Gå til innhold

Tvinger deg til å betale mer, eller få lavere netthastighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er det lov med negativ salg? (for de med 70)<br>

<a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/otprp/19992000/otprp-nr-62-1999-2000-/3/1.html?id=121270'>http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/otprp/19992000/otprp-nr-62-1999-2000-/3/1.html?id=121270</a><br><br>

Ville ikke det være ulovlig å flytte kundene opp til et høyere pris? Ville ikke det være mest logisk å flytte dem til 50 som har samme pris

 

Nei, er nok ikke det så lenge de informerer kunder på forhånd skriftlig (noe de gjør).

Lenke til kommentar

"For å ta i bruk Canal Digitals nye underholdningstjeneste må man ha den nyeste opptakerdekoderen fra ADB. Kunder som oppgraderes til abonnement hvor T-We-tjenesten er inkludert vil få den tilsendt gratis." Denne informasjonen stemmer ikke. Man må BETALE for den i følge Canal Digital!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk opp til 100/100 fra 70/70. Det ser ut som prisen ligger på det samme som før foreløpig. Prisen går sannsynligvis opp når vi går inn i en ny avtaleperiode regner jeg med.

 

Går opp 1. oktober. Ganske festlig, de tvinger meg over på en hastighet de ikke kan levere. De har allerede oppgradert her, og nå sitter jeg med drøyt 75 mbps i snitt mot 70 før. Rimelig uaktuelt å betale 120 kroner for 5 mbps mer merker jeg. Super 70 har de klart å levere konstant i det minste, og det er patetisk om det beste tilbudet som faktisk kan leveres i praksis forsvinner. Snakker om oppgradering!

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lettvint måte å tjene penger på. Flytt alle lavprisabbonenter opp i pris og gi dem høyere hastighet som plaster på såret, uansett om de har behov for det eller ikke.

 

Samme triks som de brukte sist. Flytt alle opp i pris, gi de WiMp som plaster på såret, uansett om de har behov for det eller ikke.

 

Samtidig tvinger de et tv-tilbud på alle kabelkunder, uansett hvor lite de har behov for det.

 

Ikke bare er det frekkere enn flatlusa, men negativt salg kan vel ikke være lov heller? Nå sier jeg opp det grådige selskapet. 9336 kr/år er ALT for mye for en nettforbindelse.

 

PS. Påstanden i artikkelen om at det er 10 Mbit/s opp over hele fjøla er vel også feil. I følge CD sine hjemmesider er det 5 Mbit/s opp på det laveste abbonementet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig skuffet over canal digital. Hadde også super70 abonnemang. Selv om jeg velger en lavere hastighet (50 i stedenfor 70) må jeg betale 20kr extra. Jeg må helt ned til 25Mbps fra 70 for å ikke bruke mer penger på internett. Og dette er noe jeg selv må konfigurere, de hat satt meg på 100Mbps og med mindre jeg gjør noe med det forventer de å fakturere meg over 100kr extra for det.

 

Er ikke dette negativ salg? Dette skal jo være ulovelig?

 

Anbefaler dere og sjekk facebook siden til canal digital:

https://www.facebook.com/CanalDigitalKabel

 

Sjekk hvordan tilbakemeldingen er fra andre folk. Folk har begynt og sende klager til Forbrukerombudet

 

Noe jeg anbefaler alle dere også og gjøre.

Lenke til kommentar

<p>Lettvint måte å tjene penger på. Flytt alle lavprisabbonenter opp i pris og gi dem høyere hastighet som plaster på såret, uansett om de har behov for det eller ikke.</p>

<p> </p>

<p>Samme triks som de brukte sist. Flytt alle opp i pris, gi de WiMp som plaster på såret, uansett om de har behov for det eller ikke.</p>

<p> </p>

<p>Samtidig tvinger de et tv-tilbud på alle kabelkunder, uansett hvor lite de har behov for det.</p>

<p> </p>

<p>Ikke bare er det frekkere enn flatlusa, men negativt salg kan vel ikke være lov heller? Nå sier jeg opp det grådige selskapet. 9336 kr/år er ALT for mye for en nettforbindelse.</p>

<p> </p>

<p>PS. Påstanden i artikkelen om at det er 10 Mbit/s opp over hele fjøla er vel også feil. I følge <a data-ipb='nomediaparse' href='https://kabel.canaldigital.no/Produkter/Bredband/Produktsammenligning/'>CD sine hjemmesider</a> er det 5 Mbit/s opp på det laveste abbonementet.</p>

 

Det stemmer. Rettet nå.

Lenke til kommentar

CD ler fortsatt hele veien ned til banken.

 

Bytt leverandør. :)

Det er ikke bare-bare å bytte leverandør. Jeg bor i et hus med flere leiligheter (borettslag) og vi har en spesiell avtale med Canal Digital, så jeg kan ikke bytte på egenhånd. Jeg kan sikkert overtale styret til å bytte, men da må vi finne en leverandør som faktisk tilbyr det samme som eller noe bedre enn Canal Digital.

 

Selv om Canal Digital har oppført seg sleipt og svært lite kundevennlig får jeg den hastigheten jeg betaler for. I tillegg står det i vilkårene at de kan endre priser og hastigheter med en måneds varsel, og nå har de jo gitt oss en måneds varsel. Det er dog unødvendig av de å påstå at 70/10 var et kampanjeprodukt.

 

Jeg vil ikke bytte bort 100 Mb/s mot en langt lavere hastighet kun for å «straffe» Canal Digital, for da straffer jeg jo meg selv samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...