Gå til innhold

Sniktitt: Sony Xperia Z1


Anbefalte innlegg

Jan Skrotnes

Poenget mitt er hva er greia med å dele minnet. 5gb til programmer er ikke mye, hvis du ikke vet du kan gå inn i menyen i programmene som spotify googlemaps å lignende å velge at dem skal lagre data på minnekortet.

Men noen kan nok synes det er gøy å få hjelpe svigermor når hun har lite minne på telefonen ;-)

Ingenting å tjene, bare tull som gjør brukervennligheten synker mener jeg.

 

At du tror programmene bruker 100mb totalt sier vel også litt.

Chrome tar 78mb, One note 74mb. Dropbox 144mb, Googlemaps på min tar 190mb, Stay 115 mb, Netflix 48mb, Wimp 435mb, google oversetter er det største utenom spill å det bruker 480mb.

Totalt brukt plass for programmer hos meg er 4,39gb.

 

Å det er ikke mange spill der. Rayman, sonic, bad piggies world of goo, osmos hd å FMH. Hvor datafilene til spillene lagres aner jeg ikke fordi trenger ennå ikke å bry meg med det ;-) ;-) ;-)

 

Operativsystem/System apps bruker 5 Gb. Resten er til dine apper og lignende

Endret av Daniel.h
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir sabla skuffet hvis det viser seg at kameraet ikke har OIS engang.

De har Digital Image Stabilization, ikke optisk. Min personlige erfaring er at Z1 har en fordel fremfor konkurrentene på Image Stabilization. Hvilken teknologi som brukes er uvesentlig, det er resultatet som teller:) Lumia 1020 har av og til en fordel pga flere mega piksler, men Z1 gir mer korrekt fargegjengivelse og ser bedre ut på stabiliseringen som nevnt (spesielt på vdeo). Disse terminalene er de eneste som p.t kan strides om beste kamera, noe de er svært gode på begge to.

Lenke til kommentar

De har Digital Image Stabilization, ikke optisk. Min personlige erfaring er at Z1 har en fordel fremfor konkurrentene på Image Stabilization. Hvilken teknologi som brukes er uvesentlig, det er resultatet som teller:) Lumia 1020 har av og til en fordel pga flere mega piksler, men Z1 gir mer korrekt fargegjengivelse og ser bedre ut på stabiliseringen som nevnt (spesielt på vdeo). Disse terminalene er de eneste som p.t kan strides om beste kamera, noe de er svært gode på begge to.

Ser du har MANGE telefoner å velge mellom. Hvordan vil du rangere Z1 i forhold til de andre telefonene du har i signaturen din? Merker at jeg blir litt misunnelig på jobben din når jeg ser alle leketøyene du har ;)

Lenke til kommentar

De har Digital Image Stabilization, ikke optisk. Min personlige erfaring er at Z1 har en fordel fremfor konkurrentene på Image Stabilization. Hvilken teknologi som brukes er uvesentlig, det er resultatet som teller:) Lumia 1020 har av og til en fordel pga flere mega piksler, men Z1 gir mer korrekt fargegjengivelse og ser bedre ut på stabiliseringen som nevnt (spesielt på vdeo). Disse terminalene er de eneste som p.t kan strides om beste kamera, noe de er svært gode på begge to.

 

Såvidt jeg vet har ikke Z1 noe som helst form for oversampling, det har Lumia 1020, det vil selvsagt være en stor fordel i 1020`s favør.

Når det er sagt så er fargegjengivelsen til 1020 veldig dårlig, det er riktig.

1020 har OIS og det er helt klart en fordel ved video.

Det Z1 scorer dårlig på er svak blitz (det er faktisk ikke blitz, kun LED)... OIS er ingen vits når blitz brukes, da "fryses" bildet uansett og det blir krystallklart.

 

Nokia 808 er den som scorer høyest som kameramobil, definitivt. Den har større bildebrikke enn 1020 (større pikselareal) og har dessuten HW basert oversampling som gir mye bedre resultat enn SW basert slik 1020 har.

Om man zoomer inn ett bilde fra 1020 og sammenligner med 808 ser man fort att 1020 genererer mye mer støy i bildene enn 808 selv om begge har "oversampling"...

Så ikke la dere lure av utrykk som bli brukt for en teknologi :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

 

Såvidt jeg vet har ikke Z1 noe som helst form for oversampling, det har Lumia 1020, det vil selvsagt være en stor fordel i 1020`s favør.

Når det er sagt så er fargegjengivelsen til 1020 veldig dårlig, det er riktig.

1020 har OIS og det er helt klart en fordel ved video.

Det Z1 scorer dårlig på er svak blitz (det er faktisk ikke blitz, kun LED)... OIS er ingen vits når blitz brukes, da "fryses" bildet uansett og det blir krystallklart.

 

Nokia 808 er den som scorer høyest som kameramobil, definitivt. Den har større bildebrikke enn 1020 (større pikselareal) og har dessuten HW basert oversampling som gir mye bedre resultat enn SW basert slik 1020 har.

Om man zoomer inn ett bilde fra 1020 og sammenligner med 808 ser man fort att 1020 genererer mye mer støy i bildene enn 808 selv om begge har "oversampling"...

Så ikke la dere lure av utrykk som bli brukt for en teknologi :)

Viktig å presisere at jeg har testet terminalene og baserer mine innlegg på personlig erfaring. Dvs at video jeg har tatt med disse viser meg at Z1 er bedre på stabilisering uavhengig av hva specs sheets sier om DIS og OIS. Det betyr heldigvis ikke at 1020 er dårlig, for jeg prefererer Windows Phone som OS :)

Pureview 808 har et godt kamera men er p.t irrelevant å diskutere av andre årsaker, selv om jeg ser den stadig kommer opp i forumet her. Tror det er viktigere å bruke forumet til å veilede de som skal kjøpe en relevant mobiltlefon i dag :)

Lenke til kommentar

Ser du har MANGE telefoner å velge mellom. Hvordan vil du rangere Z1 i forhold til de andre telefonene du har i signaturen din? Merker at jeg blir litt misunnelig på jobben din når jeg ser alle leketøyene du har ;)

Pga min stilling i Telenor ønsker jeg helst ikke å si så mye om hvilke terminaler jeg mener er best akkurat her å forumet. Men ser du bare på spesifikasjonene til Z1 vs konkurrentene så er det kanskje lett å vite hvor den står på pallen :)

Heldigvis er vi mennesker forskjellige,og personlige preferanser er det som definerere hva som er den beste mobilen for "deg". Derfor er det ikke nødvendigvis ikke den best spekkede terminalen som vinner salget.

Personlig sier jeg gjerne "ja takk" til en terminal med Windows Phone, fleksibiliteten til Android og appene til iOS, men det er kanskje mye forlangt? ;)

Endret av Terminal
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...