Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående temperatur, 95 grader er alt for varmt når en kan kutte 30% bare ved å bytte kjøler

Derfor venter jeg på custom kjølere og ikke amd stock dritt..

Så stock Intel er dritt fordi at gradene på prosessor under load kan synke med ca 30 grader ved bruk av en annen kjøler?

 

La meg spørre deg:

Er en rally-bil dårlig hvis bilen blir for varm hvis den brukes til daglig bruk (inkludert køkjøring)?

Lenke til kommentar

Vis du skal sammenligne skjermkort kjøler med en bil, dbass, så burde du komme med en litt mer utfyldende eksempel.

 

Altså en bil trives bedre når den får kald luft, derfor man har radiatoren forran på bilen så vannet som skal kjøle ned motoren forblir kaldt. Det er også derfor man har en diger radiatorvifte så den kan fortestte å kjøle ned radiatoren til og med når bilen står stille som f.eks kø kjøring...

 

Også en annen ting, når driver en rally bil med kø-kjøring?

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

Altså en bil trives bedre når den får kald luft, derfor man har radiatoren forran på bilen så vannet som skal kjøle ned motoren forblir kaldt. Det er også derfor man har en diger radiatorvifte så den kan fortestte å kjøle ned radiatoren til og med når bilen står stille som f.eks kø kjøring...

Altså et skjermkort trives bedre når den får kald luft, derfor man har kjøler som blåser den varme luften ut bak, sånn at kjøleribben som skal kjøle ned GPU forblir kaldt. Det er også derfor man har en vifte som kan gå fort til og med når skjermkortet har maks load som f.eks renderkø...

 

You see what I did there? Eneste forskjellen jeg kan trekke ut fra bil kontra skjermkort, er at bilen trives best når motoren er ca. 90 grader(kommer helt an på motortype), og skjermkortet har et større spekter iht. temperatur. Hvis man synes 90 grader er for mye, så er det så vidt jeg vet bare å øke viftehastigheten, ulempen er mer viftelyd.

 

FYI, en bil trives absolutt ikke i kald luft hvis luften er så kaldt at selve motoren blir kjølt ned så mye at den ikke klarer å holde driftstemperaturen, uavhengig om vannet i radiatoren sirkulerer.

 

 

Også en annen ting, når driver en rally bil med kø-kjøring?

Dette kan jeg ikke svare på, men det har helt sikkert skjedd, og kommer antakeligvis til å skje igjen.

Lenke til kommentar

Da har vi en 290x klokket til 1320/5972 med 1.4v. http://i.imgur.com/tmjSLpk.jpg

 

Som man kan se så er cpu'en hans underdimensjonert i forhold til gpu'en.

 

Ny crossfire test datert idag. http://www.hardocp.com/article/2013/11/01/amd_radeon_r9_290x_crossfire_video_card_review/1#.UnNvO3BLNCh

 

For en skalering 290x crossfire har!

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Så stock Intel er dritt fordi at gradene på prosessor under load kan synke med ca 30 grader ved bruk av en annen kjøler?

 

La meg spørre deg:

Er en rally-bil dårlig hvis bilen blir for varm hvis den brukes til daglig bruk (inkludert køkjøring)?

Første gangen jeg har sett noen lure på om stockkjøleren til Intel er dritt. Selvfølgelig er den det.

 

Forresten bråker ikke stockkjøleren til 290X noe mer enn andre referansekjølere på AMD-kort jeg har hatt.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Ser ut som du må ha GTX780 classifed @ 1450-1550mhz for å slå 290X @ 1300mhz, hvertfalt i benchmarks. Det ser vel og ut som at 1300-1400 er temmelig nærme maks grensa til 290x?

 

Har ikke sett noen nå 1400mhz med normal kjøling (luft/vann) så om det er maksgrensa eller ikke er vanskelig å si. Har heller ikke sjekka så veeeldig grundig. OCN kanskje?

Lenke til kommentar

Hvordan kom HardCop fram til de resultatene? Ser ut til at hverken Guru3D eller Techpowerup er i nærheten av det samme????

Guru3D testet i Quiet mode

Techpowerup fikk omtrent samme resultater i de spillene HardOCP testet i 5760x1080

 

Det er interessant at HardOCP mener CFX er mindre hakkete enn SLI også, hvordan kan det ha seg når CFX fortsatt har høyere frametime-variasjoner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...