mot. Jeg har bygget mine datamaskiner i årevis, så kan ikke si jeg har dårlig teknisk kompetanse. Jeg foretrekker konsoller fordi det er min interesse. PC er et jobb/internett hjelpemiddel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du spiser kanskje grandiosa framfor å lage skikkelig mat?

 

noen foretrekker kvalitet

 

Forresten ein god samanlikning.

 

Grandiosa er billigare, lettare og raskare å tilberede. Litt på same måte som ein konsoll er billigare, lettare å bruke og krever mindre arbeid for å bruke.

 

At det meste av anna pizza er betre på smak er det ikkje tvil om, men likevel kjøper nordmenn på millionar. Så lenge det finnes forskjellige alternativ til alle så ser eg ikkje noko negativt i det.

Ikkje alle er villige til å prioritere pengar til ein dyr PC for å få den beste grafikken og høg FPS. Er det betre? Utvilsomt, men det kostar og det krever meir "arbeid". Eg skulle gjerne hatt 60 fps og betre grafikk, men til mitt bruk så fungerer det ein konsoll har å tilby heilt utmerket.

 

Ikkje alle kjører rundt i BMW og Mercedes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg spiller mest på konsoll fordi jeg synes de mest interessante spillene er der, de er eksklusive og kommer ikke til PC. Alle andre argumenter i pc vs konsoll-debatten er for meg fullstendig uinteressante, det er kun spillene som betyr noe.

 

Vel og merke har jeg PC for pc-eksklusive spill også, jeg vil jo ikke gå glipp av noe...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

 

Joda, men dei finnes ikkje på PC.

 

Tull. Må du ha dårlig råd for å velje eit billigare alternativ?

 

Eg har både råd og kompetanse til å ha ein PC i staden for konsoll. Slutt å skrive som om din meining er den absolutte fasit.

selvsagt ikke.

 

mange kjører dårlig bil selvom de har råd til kvalitetsbil. Så da er konklusjonen at det ikke fins argumenter for konsoll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...