Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har liten verdi av å vite frame variance på en lav oppløsning i et spill hvor CPU blir raskt flaskehals. Det ville ødelagt sammenligningsevnen.

Jeg syns nå hvertfall det har interesse å vite frame variance i den oppløsningen man skal spille. Skal man være halvveis konkurransedyktig er det 1920x1080 med 120 hz som gjelder.

Lenke til kommentar

På lave oppløsninger så vil CPU ha noe å si. Og siden man lite sannsynlig ikke har identisk oppsett som testriggen, så vil man da ikke helt vite om det er CPU eller GPU som forårsaker det.

 

Det som er interessant er å isolere det man skal teste, slik at man vet hva man skal forvente. Samme responsen vil ikke være særlig annderledes på lavere oppløsninger, gitt at man overklokker/har rask nok CPU.

 

Og så mener jeg konkurransedyktige burde takle litt mer handikap, om det kan kalles det. :p Høyere oppløsning betyr at du lettere kan se ting klarere/bedre langt unna. ;-) Men ja, det er en del mer behagelig med høyere FPS.

 

Spesielt i et spill hvor planlegging, beregning og strategi betyr masse. Selv med 60Hz 1440p skjerm så er det sjeldent jeg taper en rask nærkamp, ja i forhold til det å plassere seg riktig eller være best i fly etc..

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Virker som 780 sli er mer stabil, da variasjonene er større hos 290x crossfire.

290X har større variasjoner ja, på samme måte som 1000 kr er mer enn 999 kr.

Sammenlignet med tidligere variasjoner (20-30ms på 60fps) er problemet redusert kraftig, og muligens til et slikt punkt at det blir flisespikking om hva som er best.

 

Det har liten verdi av å vite frame variance på en lav oppløsning i et spill hvor CPU blir raskt flaskehals. Det ville ødelagt sammenligningsevnen.

Hvis det samme eksisterer på 1920x1080 og 1280x720 er det grunn til å tro at AMDs variasjon er såpass høy fordi den er ment å være så høy.

Det er mulig at AMDs frame-pacing kompenserer for spillmotorens animasjoner og varierende frame-output.

Lenke til kommentar

Bestilte tidligere 280x i dag, men er ikke helt sikker på mitt valg.

 

Formålet er å spille BF4 på gode settings, helst ultra. Jeg har også en PSU på 500 watt fra OCZ.

 

Ift 280x så har jeg lest at det bør gå fint med 500 watt, men OC kan bare glemmes. Det er ikke noe jeg har tenkt å gjøre.

 

Er det noen som har en formening om 270x likevel vil være et godt alternativ for meg? Eller må man opp på 280x for BF4 i 1080P med Ultra-settings?

 

Artikkelen Tryminator linket til gjorde meg enda mer usikker :p

Lenke til kommentar

Tvilsomt.

 

 

Bestilte tidligere 280x i dag, men er ikke helt sikker på mitt valg.

 

Formålet er å spille BF4 på gode settings, helst ultra. Jeg har også en PSU på 500 watt fra OCZ.

 

Ift 280x så har jeg lest at det bør gå fint med 500 watt, men OC kan bare glemmes. Det er ikke noe jeg har tenkt å gjøre.

 

Er det noen som har en formening om 270x likevel vil være et godt alternativ for meg? Eller må man opp på 280x for BF4 i 1080P med Ultra-settings?

 

Artikkelen Tryminator linket til gjorde meg enda mer usikker :p

BF4 på Ultra må ha mer kraft enn R9 280X...

Lenke til kommentar

Skal du spille på ultra med det vi ser på som spillbart, 60fps minnst. Og det får du ikke med 1 R9 280X \ 7970. Har 3 selv med en i7 3930K @ 4,5 Ghz. Så betaen testa jeg og med ett kort er det ikke nok til akseptable fps etter min mening. Men var på 2560x1440p det da. Å du bør ha mer en 500W, for du må regne med overclocking på både cpu å gpu om du vil komme opp på greit nivå. Ram hastighet skal sansyneligvis ha endel å si har jeg lest eller hørt på en video.

 

Eller så kan du la være å bare kjøre alt stock, med lavere settings. Etter min mening burde du hatt litt mer watt. Men det går vel. Kjører jeg systemet mitt med bare ett kort stock trekker det over 500w, og det på en benchmark som ikke ruker mye cpu, ingen forskjell på score ved 2,5Ghz eller 4,5Ghz.

 

Jeg er vel bare en av dem som liker å ha litt extra,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...