Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du har norges beste 4770k. De 4 jeg har testa så har bare en vært mulig å benche på 5 ghz. prime var ikkje sjans :(

 

Gunslinger solgte sine Haswell-chips på eBay, så er vell mainly derfor. :p Selger sa ihvertfall at det var han sine chips. Jeg skal nok kjøpe meg en V2 når neste lønning kommer, så skal vi nå se hva denne klarer :evil: :evil:

Lenke til kommentar

Hmm driver og teller på knappene for ny bf rigg, og ser jo at 8350 til hele 1500!! Kr er best valutta for pengene på cpu. For gpu er det annerledes og 290x er jo ikke på lager før om en mnd :( noen forslag til et eller to stk kort i 200 serien til ca <5000 som er greie til 1920 spilling? Må ikke ha det dyreste og beste, men hva som gir best valutta er greit. Vet denne posten er på kanten i denne tråden men det er da her kunnskapsrike folk sitter ser jeg ;)

Lenke til kommentar

Hmm driver og teller på knappene for ny bf rigg, og ser jo at 8350 til hele 1500!! Kr er best valutta for pengene på cpu. For gpu er det annerledes og 290x er jo ikke på lager før om en mnd :( noen forslag til et eller to stk kort i 200 serien til ca <5000 som er greie til 1920 spilling? Må ikke ha det dyreste og beste, men hva som gir best valutta er greit. Vet denne posten er på kanten i denne tråden men det er da her kunnskapsrike folk sitter ser jeg ;)

 

GTX 780 & 4670K.

 

R290x & 4670K.

 

En av disse kombinasjonene vil være utmerket.

Lenke til kommentar

Hmm driver og teller på knappene for ny bf rigg, og ser jo at 8350 til hele 1500!! Kr er best valutta for pengene på cpu. For gpu er det annerledes og 290x er jo ikke på lager før om en mnd :( noen forslag til et eller to stk kort i 200 serien til ca <5000 som er greie til 1920 spilling? Må ikke ha det dyreste og beste, men hva som gir best valutta er greit. Vet denne posten er på kanten i denne tråden men det er da her kunnskapsrike folk sitter ser jeg ;)

4670k vil gi deg mere for pengene med mindre du skal BARE drive med photo/videoediting.

Lenke til kommentar

Skal ikke diskutere cpu men bf utnytter 8350 bra. siden pc'n kun brukes til netflix og spotify utenom kjøper jeg ikke intelprosessor som koster 70% mer og yter 3% bedre i bf. Prosessor har jeg valgt! Gpu er jeg mer usikker på siden amd2xx er mer oppdatert på dirx. Så skal jeg vente en mnd til 290x er på lager igjen, eller ta et rimeligere tospann til ca samme pris?

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

Trodde amd skulle være bedre optimalisert for bf4, gtx 770 scorer jo bedre enn r9 280x.

Er ikke akkurat store forskjellen, det er multiplayer-resultater, og det trenger ikke kjøre bedre på AMD-maskinvare bare fordi det er Gaming Evolved.

Metro Last Light kjører bedre på AMD enn Nvidia inntil du skrur på GPU PhysX.

 

Det som derimot er interessant er CPU-ytelsen.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Angående temperatur, 95 grader er alt for varmt når en kan kutte 30% bare ved å bytte kjøler

Derfor venter jeg på custom kjølere og ikke amd stock dritt..

Tror ikke en bedre kjøler kommer til å senke temperaturene på et 290X, ikke uten å justere VBIOSet, gå inn i Powertune, eller montere en voldsomt mye kraftigere kjøler.

 

EDIT:

En 30% reduksjon i varme vil forresten bety at kortet havner på omtrent -15C (det er ingen overgang fra flytende til fast form,) vil påstå at det er en litt spesiell type kjøler det er snakk om da (selv om det er mulig.)

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...