Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte på igjen i standard nå med Protect the King + Bolster Taunt Warrior fra Trump (minus Varian + Malkorok) og må si det har vært morsomt så langt. Fungerer flott mot aggro og bruker mye kort man vanligvis ikke ser. 

 

Hvordan går det mot huntere? Har testet denne selv nå og jeg blir eid av huntere. Det hjelper selvfølgelig ikke at jeg får grusomme åpningshender i over halvparten av kampene mine. Begynner å bli klassisk HS for min del hvor jeg ikke har noe å gjøre før runde 4, hvor motstanderen min "alltid" har et spill på runde 1-4 og når jeg endelig har noe å spille så er kampen tapt. Er sånn sett litt vanskelig å vurdere decken.

 

Og mens jeg skriver dette så møter jeg en mage med den klassiske åpningen, mana wyrm -> sorcerer's apprentice -> arcane blast. Og så durer han på etter det og jeg har 12 hp på runde 5, han har omtrent full brett. Dette er altså det jeg møter med jevne mellomrom. Hadde jeg hatt winaxe feks så hadde det blitt en helt annen kamp, men akk nei. Eller om motstanderen ikke hadde en perfekt åpning så kunne kanskje HS vært et morsomt spill. Bah, er det rart jeg spiller lite for tiden :p

Endret av NuckChorris
Lenke til kommentar

Prøvde en Barnes midrange hunter nå og det funker skuffende bra. Leker meg opp i rank. Møtte en C'Thun warrior som hadde early game (minion), winaxe, brawl, ghoul, execute, dobbel shield slam, dobbel shield block, justicar (og 18 armor totalt fra hero power), dobbel ancient shieldbearer (brann sammen med den ene og fikk 30 armor fra de to) og andre større minions. Likevel har han ikke sjangs, selv om jeg har en treg start. Bra jobba Blizzard :hrm:

 

Jeg spiller altså en deck jeg ikke har spilt før og en klasse jeg ikke har spilt på månedsvis. Likevel gjør jeg 88 dmg totalt på en motstander som gjør 2 på meg. Skjønner ikke hvorfor Blizzard ønsker at aggro og midrange skal dominere sånn.

Lenke til kommentar

Prøvde en Barnes midrange hunter nå og det funker skuffende bra. Leker meg opp i rank. Møtte en C'Thun warrior som hadde early game (minion), winaxe, brawl, ghoul, execute, dobbel shield slam, dobbel shield block, justicar (og 18 armor totalt fra hero power), dobbel ancient shieldbearer (brann sammen med den ene og fikk 30 armor fra de to) og andre større minions. Likevel har han ikke sjangs, selv om jeg har en treg start. Bra jobba Blizzard :hrm:

 

Jeg spiller altså en deck jeg ikke har spilt før og en klasse jeg ikke har spilt på månedsvis. Likevel gjør jeg 88 dmg totalt på en motstander som gjør 2 på meg. Skjønner ikke hvorfor Blizzard ønsker at aggro og midrange skal dominere sånn.

Testa nettopp samme deck.

skampryl av renorogue.

så murloc/dragonpala...skampryl

c'thun druid i kamp 3, skraaaapte seg til seier.

 

sitter ikkje med samme følelse enda iallefall, og barnes har eg enda ikkje sett engang ^^

Lenke til kommentar

Spilte bare 7 kamper selv, men gikk 7-0. Den kampen mot c'thun warrior var litt typisk for min del når jeg spiller control mot nåværende meta, som ikke ser ut til å endre seg med det første. Men jeg sitter vel egentlig og håper på en endring som mest trolig aldri kommer hehe. En har så mange muligheter til å bygge aggro og midrange decks, men ikke spesielt mange for å bygge control. Hvor er healingen feks? Healbot er borte og er ikke erstattet. Alt kan ikke være paladin eller reno. Priest blir jo latterliggjort.

 

Har forresten spilt barnes et par ganger, men ikke klart å få ut noen deathrattle minions så langt. Men er i verste fall 4-5 fordelt på 2 minions for 4 mana, og i beste fall får du en liten highmane eller noe annet med deathrattle. I en sånn deck så er jo 2 minions for 4 mana, hvor den ene er beast som kan buffes, ikke så verst.

Lenke til kommentar

 

Stakkars karen visste ikke hva som traff ham :p

 

Møtte på det samme i går, en priest med perfekt åpning. Hadde i tillegg entomb klar når jeg spilte highmane. Men vanskelig å si hvor bra det er, for sånn har jo priest alltid vært. Når det funker så ydmyker de motstanderen. Men det funker ikke så ofte.

 

Enig der, selv om priest nok var litt mer konsistent og mindre avhengig av planeter på linje enn de er nå når metaen er så mye raskere. 

Lenke til kommentar

Prøvde litt vidare på Barneshunter igjen idag, og eg veit ikkje om eg er sinnsvakt uheldig eller dårlig, men eg taper no left right and centre mot alt ifra beastdruid til temposhaman.

 

ny edit: slo mirror, taper no mot renomage/c'thun merkelig opplegg av en deck.

 

Edit2: og kvar gang eg har spelt barnes, og eg meiner kvar einaste einaste gang, har eg fått 1/1 houndmaster.

 

Edit: og der pissa eg nettopp på en c'thun druid..god draw (endelig) men uten barnes.

 

Siste edit: ser ut til å vinne mot mirrors av en eller anna grunn. Etter sånn 6 barnes fekk eg endelig noke anna enn Houndmaster. Savannah <3

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...