Gå til innhold

Hvorfor jeg spiller mest på konsoll


  

128 stemmer

  1. 1. Lener du mest mot konsoll eller PC?

    • PC
      97
    • Konsoll (PS3, Xbox 360, Wii, Wii U)
      31


Anbefalte innlegg

 

Trur du bør sette deg inn i 4k egentlig.

 

 

 

Husk at skilllet fra 720 - 1080 er relativt LITEN oppgradering hvis du skal sammenligne 1080 - 4k

 

4K-video-resolution-comparison.JPG

 

Om det er ideelt til pc-gaming pr dags dato kan jeg ikke svare på, men husk at 4k kommer til å sette standarden!

Akkurat nå har jeg ikke råd til å betale 20 tusen kroner for en PC-skjerm med et par ganger høyere oppløsning.. Joda, 4k er pent, men det er ikke noe jeg trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4k er sikkert fint det, men vil jo også kreve fire ganger ytelsen. Folk flest har PCer som sliter med full HD, så at 4k liksom skal bli standard innen et par år virker i overkant optimistisk.

 

 

Hvis du mener at PC gamere har pcer som sliter med full HD så er du på bærtur :D

Diskusjonen her handler om GAMING og pc'er til det bruket. Dagens high end kort kan kjøre 4k fint.

 

Snakker vi om kontor pc'en og laptoper er vi selvsagt i en annen verden.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du mener at PC gamere har pcer som sliter med full HD så er du på bærtur :D

Diskusjonen her handler om GAMING og pc'er til det bruket. Dagens high end kort kan kjøre 4k fint.

 

Snakker vi om kontor pc'en og laptoper er vi selvsagt i en annen verden.

 

Dem fleste klarer ikke stabile 60fps i 1080p engang... Bare se på Steam sin hardware survey...folk flest sitter med elendig til middelmådig hardware.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du mener at PC gamere har pcer som sliter med full HD så er du på bærtur :D

Diskusjonen her handler om GAMING og pc'er til det bruket. Dagens high end kort kan kjøre 4k fint.

 

Snakker vi om kontor pc'en og laptoper er vi selvsagt i en annen verden.

 

De aller fleste av dagens PC-gamere bruker laptop. Steam fører statistikk på slikt; den vanligste oppløsningen er 1366x768, og det vanligste skjermkortet er Intel HD 3000. Personlig har jeg langt flere venner som spiller på forholdsvis rimelige laptops enn som har dyre stasjonære maskiner.

 

I tillegg, når det gjelder stasjonære PCer er det også langt færre som har Titan enn 650 Ti, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Men 1080p er noe ALLE konsoll gamers skal ha med engang SONY offentligjorde det :D

 

 

Selvsagt er ikke 4k standard i dag, men gi det 1 år så ser du flere skjermer til akseptabel pris!

Det er en veseetlig forskjell mellom å ville ha 1080p og det å ville ha 4k. 1080p er per i dag rimelig, og det hjelper mon. 4K er ikke noe folk flest har noe særlig bruk for.

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg konsoll. Det siste tiåret har jeg bygget mange PCer og alltid vært rimelig up to date ift. hardware, men jo eldre jeg blir, jo mer lat blir jeg :) Jeg foretrekker å sette meg i sofaen og spille enn å sette meg ved en pult. Ja, kan selvsagt koble PC til TV, men som sagt - jeg er lat og foretrekker komfort. Jeg orker heller ikke å kontinuerlig oppdatere meg på komponenter lenger. Det er andre ting som interesserer mer nå. Jeg er enig i at PC er bedre til FPS, MOBA, MMO og RTS, men jeg spiller sjelden disse sjangrene (med unntak av Guild Wars 2). Har alltid hatt en konsoll av noe slag i tillegg til PC og de aller fleste (og beste) spillminnene mine er fra konsoll. PC vil alltid være foran med tanke på kraft og grafikk, men det bekymrer meg fint lite. Misforstå meg ikke, jeg elsker teknologi og syns fortsatt det er moro å fikle i kabinettet, men prioriteringene forandrer seg over tid.

Endret av Zahl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De statistikkene der kan du ikke se på. Jeg er ihvertfall ganske kritisk på de tallene.

 

Steam henter informasjon fra så å si alle brukere på Steam (casual gamers, hardcore gamers, og non gamers) (ca 5 millioner hvis jeg ikke tar feil). Det er da inkludert F2P brukere, legg også merke til at Steam har alt fra 8bit spill til AAA spill.

 

Hvis du ser på mest brukte grafikk kortet så kommer HD 3000, så HD 4000 og ikke langt nede ser du HD 2000. Altså mange med laptop eller en budsjett stasjonær som ikke er egnet til gaming, men funker på helt enkle indie spill.

 

Er du en PC Gamer kjøper du utstyr slik du kan bruke den, ikke en maskin til 3000,-

 

Hvem som helst kan installere steam, men hvem som helst kan ikke spille alle spillene der.

Lenke til kommentar

Det er en veseetlig forskjell mellom å ville ha 1080p og det å ville ha 4k. 1080p er per i dag rimelig, og det hjelper mon. 4K er ikke noe folk flest har noe særlig bruk for.

Sa hovedsaklig det bare får å terge deg og resten av konsoll folka :D

 

Er forsåvidt enig med deg, jeg har ikke 4k per dags dato, og kommer selvsagt til å gå til innkjøp når prisene går betraktelig ned.

Lenke til kommentar

De statistikkene der kan du ikke se på. Jeg er ihvertfall ganske kritisk på de tallene.

 

Steam henter informasjon fra så å si alle brukere på Steam (casual gamers, hardcore gamers, og non gamers) (ca 5 millioner hvis jeg ikke tar feil). Det er da inkludert F2P brukere, legg også merke til at Steam har alt fra 8bit spill til AAA spill.

 

Hvis du ser på mest brukte grafikk kortet så kommer HD 3000, så HD 4000 og ikke langt nede ser du HD 2000. Altså mange med laptop eller en budsjett stasjonær som ikke er egnet til gaming, men funker på helt enkle indie spill.

 

Er du en PC Gamer kjøper du utstyr slik du kan bruke den, ikke en maskin til 3000,-

 

Hvem som helst kan installere steam, men hvem som helst kan ikke spille alle spillene der.

 

Selvfølgelig kan man se på de tallene. Det er på ingen måte slik at man ikke er en spiller om man holder seg til Civ, Sims, WoW og indie-titler. Var jeg deg ville jeg lagt av meg "no true Scotsman"-greia i en fei, da den ikke gjør deg noen tjenester. Når du påstår at 4k vil bli standard innen kort tid tar jeg deg på ordet, istedenfor å anta at du legger til en usagt "...hos de som bruker 5000+ på skjermkortet".

 

Når det er sagt vil jeg våge å gjette på at selv Titan vil slite alvorlig med 4k på ultra i ganske mange spill, og en maskin med en totalpris på 6-8k (vanlig prisnivå for stasjonær spill-PC) klarer det bare såvidt i 1080p.

Lenke til kommentar

Det er en veseetlig forskjell mellom å ville ha 1080p og det å ville ha 4k. 1080p er per i dag rimelig, og det hjelper mon. 4K er ikke noe folk flest har noe særlig bruk for.

hvorfor har folk bruk for 1080p men ikke 4k? du skryter av konsoller som kjører 1080p, men det er større forskjell mellom 1080p og 4k enn 720p og 1080p.

 

pris er eneste argument.

Lenke til kommentar

hvorfor har folk bruk for 1080p men ikke 4k? du skryter av konsoller som kjører 1080p, men det er større forskjell mellom 1080p og 4k enn 720p og 1080p.

 

pris er eneste argument.

Greia er, at 1080p liksom er bra nok. 4k er relativt unødvendig. 1080p er en forbedring over 720p, med merkbar forskjell for både trente og utrente øyne.

Lenke til kommentar

720p funker da det, men innse det: 1080p er ikke mye dyrere, og det hjelper definitivt mon.

 

4K derimot er grisedyrt, pluss at 1080p holder for meg per i dag.

 

Det at 4k er grisedyrt er ingen diskusjon, ja, det er grisedyrt, men ikke en standard ennå, samme som 1080p engang var grisedyrt. Alt her startet med at det vil bli en standard om ikke alt får lenge tid + -

Lenke til kommentar

 

Jo, nå skal du høre:

 

Jeg liker følelsen av å komme hjem etter en lang skoledag, skru på storskjermen og høre vifta på den gamle traveren snurre som en helikopterrotor. Å sette seg ned i sofaen med håndkontrolleren i den ene hånda og en colaboks i den andre, er nesten orgasmisk etter en lang uke med skolearbeid og mas.

 

Det er ingenting som kan forstyrre meg; ingen distraksjoner eller andre fokus enn akkurat det jeg gjør. Det er bare meg, spillet, og kanskje en kompis eller to online.. :roll:

 

Sofaen er bedre enn kontorstolen. Det er bedre å lene seg tilbake enn å lene seg forover. Innse det: håndkontroll er bedre enn mus og tastatur (til alt med unntak av FPS, MOBA, Strategi og MMO).

Dataen min har for mange distraksjoner. Jeg kan surfe på internett i flere timer, se på alt av filmer og videoer på YouTube og Netflix, jeg kan høre på all verdens musikk på Spotify. Jeg er aktiv på en rekke forumer, og er nærmest avhengig av nyheter om alt som er rundt om kring i verden. Det føles ut som om timeplanen min fylles opp helt i det øyeblikk jeg skrur på PC-en min! Hvis jeg setter meg ned og spiller et spill, er det konstant andre idéer som dukker opp i hodet mitt, fordi det er så mange andre ting jeg kan gjøre.

 

 

 

Hvor er ikke denne tråden plassert i "Sofa og kontorstol" seksjonen?

 

Du bruker dette tøvet som argument, men plutselig dropper du alle argumentene dine, for da er det plutselig PS3 exclusives som er grunnen til at du ikke liker å spille på PC.

Lenke til kommentar

Det som stadig dukker opp i slike tråder er at det som regel er konsoll-brukere som starter slike. Som om de skal forsvare sitt eget valg. Høres mest ut som de selv er veldig usikker på valget deres og trenger litt støtte fra andre som kanskje har disse "fristende urene tankene om PC" i bakhodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...