Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Skal du spille på ultra med det vi ser på som spillbart, 60fps minnst. Og det får du ikke med 1 R9 280X \ 7970. Har 3 selv med en i7 3930K @ 4,5 Ghz. Så betaen testa jeg og med ett kort er det ikke nok til akseptable fps etter min mening. Men var på 2560x1440p det da. Å du bør ha mer en 500W, for du må regne med overclocking på både cpu å gpu om du vil komme opp på greit nivå. Ram hastighet skal sansyneligvis ha endel å si har jeg lest eller hørt på en video.

 

Eller så kan du la være å bare kjøre alt stock, med lavere settings. Etter min mening burde du hatt litt mer watt. Men det går vel. Kjører jeg systemet mitt med bare ett kort stock trekker det over 500w, og det på en benchmark som ikke ruker mye cpu, ingen forskjell på score ved 2,5Ghz eller 4,5Ghz.

 

Jeg er vel bare en av dem som liker å ha litt extra,

 

Takk for tilbakemelding!

 

Jeg tror jeg holder meg på 280x for nå, utifra hva jeg ser av div youtube klipp og annmeldelser vil dette uansett være natt og dag fra mitt 5870(?) nå, selv om det gjerne ikke kan dra alt på ultra.

 

Beklager om jeg sporet litt av her i tråden med spørsmålet mitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemelding!

 

Jeg tror jeg holder meg på 280x for nå, utifra hva jeg ser av div youtube klipp og annmeldelser vil dette uansett være natt og dag fra mitt 5870(?) nå, selv om det gjerne ikke kan dra alt på ultra.

 

Beklager om jeg sporet litt av her i tråden med spørsmålet mitt :)

R9 280X vil være en god del bedre enn HD 5870 ja. Du kan se forskjellen mellom 5870 og 7970 GHz (280X er 7970-rebrand) her.
Lenke til kommentar

 

Tja, kommer litt ann på. Noen spill utnytter bare 2 kjerner, og jeg som feks har 6 av dem vil da se 20-33% CPU bruk. Har jeg 35%ish og skjermkorta mine jobber på 80% eller mindre vet jeg at CPU er flaskehals.

 

Dog, så lenge målet er 60 fps så skal de aller fleste klare seg. Problemet kommer når man vil ha 120 fps, og helst ikke noe drops.. Noe som er umulig i enkelte spill, som feks bf3 da det ikke finnes en CPU i verden som er kraftig nok.

 

Beste måten å sjekke om CPU er flaskehals eller ikke er så se hvor mye load skjermkortet ligger på.

Takker for svar! Slik det er i dag så ligger GPU på 98% og CPU på 17-21% belastning... Tror ikke det var så veldig stor forskjell da jeg kjørtecrossfire heller,kanskje litt høyere belastning på CPU.

Lenke til kommentar

For de som har fått 290x i hus, fikk dere med never settle bundle som amd kjører på 7000 serie kortene sine?

 

http://www.guru3d.com/news_story/amd_radeon_r9_290_launch_delayed_by_a_week.html

 

r9 290 blir en uke forsinket på grunn av nvidias priskutt på 770 og 780 kortene. De vil ha ny driver klar før 290 blir rullet ut til hyllene. Blir spennende å se hvordan kortet blir med ny driver.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

For de som har fått 290x i hus, fikk dere med never settle bundle som amd kjører på 7000 serie kortene sine?

 

 

Takker for svar! Slik det er i dag så ligger GPU på 98% og CPU på 17-21% belastning... Tror ikke det var så veldig stor forskjell da jeg kjørtecrossfire heller,kanskje litt høyere belastning på CPU.

Fikk med Battle Field 4 ...

 

Kjørte nettopp siste 3D mark og CPU var aldri over 80% og GPU lå på 100%. I snitt lå CPU på 30-40% gjennom benchmarken...

Lenke til kommentar

For de som er interessert, noen fikk r9 290 tilsendt istedenfor 290x. Så han driver med å bencher før han sender kortene tilbake. Virker som 290 yter ganske så bra.

 

http://www.3dmark.com/3dm/1515052

 

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18551717&highlight=r9+290x&page=33

 

http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=25212715&postcount=1030

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...