Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Jeg snakker om strømforbruk uten overklokk. Hadde også vært fint om du hadde lest linken jeg sendte deg ordentlig. Der står det at hele systemet (prosessor, harddisker osv.) trekker 661W med 2x 290X under full load. Dette er ikke "calculated". Det som er "calculated" er hvor mange watt 2x R9 290X trekker alene, ikke totalt strømforbruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kortene er calcuated som nevnt i teksten, men ikke CPU? Wow beste testen, en 3960X på stock klokkhastighet, jøsses. Hvem kjører i tillegg 290X uten temp target, nei guri. Alt med testen er feil.

 

Konluksjon:

 

800W er ikke nok om du skal ha temp target (som jeg ikke skjønner hvorfor du ikke skal ha) og en overklokket CPU som trekker mer enn 150W.

 

600W på bare GPUer, uten overklokk. Deretter har du alt faenskapet som følger med.

Lenke til kommentar

Nå må du høre: Hele systemet trekker 661W med begge skjermkortene under full load, dette er ikke kalkulert, men målt. Det som derimot er kalkulert er hvor mange watt bare skjermkortene bruker.

 

Men jeg ser nå at Vargtass har en MIST-strømforsyning, så jeg ville nok byttet den ut uansett.

Lenke til kommentar

Nå var det også snakk om r9 290, ikke 290x.
Samt at de fleste i dag sitter med en CPU som trekker opp mot 80-90W (haswell/IVB) maks. Og vanlig er også rundt en eller to HDD og ikke vannkjøling. Men før det spesifiseres noe mer (deriblandt om det er snakk om OC) så vil 800W holde i lange baner med en god PSU.

Men om det er snakk om MIST PSU, så ville jeg tvilt litt på om den klarer det... (som det står i signaturen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var det også snakk om r9 290, ikke 290x.

Samt at de fleste i dag sitter med en CPU som trekker opp mot 80-90W (haswell/IVB) maks. Og vanlig er også rundt en eller to HDD og ikke vannkjøling. Men før det spesifiseres noe mer (deriblandt om det er snakk om OC) så vil 800W holde i lange baner med en god PSU.

 

Men om det er snakk om MIST PSU, så ville jeg tvilt litt på om den klarer det... (som det står i signaturen)

 

Takk for innspill. Det er ikke noe mer bedritent en å feilsøke pga PSU. 1000W av god kvalitet bør være greit? Tenker 4770K overklokket og moderat overklokk på GPU.

Lenke til kommentar

Hehe, kanskje ikke nødvendig å studere PCBen så mye. :p

Det ER jo samme kortet, hvor GPUen har hatt noen feil (som mer lekkasje, krever mer spenning og ødelagte stream prosessorer).

Dermed vil ikke strømtrekket bli noe mindre, som igjen gjør at strømforsyningskretsene ikke kan gjøres mindre heller. :) Så vannblokk fra 290x går helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...