Gå til innhold

Sniktitt: Sony Xperia Z1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den forrige jeg hadde fikk jeg en liten ripe i, men det må ha vært noe helt spesiellt skarpt som den kom borti....

Det som derimot mange glemmer å sjekke er om kamera-linsen har gorilla-glass utvendig, hvis ikke ligg unna de som ikke har det om du vil ha gode bilder etter ett halvt år... De siste 2 mobilene jeg har hatt har også hatt gorilla-glass over kameralinsen. Små riper der er mye mer alvorlig enn en liten på skjermen :wee:

 

Har hatt min GalaxyS i tre år, ein av dei største grunnane til at eg faktisk har reelt behov for ein ny telefon no er nettopp dette med kameralinsa. Er ikkje noko fan av å dekke til telefonane mine med noko særleg beskyttelse, så dette er eit viktig poeng. Har det blitt sagt noko om det for Z1?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

??? Har ikke påstått eller sagt noe som helst om Z1. Det kunne være interessant å høre hvorfor du dømmer ned Z1 i stedet for å snakke om ræva di.

HTC One

 

edit: Greit Z1 er sikkert på ingen måte en dårlig telefon, men at den banker "grundig" blir feil.

 

Den har ikke aluminium unibody, den bruker samme plast greiene som Xperia Z. Det må den sikkert for å kunne være vanntett pluss at ville den sunket fortere.

 

Greit nok det men får ikke like mye premiumfølelse av sånn plast greier. Ikke ripesikkert heller. Skjermen er jeg også skeptisk på, den blir sikkert noe samme ala Xperia Z, blass og fæle innsynsvinkler.

 

Ser de nå har fikset høytalerplassering med en i topp og en i bånn. Bedre enn Z, men sikkert ikke like bra kvalitet som skikkelig høy lyd og beats audio.

 

One har mer internminne lagring og skjermen er iallefall garantert knall. Beste skjerm på markedet, uten tvil. Den har hvertfall gorilla glass og optisk bildestabilisator. Dual-Mics har den også så man kan ta opp på konserter uten at lyden blir drit..

 

Xperia Z1 har fortsatt også disse fæle "on screen" knappene som back, home og multitasking (applications)

 

Bra telefon JA.. men ikke best.

 

Også vil den koste rundt 6tusen hos komplett. Det syns jeg blir mye penger for en mobil.

Endret av Plizket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HTC One

 

Den har ikke aluminium unibody, den bruker samme plast greiene som Xperia Z. Det må den sikkert for å kunne være vanntett pluss at ville den sunket fortere.

 

Greit nok det men får ikke like mye premiumfølelse av sånn plast greier.

 

"The back plate is still made from glass, but the surrounding frame is now one piece, hewn from a single piece of metal, anodised to be either white, black or purple, blasted again to create an even softer edge and then anodised once again on top of that.

 

There is still plastic, but it's a thin bezel that sits on the metal to hold the screen in place, and that's all."

 

-Resten av posten din får du mene hva du vil om. Jeg retter opp faktafeilen din her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Glass, plastikk, whatever egentlig.. Jeg er lite fan av fingerprintmagneter :) eller morsomme byggematerialer generelt

 

http://www.youtube.com/watch?v=FBFMVPNpoHc

Spol til 1:54 så får du hvertfall bekreftet at skjermen ikke er like bra som en HTC One.

 

jeg antar at de eneste gode salgspoengene telefonen får blir:

 

-nye kameraet vil lokke sikkert en del med 20.7mp

-batteri 3000mah skal man ikke klage på, holder sikker lenge

-hurra den er fortsatt vanntett

-dedikert kamera knapp.

 

Sistnevnte er egentlig noe jeg gjerne skulle hatt på HTC one, men ikke verdens undergang.

Bortsett fra dette ser jeg på den som storebroren til Z.

Det frister meg svært lite med kjøp. Skulle likt og se den såkalte low light performancen de skryter så fælt av på reklamen av deres Z1 på youtube, sammenlignet med en One.

 

For det jeg krever av en god telefon, fåes heller av en annen telefon:

-bra skjerm (markeds beste mener nå jeg og det sies det)

-knall audio stereo speakers (også mest sannsynelig markedets beste)

-knallbra kamera ytelse i lite lys

-bra mikrofon kvalitet - Dual Mics

-Rask og effektiv

-God batterikapasitet, "My One lasts a full day with full brightness"

-kvalitetskontruksjon med gode materialer

-kamera som faktisk har vidvinkel både foran og bak, og er generelt sett ett veldig bra kamera

-32gb og jeg vil ha minst 25gb i ny telefon

-IR sender.. Hell yeah! kjekt å kunne bruke telefonen også som tv guide :)

 

Prøver ikke være slem og dra fram flere og "bedre" poeng men disse 4 kriterier er hvertfall hva jeg krever absolutt på nytt kjøp av telefon! God Byggekvalitet og konstruksjonsmaterialer. Bra Skjerm. Lydkvalitet der utvendige høytalere og hodetelefoner er bra. Kamera.

 

Så det at den "banker alt og alle" syns jeg virkelig er bullshit, men en fin oppgradering det er den nok.

Selvom den har litt finere specs noen steder blir den ikke gjort om til verdensmester fordet.

 

Nå er sikkert Z1 bra på sistnevnte som er kamera, men når jeg føler den mangler resten og de setter en prislapp over det meste alt annet da takker jeg heller for meg og ønsker lykke til med de som vil ha storebroren til Xperia Z :)

 

og btw onscreen knapper er noe av det verste/mest irriterende som fins.

Lenke til kommentar

Det blir skrytt ganske hemingsløst av kameraet. "Det finnes mobiltelefoner med ultrapiksler, og det finnes mobiltelefoner med 41 megapiksler bildebrikke. Vi skal ikke underslå at vi lot oss imponere av bildene fra disse kameramobilene. Men Xperia Z1 er noe helt annet." Så denne er altså bedre enn Nokia 808? Og Nokia 808 har like bra kamera som Lumia 1020?

Jeg prioriterer kameraet høyt når jeg skal kjøpe mobiler, så hadde derfor tenkt kjøpe Lumia 1020. Nå ble jeg derimot litt i tvil.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

??? Har ikke påstått eller sagt noe som helst om Z1. Det kunne være interessant å høre hvorfor du dømmer ned Z1 i stedet for å snakke om ræva di.

HTC One

 

edit: Greit Z1 er sikkert på ingen måte en dårlig telefon, men at den banker "grundig" blir feil.

 

Den har ikke aluminium unibody, den bruker samme plast greiene som Xperia Z. Det må den sikkert for å kunne være vanntett pluss at ville den sunket fortere.

 

Greit nok det men får ikke like mye premiumfølelse av sånn plast greier. Ikke ripesikkert heller. Skjermen er jeg også skeptisk på, den blir sikkert noe samme ala Xperia Z, blass og fæle innsynsvinkler.

 

Ser de nå har fikset høytalerplassering med en i topp og en i bånn. Bedre enn Z, men sikkert ikke like bra kvalitet som skikkelig høy lyd og beats audio.

 

One har mer internminne lagring og skjermen er iallefall garantert knall. Beste skjerm på markedet, uten tvil. Den har hvertfall gorilla glass og optisk bildestabilisator. Dual-Mics har den også så man kan ta opp på konserter uten at lyden blir drit..

 

Xperia Z1 har fortsatt også disse fæle "on screen" knappene som back, home og multitasking (applications)

 

Bra telefon JA.. men ikke best.

 

Også vil den koste rundt 6tusen hos komplett. Det syns jeg blir mye penger for en mobil.

" Greit Z1 er sikkert på ingen måte en dårlig telefon, men at den banker "grundig" blir feil" Feil ." Jo. Den banker grundig. Det er ikke du som avgjør det.Amobil har også testa Htc one.

""Den har ikke aluminium unibody"" sier du. Hvem er det som sier at aluminium unibody er det beste.

Sony har her brukt noe plast matriel kombinerer med glass aluminium som gir et premium følelse.

 

Les:Et mesterverk laget av metall og glass

Xperia Z1 er bygget på Sonys håndverkshistorie og består av førsteklasses materialer. Både forsiden og baksiden er laget av slitesterkt, herdet glass, som reflekterer verden rundt deg. Den nyskapende aluminiumsrammen i ett stykke har ingen åpninger og gir derfor et helt sømløst uttrykk.

 

"Skjermen er jeg også skeptisk på, den blir sikkert noe samme ala Xperia Z, blass og fæle innsynsvinkler."

 

Skjermen har fått veldig mye skryt av mange testere verden rundt med den nye TRILUMINOS teknologien til Sony. Det sier Amobil også her, så du trenger ikke uttale deg. Jeg tror bare at du ikke tåler at Htc`en din blir banket av Sony her.

 

""Også vil den koste rundt 6tusen hos komplett. Det syns jeg blir mye penger for en mobil.""

 

Ja det er en grunn til at den koster 6tusen, ikke sant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glass, plastikk, whatever egentlig.. Jeg er lite fan av fingerprintmagneter :) eller morsomme byggematerialer generelt

 

http://www.youtube.com/watch?v=FBFMVPNpoHc

Spol til 1:54 så får du hvertfall bekreftet at skjermen ikke er like bra som en HTC One.

 

jeg antar at de eneste gode salgspoengene telefonen får blir:

 

-nye kameraet vil lokke sikkert en del med 20.7mp

-batteri 3000mah skal man ikke klage på, holder sikker lenge

-hurra den er fortsatt vanntett

-dedikert kamera knapp.

 

Sistnevnte er egentlig noe jeg gjerne skulle hatt på HTC one, men ikke verdens undergang.

Bortsett fra dette ser jeg på den som storebroren til Z.

Det frister meg svært lite med kjøp. Skulle likt og se den såkalte low light performancen de skryter så fælt av på reklamen av deres Z1 på youtube, sammenlignet med en One.

 

For det jeg krever av en god telefon, fåes heller av en annen telefon:

-bra skjerm (markeds beste mener nå jeg og det sies det)

-knall audio stereo speakers (også mest sannsynelig markedets beste)

-knallbra kamera ytelse i lite lys

-bra mikrofon kvalitet - Dual Mics

-Rask og effektiv

-God batterikapasitet, "My One lasts a full day with full brightness"

-kvalitetskontruksjon med gode materialer

-kamera som faktisk har vidvinkel både foran og bak, og er generelt sett ett veldig bra kamera

-32gb og jeg vil ha minst 25gb i ny telefon

-IR sender.. Hell yeah! kjekt å kunne bruke telefonen også som tv guide :)

 

Prøver ikke være slem og dra fram flere og "bedre" poeng men disse 4 kriterier er hvertfall hva jeg krever absolutt på nytt kjøp av telefon! God Byggekvalitet og konstruksjonsmaterialer. Bra Skjerm. Lydkvalitet der utvendige høytalere og hodetelefoner er bra. Kamera.

 

Så det at den "banker alt og alle" syns jeg virkelig er bullshit, men en fin oppgradering det er den nok.

Selvom den har litt finere specs noen steder blir den ikke gjort om til verdensmester fordet.

 

Nå er sikkert Z1 bra på sistnevnte som er kamera, men når jeg føler den mangler resten og de setter en prislapp over det meste alt annet da takker jeg heller for meg og ønsker lykke til med de som vil ha storebroren til Xperia Z :)

 

og btw onscreen knapper er noe av det verste/mest irriterende som fins.

 

Hva med ytelse? Slår Htc one Z1 på ytelse?

 

Qualcomm Snapdragon 800-prosessor 2,2gh Adreno 330 GPU. Sov godt! Oi unnskyld, er Htc one vanntett? Er du redd for å ha den på bordet mens du spiser middag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med ytelse? Slår Htc one Z1 på ytelse?

 

Qualcomm Snapdragon 800-prosessor 2,2gh Adreno 330 GPU. Sov godt! Oi unnskyld, er Htc one vanntett? Er du redd for å ha den på bordet mens du spiser middag?

Ja begynn å grin da :p

 

Den vanntette delen er mer en ubrukelig gimmick for meg. Jeg har aldri hatt noe problem med å ha en ikke-vanntett telefon. Jeg vet nemmelig hvordan og hvor man skal bruke en telefon. Mobiltelefoner har elektrisitet og kommer sjelden overens med vann. Hva syns du om Sony den dagen du har fått fukt skader på skjermen o.l fordi du ville bade med telefonen?

 

Når jeg ikke har trengt denne vanntette delen før, gjør jeg hvertfall ikke det nå :tease:

Da har jeg bare god erfaring med mobiler totalt :)

 

Er mer pluss for meg å ha aluminium unibody som ser bedre og ER bedre enn å måtte kompensere for glass og "slitesterk materiale" (ikke ripesikker) men en fingerprintmagnet som må tørkes over ca hver gang du setter en finger på den.

 

Det har ikke en dritt og si om håndverkshistorien til Sony når hva du ser er hva du får.. Og jeg ble lite imponert. At den er bedre på noe, kjempefint det men den er ikke såååå mye bedre som amobil skal ha det til. Amobil er vel den eneste som skryter den såpass opp i skyene med slike titler :)

 

Og jøss wow.. Snapdragon 800 istedetfor 600.. Happy days! nå blir den bittelitt raskere i menyer og spill og vil vise seg såååå mye bedre på benchmarks resultater :p

 

Asså det eneste gode nevneverdige her er batteri og kamera. Der kan jeg si meg selvsagt helt enig er bedre, men jeg er fortsatt mer interessert i en telefon som har skikkelig skjerm, skikkelig materiale, skikkelig høytalere og bra kvalitet til hodetelefoner med forsterkere og er ikke betydelig mer treigere.

 

Forskjellen er at JEG SKAL ha ny telefon, jeg er egentlig på vei til butikken idag, men så kom det noe nytt. Og nå var det selvsagt denne messa. Jeg har ønsket meg ny telefon siden mars i år!! Er nesten så det frister å kjøpe Z1 bare for å gjøre dere forbanna her inne på forumet :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud for en tråd. Når skal folk skjønne at deres eget bruksmønster ikke er likt med alle andres? Trodde man lærte i barnehagen at "smaken er som baken"? For min del for eksempel er det at mobilen er vanntett et mye større pluss enn at den kan ta opp i stereo. For det første blir opptak fra konserter (tatt fra publikumssiden) som regel ræva uansett. For det andre drar jeg på et minimum med konserter per år (med mindre jeg drar på festival) og for det tredje er jeg mer opptatt av å se konserten enn å ta den opp. Dobbel mic er derfor en ubrukelig gimmick i mitt tilfelle. Til opptak av forelesning kunne det vært interessant, men det tar uansett paden min seg av. Derimot så regner det mye i Norge og da passer det fint med en vanntett mobil som fungerer knirkefritt uansett vær. Også er det jo selvfølgelig ting som at man ikke trenger å tenke på hvor man har mobilen når man er på stranda, sjekke facebook i dusjen/bytte sang i dusjen og andre gimmicky fordeler. Ting som i mitt tilfelle blir brukt mye mer enn dobbel mic og gode høyttalere (mini boombox eller lignende er bedre uansett, so why settle for less?).

Endret av Kimma16
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er mer pluss for meg å ha aluminium unibody som ser bedre og ER bedre enn å måtte kompensere for glass og "slitesterk materiale" (ikke ripesikker) men en fingerprintmagnet som må tørkes over ca hver gang du setter en finger på den.

 

Hva kaller du isåfall forsiden i glass? Det er ikke en fingeravtrykksmagnet? Siden du er så opptatt av det bør du kjøpe deg en Doro med tastatur så slipper du det. Fra spøk til revolver: hvordan kan du være imot fingeravtrykk men samtidig ikke like fysiske knapper (som vil redusere det betraktelig)? Er det baksiden du sikter til? Isåfall, hvorfor bryr du deg om hvordan baksiden er? Den vender som regel innover/nedover uansett, noe du ikke ser med andre ord.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...