Gå til innhold

Sniktitt: Sony Xperia Z1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frister å bytte ut min Xperia Z mot Z1, har vært veldig fornøyd med Xperia Z.

 

Det som trekker ned for min del, er den jævla søple plastikkfilmen Sony putter på mobilene sine.

Den filmen går det an å ta av. Må bare være veldig forsiktig når du løsner den med noe skarpt, for det er dessverre veldig lett å ripe opp telefonen (ikke skjermen men chassis).

Jeg tar alltid av filmen og da blir den mye bedre.

Z1 blir forøvrig er fantastisk produkt og sannsynligvis det beste vi ser i år rent spesifikasjonsmessig.

Har litt mer kvalitetsfølelse enn Z synes jeg også.

Lenke til kommentar

Frister å bytte ut min Xperia Z mot Z1, har vært veldig fornøyd med Xperia Z.

 

Det som trekker ned for min del, er den jævla søple plastikkfilmen Sony putter på mobilene sine.

Viss det er ankepunktet ditt så...

 

Men ja, denne telefonen ser helt vill ut altså. Full klaff på det meste, og nå har jeg faktisk hatt iPhone 5 i snart ett år gitt. Men størrelsen..

 

:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den filmen går det an å ta av. Må bare være veldig forsiktig når du løsner den med noe skarpt, for det er dessverre veldig lett å ripe opp telefonen (ikke skjermen men chassis).

Jeg tar alltid av filmen og da blir den mye bedre.

Z1 blir forøvrig er fantastisk produkt og sannsynligvis det beste vi ser i år rent spesifikasjonsmessig.

Har litt mer kvalitetsfølelse enn Z synes jeg også.

 

Jeg har også fjernet min, og satt på Spigen Glas.t, men att de putter denne plastikkdritten på telefonene er latterlig.

 

Håper de kjører rent glass på denne, men det gjør de vel neppe.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Viss det er ankepunktet ditt så...

 

Men ja, denne telefonen ser helt vill ut altså. Full klaff på det meste, og nå har jeg faktisk hatt iPhone 5 i snart ett år gitt. Men størrelsen..

 

:p

 

Det trekker faktisk ned, att de setter på en plastikkfilm på telefonen, som IKKE er ripesikker, og de i tillegg klarer å printe Sony logoen på plastikkfilmen.

 

Det er jo sikkert veldig mange som har lyst til å begynne å sette på den ekstra plastikkfilmen som Sony sendte med Xperia Z, det er jo nærmest håpløst å få noe slik til å bli pent. Så da må man bruke telefonen til platikkfilmen ser ut som dritt, eller fjerne den. Og oleofobisk belegg? nei, det kan du glemme.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig sluttet med slike plast greier på skjermen min, ettersom det tar bort en del av feelingen når man bruker skjermen. Men så er jeg rimelig bevist på hvor jeg legger fra meg mobilen, samt hva jeg har i lommene da.

 

Med Xperia Z (og andre Sony'er), så var den orginale plastikkfilmen ikke ripesikker, og du hadde ikke den samme feelingen som du har med glass og oleofobisk belegg. Jævla irriterende å måtte drive å sette på en glassfilm (Spigen) med oleofobisk belegg for å få den gode glassfølelsen.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Heldigvis kjører den IKKE Windows Phone 8 sier nå jeg! Jeg har nå lenge vært ganske sikker på at det blir en iPhone 5S på meg (med litt forbehold om hva som skjer 10.september så klart), men med Sony Xperia Z1 endret dette seg drastisk. Nå ble jeg plutselig veldig usikker. Og jeg som ikke skulle ha noen Android igjen...Om ikke iPhone 5S blir som jeg håper, så er Z1 førstevalget. Helt rå!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Espen Irwing Swang skriver:

 

"Den nye linsen gir også en annen effekt. Ved nærbildefotografering kan du få bakgrunnen til å fremstå som uskarp, eller bluret, som fotografene kaller det."

og

"For de fleste sluttbrukere er det resultatet som teller, mens detaljene rundt objektiv og bildebrikke er av mindre betydning. Slik er det også for oss når vi tester kameramobiler."

 

Detaljer rundt disse er tvert imot helt avgjørende for flere av kameraets gode egenskaper som journalisten ramser opp.

Her avslører han med vilje sine begrensede kunnskaper om både bildebrikker og optikk:

-Asfærisk slipt linse gir bedre skarphet over hele bildeflaten p.g.a. mindre lysbrytingsfeil enn vanlig optikk.

-Det er ikke objektivet, men den fysisk større bildebrikken som gjør at man får mindre dybdeskarphet. Brennvidden tilpasses størrelsen på brikken.

-Den større bildebrikken er også hovedårsaken til at det blir mindre støy i bildene, spesielt i dårlig lys. Økt pixel tetthet gir generelt mer støy.

 

Dette var ikke ment for å pirke, for det er ganske elementært og vesentlig. Men det er vel kanskje detaljene rundt Bambuser, IP-rating og raske drager også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

MTK, den 05 Sept 2013 - 00:06, sa:

Ingenting slår en naken skjerm. Aldri mere beskyttelse på meg ihvertfall. Tar gjerne noen riper framfor å bruke en skjerm som er ekkel.

 

 

Skjermene er blitt så bra idag att det med riper er ikke noe stort tema lenger. De siste typene av gorilla glass motstår det meste.

Den mobilen jeg har hatt nå i over 1 år (808) viser ikke en skramme på og den ligger i lommer med andre ting og slenges rundt omkring, er ikke en eneste ripe på den :)

Den forrige jeg hadde fikk jeg en liten ripe i, men det må ha vært noe helt spesiellt skarpt som den kom borti....

Det som derimot mange glemmer å sjekke er om kamera-linsen har gorilla-glass utvendig, hvis ikke ligg unna de som ikke har det om du vil ha gode bilder etter ett halvt år... De siste 2 mobilene jeg har hatt har også hatt gorilla-glass over kameralinsen. Små riper der er mye mer alvorlig enn en liten på skjermen :wee:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...