Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

 

Det er interessant at HardOCP mener CFX er mindre hakkete enn SLI også, hvordan kan det ha seg når CFX fortsatt har høyere frametime-variasjoner?

Tja, kan jo hende at de kun så på maks fps og ikke noe annet, jeg synes det er stor forskjell mellom maks fps og min fps for 290X. I noen spill er det jo snakk om opptil 50 fps mellom maks og min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kan jo hende at de kun så på maks fps og ikke noe annet, jeg synes det er stor forskjell mellom maks fps og min fps for 290X. I noen spill er det jo snakk om opptil 50 fps mellom maks og min.

Når HardOCP sier noe hakker mindre enn en annen løsning er det snakk om anmelderens subjektive opplevelse, de sa også at 680 SLI var betydelig mindre hakkete enn 7970 CFX

Lenke til kommentar

Si det... kommer jo helt ann på resten av systemet ditt det da.
Samt hvordan du ønsker å bruke det (tung benching, overklokking etc.), samt kvaliteten på PSUen.

 

r290 kommer nok sikkert til å kunne ta rundt 400W-450W i seg selv i tunge situasjoner.

 

Gitt at resten ikke trekker så alt for mye så holder det godt. Da går jeg selvsagt ut fra at PSUen er av såpass kvalitet og ikke så gammel at den kan levere 800W.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det blir litt lite vil jeg tro, stock tdp er vel på 300 watt per kort. Til og med uten overklocking blir det nesten 100% load på psu. Den skal helst ikke ligge på mer enn 75%.

 

Er vell 340W ifølge det jeg har lest. TDP er noe som man KNAPT bruker som et utrykk i dag.

Endret av Kurio
Lenke til kommentar

Se selv her.

 

Dette er tull, nå får du ta deg sammen hvis du skal delta i en sakelig argumentasjon. Det står calculated her.

 

Hva tror du det betyr, tror du at dem har testet dette selv?

 

 

Et R290X trekker 300W RELATIVT blankt med temp target. Du har 2 slike. Du har dessuten en 3960X som trekker 275W med en mild overklokk, og fort 300W hvis man bikker 1.5V i volt. Og HDDs og slikt i tillegg?

 

04-Power-Consumption-06-Peak.png

Endret av Kurio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...