Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

I fare for å spore litt av:

Grunnen til at nexus 5 frister - plain android, raske updates, pen tlf (subjektivt selvfølgelig).
Batteri og kamera trekker ned.

I den forbindelse, siden min nåværende tlf synger på nest siste refreng.
Noen som har rykter om telefoner som kommer når lollipop er ute som er litt i samme sjanger?

Noen med nexus 5 som kan motsi meg på batteri og kamera, som er veldig fornøyde?
Skeptisk til å fjerne 33% av batterikapasiteten fra nåværende tlf (Note II), men øke fra HD ready oppløsning til full hd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I fare for å spore litt av:

 

Grunnen til at nexus 5 frister - plain android, raske updates, pen tlf (subjektivt selvfølgelig).

Batteri og kamera trekker ned.

 

I den forbindelse, siden min nåværende tlf synger på nest siste refreng.

Noen som har rykter om telefoner som kommer når lollipop er ute som er litt i samme sjanger?

 

Noen med nexus 5 som kan motsi meg på batteri og kamera, som er veldig fornøyde?

Skeptisk til å fjerne 33% av batterikapasiteten fra nåværende tlf (Note II), men øke fra HD ready oppløsning til full hd.

Batteriet er ikke det beste. Du må bare venne deg til å lade den oftere. Kameraet derimot er ikke så dårlig som folk skal ha det til. Den har optisk bildestabilisering så jeg mener at den knuser s4 som var min gamle telefon.

Lenke til kommentar

Enig der, kamera er ikke så ille nei.

Et alternativ til Nexus 5 er jo Moto X 2014, litt bedre batteri(men uten Qi lading, har istedet turbo lading hvis man får tak i rett lader), Snapdragon 801,litt større skjerm, 5.2 amoled, og den ser ut til å få Lollipop om veldig kort tid (noen få har fått teste allerede). men den er jo en god del dyrere enn nexus5 da.

Lenke til kommentar

Z1 compact frister ja, men litt annen pris.

Men hvis kameraet egentlig er bra må jeg kanskje bare endre vanene litt som du nevner.
Optisk bildestabilisering har jeg hørt mye positiv snakk om, men må innrømme at jeg ikke har de helt store kunnskapene om tekniske spesifikasjoner ang foto. Sikkert bedre bilder enn mine tidligere mobiler uansett.

 

Angående lading, noen som har prøvd disse billige trådløse ladeplatene fra www.dealextreme.com?
Hvis jeg kjøper noen slike plater til å ha ved nattbordet, i stua og bilen f.eks., er jo terskelen lav for å legge fra seg mobilen på rett sted.

Lenke til kommentar

Det at G3 får Lollipop så raskt er bare helt utrolig bra for Android! Det viser at Googles nye taktikk med å lansere developer prieview er en god måte å jobbe på, og gir produsentene litt forvarsel. Dette setter press på Nexus serien, og gjør at vi som vil ha raske oppdateringer får flere enheter å velge mellom.

 

Nå er det jo også sannsynlig at vi får L til uken, så vi får den da likt med G3 i det minste.

 

Har selv installert L nå fordi jeg ikke kunne vente lenger, flashet versjonen herifra og må si det så langt ser bra ut. Ikke at jeg har fått testet så mye, men alt fungerer tilsynelatende i alle fall :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har trådløs ladeplate fra DX hjemme, pluss en fra en engelsk nettbutikk på jobb.

Begge fungerer fint.

Mobilen kommer med et lite pip, og ladelyset på platen begynner å lyse når jeg legger den på.

 

Lovende! Noen betydelig forskjell i hvor fort batteriet lades?

Ligger det noen begrensnnig i platen, slik at f.eks. lader som pusher med 2,1A bare yter med 0,7A eller lignende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Qi lading gjør det lettvint å lade N5 hver kveld, men batteriet klarer ofte to dagers bruk hvis man ikke bruker skjermen for mange timer.

 

I påvente av Lollipop bruker jeg nå en Xperia Z1 Compact, den varer ofte 3 dager.

 

Får du nexusen til å vare to dager? :O Jeg anser meg selv som en person som bruker telefonen ganske lite, og jeg kommer akkurat gjennom en dag. (På håret).

 

Forresten, noen andre som opplever at Nexus 5 "lugger" litt, og henger litt etter? Det skjer av og til når jeg skriver med tastaturet, og når jeg navigerer OS-et generelt. Den er ikke like snappy som den var.

Lenke til kommentar

 

Jeg har trådløs ladeplate fra DX hjemme, pluss en fra en engelsk nettbutikk på jobb.

Begge fungerer fint.

Mobilen kommer med et lite pip, og ladelyset på platen begynner å lyse når jeg legger den på.

 

Lovende! Noen betydelig forskjell i hvor fort batteriet lades?

Ligger det noen begrensnnig i platen, slik at f.eks. lader som pusher med 2,1A bare yter med 0,7A eller lignende?

 

 

Qi begrenser ladingen til maksimalt 1A, dermed blir det lite forskjell på om man kobler en 2,1A eller 0,7A strømforsyning til ladeplaten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Qi lading gjør det lettvint å lade N5 hver kveld, men batteriet klarer ofte to dagers bruk hvis man ikke bruker skjermen for mange timer.

 

I påvente av Lollipop bruker jeg nå en Xperia Z1 Compact, den varer ofte 3 dager.

 

Får du nexusen til å vare to dager? :O Jeg anser meg selv som en person som bruker telefonen ganske lite, og jeg kommer akkurat gjennom en dag. (På håret).

 

Forresten, noen andre som opplever at Nexus 5 "lugger" litt, og henger litt etter? Det skjer av og til når jeg skriver med tastaturet, og når jeg navigerer OS-et generelt. Den er ikke like snappy som den var.

 

 

Ja jeg opplever at den henger litt etter når jeg skriver meldinger. Bruker Hangouts. Vet ikke dette kommer fra en evt oppdatering av Hangouts.

Lenke til kommentar

I morgen ifølge ryktene, men ingenting er bekreftet. Feilen som visstnok forsinket 5.0 har blitt bekreftet fikset i alle fall.

 

Merk at imorgen kun vil si at image eventuelt havner her, og at en OTA oppdatering kun treffer et fåtall personer først, deretter rulles det ut i bølger over de nærmeste ukene.

Lenke til kommentar

 

 

I morgen ifølge ryktene, men ingenting er bekreftet. Feilen som visstnok forsinket 5.0 har blitt bekreftet fikset i alle fall.

Merk at imorgen kun vil si at image eventuelt havner her, og at en OTA oppdatering kun treffer et fåtall personer først, deretter rulles det ut i bølger over de nærmeste ukene.

Man kan fint flashe selv hvis man ikke vil vente på OTA :)

Lenke til kommentar

 

I morgen ifølge ryktene, men ingenting er bekreftet. Feilen som visstnok forsinket 5.0 har blitt bekreftet fikset i alle fall.

 

Merk at imorgen kun vil si at image eventuelt havner her, og at en OTA oppdatering kun treffer et fåtall personer først, deretter rulles det ut i bølger over de nærmeste ukene.

 

 

Japp, regner uansett med at de som spør etter den vet dette og at derfor flasher selv. Er vel snakk om at 10% får den i første OTA batch. Så rulles det ut ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...