Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nexus 5 vil helt klart henge med en stund fremover. Det er ikke stor forskjell på Snapdragon 800 i Nexus 5 og den ryktede 805 i Nexus 6 (størst forskjell på GPU), og denne ytelsesforskjellen blir sannsynligvis spist opp av den økte oppløsningen.

 

Vil tro den mest merkbare forskjellen utenom størrelsen blir batteritiden slik ryktene ser ut nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det går å låse hjem, tilbake og multitasking knappene i nedre posisjon, sånn at de ikke roterer?

Med en xposed module, kan du det. Husker ikke helt nøyaktig hva den heter, men noe alá "Force navbuttons to stay", eller noe. Den hadde i allefall et teit navn :p Kan dessverre ikke sjekke for deg, da jeg kjører Android L preview atm.

Lenke til kommentar

Likte designet på nexus 5 bedre, selv om baksiden ser ut som en lekemobil.

Synes den nye ser så rund ut.

 

Nexus 5 vil vel henge med en stund fremover? Vurderer å kjøpe denne hvis den nye får 6'' skjerm

 

Designet? Android Police sitt bilde var vel bare en mockup. Ikke sikkert den ser sånn ut.

 

Personlig kunne 5,9 tommer gå helt fint. Jeg eier jo tross alt en Xperia Z Ultra på 6,4 tommer. Men jeg tror at 5,9 tommer er større enn det vanlige folk noengang vil klare å venne seg til. På et visst punkt blir telefonene vanskelig å legge i lommen og lignende, og 6 tommer er definitivt i det området.

 

Hvis de klarer å lage en telefon med ekstremt liten ramme, slik som LG G3 f.eks, så hjelper jo det, men tror at skjermoverflaten i seg selv er for stor for den jevne smarttelefonbruker.

 

Nå har jo aldri Google forsøkt å nå mainstreamen med sine Nexus-telefoner. Jeg tror at sweet spotten er LG G3 sin design, den har stor skjerm (5,5 tommer), men er likevel ganske lett håndterbar på grunn av den nesten ikke-eksisterende rammen.

 

LG G3 Nexus er forøvrig drømmetelefonen min :) Kan jo alltids roote da.

Lenke til kommentar

Er folk fornøyd med kamera-appen som medfølger?

På min samsung er jeg meget fornøyd med den de har, sett bortsett fra at jeg ikke kan velge galleri-app på snarveien til galleriet. Har lastet ned google kamera, men det er jo en stusselig app med lite funksjoner og tregere autofokus enn orginalappen på min? Lite innstillinger og stygt grensesnitt, men mulig jeg er alene om den oppfatningen.

 

Ikke funnet noen tredjepartsapper utover disse jeg er fornøyd med heller, mulig jeg er kresen...

CameraZoomFX var nærmeste jeg kom å være fornøyd...

Lenke til kommentar

Til de av dere som har Google Now påslått og ikke har lagt inn 3.parts launcher. Jeg fant ut en ting i sta. Jeg har alltid erget meg over at Voice search aldri har fungert helt som det skulle (manglet lyd på svar, åpne apper funker ikke osv), selv om jeg aldri har brukt det annet en et par ganger i bilen.

 

Skjønte ikke helt hvorfor det ikke funka, for jeg hadde lyd på, engelsk (US) som språk osv.

men så testa jeg å endre systemspråk også til engelsk (så alle menyer osv blir på engelsk), da plutslig funka voice search! da funker det å si play some music, open [app] osv, og jeg fikk lest opp svar på spm.

 

men poenget mitt her var at jeg fikk om mange flere Google Now kort, masse anbefalinger om nettsteder og artikler osv, som var skremmende treffende innenfor mine interesser :p mulig det er flere kort som funker bedre også, ikke testet det så lenge.

 

Så hvis det er noen her som ser no nytte av Google Now kort, og har norsk menyspråk så kan det være verdt å teste ut å bytte til Engelsk systemspråk foreløpig

Endret av madmats
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hva jeg kan få for min Nexus 5 Black 16GB? Ingen skader på den.

Har original emballasje osv (ikke at det spiller noen kjempestor rolle).

 

Litt usikker, men tror jeg har 1 års uhells forsikkring på den, som dekker uhell ol (Dette må jeg sjekke ut senere).

 

Noen som vet sånn ca. verdi på tlf? 1000-1500kr?

Lenke til kommentar

Noen som vet hva jeg kan få for min Nexus 5 Black 16GB? Ingen skader på den.

Har original emballasje osv (ikke at det spiller noen kjempestor rolle).

 

Litt usikker, men tror jeg har 1 års uhells forsikkring på den, som dekker uhell ol (Dette må jeg sjekke ut senere).

 

Noen som vet sånn ca. verdi på tlf? 1000-1500kr?

I forhold til hva andre selger den for på Finn, vil en pris mellom 1500,- og 2000,- virke fornuftig. :)

http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=Nexus%205&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&category=0/93&category=1/93/3217&category=2/93/3217/39&sort=0&periode=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...