Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Husker når MSI 7970 lightning kom og det manglet kjøling på 1 rambrikke. Verre med 7970 matrix som manglet kjøling på 4 rambrikker. Blir spennende å se hva som kommer ut av custom kort til 290x og om vi må betale ekstra for artefakter denne gangen også.

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye justeringer må det til for at man skal kunne kjøre 2 av disse kortene uten noe form for kjøling (for å faktisk få plass til to av dem)?

Alle skjermkort må ha en eller annen form for kjøling, regner med at passiv kjøling (kjøleribber) er umulig på disse med tanke på varmen disse kortene produserer...

Lenke til kommentar

Nettopp. Derfor kan han ikke bruke en PC uten noen former for kjøling.

 

Venter egentlig på at Jesus124 kommer med et mer vettug spørsmål etter hvert som oppklarer hva han eeegentlig mente. For at du trenger kjøling sier jo egentlig seg selv. :p

Ut ifra posten hans tolket jeg det som at hovedproblemet var å få kortet til å ta minst mulig plass.

Lenke til kommentar

Virker som nVidia endelig har kommet med et svar (et riktig godt et og).

 

"NVIDIA’s GeForce GTX 780 will receive a price cut over $100 (€430 in EU)", og "NVIDIA’s GeForce GTX 770 will now cost around $50 less (€279 in EU)".

Det prisfallet vi allerede har sett da eller? :)

F.eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1936005

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Et lite spm... dere spør hele tiden om CPU klarer å holde følge med skjermkortet... Stort sett alle spill jeg tester så ligger CPU og suller på 17-25% og skjermkortet gjør jobben. Sålenge CPU ikke er mer belastet så blir vel ikke CPU en flaskehals vel??

 

Tja, kommer litt ann på. Noen spill utnytter bare 2 kjerner, og jeg som feks har 6 av dem vil da se 20-33% CPU bruk. Har jeg 35%ish og skjermkorta mine jobber på 80% eller mindre vet jeg at CPU er flaskehals.

 

Dog, så lenge målet er 60 fps så skal de aller fleste klare seg. Problemet kommer når man vil ha 120 fps, og helst ikke noe drops.. Noe som er umulig i enkelte spill, som feks bf3 da det ikke finnes en CPU i verden som er kraftig nok.

 

Beste måten å sjekke om CPU er flaskehals eller ikke er så se hvor mye load skjermkortet ligger på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-AMD-Radeon-R9-290X-CrossFire-and-4K-Preview-Testing/Battlefield-

Hvis dere ikke har fått lest dette enda er den store nyheten at AMDs nye CFX-løsning uten broer fikser frame-pacing i 4K-oppløsninger på 290X.

 

Jeg ser at Nvidias SLI er målbart bedre fortsatt, det som er uklart er om dette faktisk er merkbart eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...