Gå til innhold

Tvinger deg til å betale mer, eller få lavere netthastighet


Anbefalte innlegg

 

Dette var et produkt som i utgangspunktet var priset lavt da det var et kampanjeprodukt.

Janeida, det er hvertfall bare tull. Tåpelig å fjerne et produkt og tvinge kundene til å velge mellom å enten betale mer eller få mindre. De burde som alle andre vanligvis gjør, la eksisterende kunder ha eksisterende avtaler og la nye kunder få de nye, samtidig som du sender tilbud om lokkepris til de som har utgående produkt i en redusert periode for å gå over til nye produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nedgradert fra 70 til 25 i protest.

 

Dårlig opplegg for oss med Super 70. Jeg har bedt om nedgradering i protest :(

Husk å sende skriftlig protest til Canal Digital, hvis mange nok gjør det så kan det hende at de bryr seg litt.

 

Men det verste med hastighetene er uansett den elendige opplastningshastigheten, den er helt bak mål.

Lenke til kommentar

Er nok ikke tilfeldig at CD "lanserer" dette frekke bondefangeriet akkuratt nå, mens mye oppmerksomhet er rettet mot valgkampinnspurt...

 

Hvordan kan dette i hele tatt være lov? Ta feks. kundegruppen som har greid seg fint med 2 mb/s abbonemnet kr.247, -disse tvangsflyttes til 25 mb/s og 399 mnd. dvs. økning på 150 kroner pr. måned. for en "fordel" de ikke kommer til å utnytte. Det vet selvsagt Canal Digital

 

Hva om forsikringsselskapene gjorde samme trikset? "vi legger om, og fra neste måned flyttes alle med 8000 km. eller 12000 km. årlig kjørelengde opp til våre nye forenklede satser på hhv. 30 000 km. og 50 000 km osv..

 

Forbrukerrådet?

Lenke til kommentar

Er nok ikke tilfeldig at CD "lanserer" dette frekke bondefangeriet akkuratt nå, mens mye oppmerksomhet er rettet mot valgkampinnspurt...

 

Hvordan kan dette i hele tatt være lov? Ta feks. kundegruppen som har greid seg fint med 2 mb/s abbonemnet kr.247, -disse tvangsflyttes til 25 mb/s og 399 mnd. dvs. økning på 150 kroner pr. måned. for en "fordel" de ikke kommer til å utnytte. Det vet selvsagt Canal Digital

 

Hva om forsikringsselskapene gjorde samme trikset? "vi legger om, og fra neste måned flyttes alle med 8000 km. eller 12000 km. årlig kjørelengde opp til våre nye forenklede satser på hhv. 30 000 km. og 50 000 km osv..

 

Forbrukerrådet?

 

CD er jo Telenoreid, så de har vel lov til alt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gjør det nok for at det ikke skal være for mange alternativer å velge mellom .

når noen stadig skal ha høyere hastighet så må også kutte et sted

 

Samtidig vill det neppe være så rettferdig at noen skal betale lite mens andre skal betale det det koster for samme hastighet

Rettferdighet? hva prater du om? Man betaler "lite" fordi man ikke har behov for lynrask hastighet. Å feks. nøye seg med 2 mbit linje er for de fleste det gjelder, et bevisst valg utifra det egne behovet.

 

De det gjelder begynner nok ikke plutselig å ta i bruk nettbrett, streame filmer og se nett-tv osv. ergo vil de heretter betale for en vare de ikke fullt ut bruker, og sånn sett subsidiere den øvrige driften i stor stil. Det er her bondefangeriet ligger (spesielt)

 

Ang. hastighet-alternativer så var det jo ikke så "uoversiktelig og vanskelig" som CD nå plutselig fremstiller det som? CD bruker bare masse retorikk og svada for å tvinge igjennom økt pengeinnkreving fra kundemassen.

post-10740-0-79498900-1377195903_thumb.png

Lenke til kommentar

Er nok ikke tilfeldig at CD "lanserer" dette frekke bondefangeriet akkuratt nå, mens mye oppmerksomhet er rettet mot valgkampinnspurt...

 

Hvordan kan dette i hele tatt være lov? Ta feks. kundegruppen som har greid seg fint med 2 mb/s abbonemnet kr.247, -disse tvangsflyttes til 25 mb/s og 399 mnd. dvs. økning på 150 kroner pr. måned. for en "fordel" de ikke kommer til å utnytte. Det vet selvsagt Canal Digital

 

Hva om forsikringsselskapene gjorde samme trikset? "vi legger om, og fra neste måned flyttes alle med 8000 km. eller 12000 km. årlig kjørelengde opp til våre nye forenklede satser på hhv. 30 000 km. og 50 000 km osv..

 

Forbrukerrådet?

Det jeg prater om er at CD tar bort en lav hastighet , og lar nye kunder betale "mye" for den .

Hva skal man da gjøre med de kundene som mister den lave hastigheten ( hastighet A )

Skal de forsatt betale lite mens nye kunder betaler mye for samme hastighet .

 

Skal de så har betale for hastighet B betale mindre siden den nå er hastighet A.

 

jeg har selv opplevd at miste hastighet flere gange har blitt oppjustert med pris økning

 

En ting man må tenke på er jo at selv om man skulle få lov til å beholde 2 mbit linjen ( fordi man ikke har behov for mere ) så vil prisen øke

 

jeg begynte med 4 Mbit som var nest laveste hastighet , fik så 5 Mbit , senere 10 og nå 25 uten at jeg har bed om det.

nå må jeg bemerke at jeg ikke har CD

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Uansett så ser jeg de har dytta 70/10 over på 100/10, og prisen er 449,-. I og for seg ikke en upris for min del.

Det blir forandret fra 1. oktober, da betaler du 599.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det blir forandret fra 1. oktober, da betaler du 599.

 

Håper noen finner ut om dette er brudd på avtale eller.no Men de har vel sikkert gardert seg om dette i brukeravtalen? Kjenner at jeg blir litt småirritert her :green:

 

De gjør vel bare dette for å finansiere

T-We

 

Hvorfor i hellvete får vi ikkje mere enn 10Mbit upload hvis de skal modernisere så veldig...

 

 

 

Økt bruk og behov for modernisering

Dagens bruk av internett-tjenester, som for eksempel strømmetjenester på musikk og video, er stadig økende og krever store investeringer i bredbåndsnettet for å sikre økt internettkapasitet og en bedre brukeropplevelse.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

CD er jo Telenoreid, så de har vel lov til alt....

 

Ja, Telenor eier heller ikke skam i i livet, det vet vi.

 

En 85 år gammel (nå avdød) slektning, måtte betale 35 kroner i faktura-gebyr på fasttelefon regningene fordi han ikke var såpass fancy at han hadde mulighet for å motta e-faktura. Så de drar inn noen ekstra kroner ifra 1920-generasjonen også, helt til de ligger i grava.

 

Det jeg prater om er at CD tar bort en lav hastighet , og lar nye kunder betale "mye" for den .

Hva skal man da gjøre med de kundene som mister den lave hastigheten ( hastighet A )

Skal de forsatt betale lite mens nye kunder betaler mye for samme hastighet .

 

Nei, det er ikke "kun" nye kunder betale ny sats, den blir påtvunget gamle kunder (opp 150 kroner måneden)

 

Det finnes ingen rimelig grunn til at noen kunder i heletatt skal "miste" nåværende hastighet og påføres økte utgifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Håper noen finner ut om dette er brudd på avtale eller.no Men de har vel sikkert gardert seg om dette i brukeravtalen? Kjenner at jeg blir litt småirritert her :green:

 

De gjør vel bare dette for å finansiere

T-We

 

Hvorfor i hellvete får vi ikkje mere enn 10Mbit upload hvis de skal modernisere så veldig...

 

 

Nei, si det.. De er noen grådige jævler, det er ihvertfall ingen tvil om..

Lenke til kommentar

Det verste er at jeg er "tvungen" til å bruke CD her jeg bor pga det er dem eneste som gir internett over kabelen her. Er også "tvungen" til å bruke Telenor mobil, siden det er dem firmaet bruker. Litt vanskelig å få ett stort konsern å flytte over til noe annet :(

 

Så her sitter jeg småforbanna over å ha 2 stk telenorprodukter som jeg egentlig ikkje vil ha. Jaja life sux! :D

Lenke til kommentar

 

Ja, Telenor eier heller ikke skam i i livet, det vet vi.

 

En 85 år gammel (nå avdød) slektning, måtte betale 35 kroner i faktura-gebyr på fasttelefon regningene fordi han ikke var såpass fancy at han hadde mulighet for å motta e-faktura. Så de drar inn noen ekstra kroner ifra 1920-generasjonen også, helt til de ligger i grava.

 

 

Nei, det er ikke "kun" nye kunder betale ny sats, den blir påtvunget gamle kunder (opp 150 kroner måneden)

 

Det finnes ingen rimelig grunn til at noen kunder i heletatt skal "miste" nåværende hastighet og påføres økte utgifter.

Sikker ? De har jo valgt å bare tilby 5 varianter på hastigheten .

Når de vil øke topphastigheten uten å tilby flere varianter så må det gå den veien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...