Gå til innhold

Tvinger deg til å betale mer, eller få lavere netthastighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

må du følge med i timen gutt. Det nye bondefangeri-opplegget er 3 hastigheter

post # 28 referer til 5 forskjellige hastigheter .

Det var det som var utgangspunktet her

At de ikke vil utvide det til f.eks 6 og så beholde den laveste hastigheten var det jeg snakke om her

At det vil bare ha 3 gjør det enda være ( de kom ikke så god frem)

Lenke til kommentar

 

Ja, Telenor eier heller ikke skam i i livet, det vet vi.

 

En 85 år gammel (nå avdød) slektning, måtte betale 35 kroner i faktura-gebyr på fasttelefon regningene fordi han ikke var såpass fancy at han hadde mulighet for å motta e-faktura. Så de drar inn noen ekstra kroner ifra 1920-generasjonen også, helt til de ligger i grava.

 

 

Nei, det er ikke "kun" nye kunder betale ny sats, den blir påtvunget gamle kunder (opp 150 kroner måneden)

 

Det finnes ingen rimelig grunn til at noen kunder i heletatt skal "miste" nåværende hastighet og påføres økte utgifter.

Hvorfor skal gamle ha fordeler? All den tid alle tar betalt for papirfaktura, så kan du ikke slakte Telenor for å følge etter.

 

CD tar nok sine egne beslutninger, uavhengig av hva Telenor gjør.

 

Dog er denne beslutningen helt på trynet! Noe som garantert vil få negative følger for CD.

 

 

Det verste er at jeg er "tvungen" til å bruke CD her jeg bor pga det er dem eneste som gir internett over kabelen her. Er også "tvungen" til å bruke Telenor mobil, siden det er dem firmaet bruker. Litt vanskelig å få ett stort konsern å flytte over til noe annet :(

 

Så her sitter jeg småforbanna over å ha 2 stk telenorprodukter som jeg egentlig ikkje vil ha. Jaja life sux! :D

Life sux, du har noe som faktisk fungerer! :yes:

 

Tankegangen til enkelte her er generelt lite gjennomtenkt og umoden.

CD idiotien slår ikke SÅ negativt ut for min del, jeg øker med 40kr mnd. Mens hastigheten dobles.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Hvorfor skal gamle ha fordeler? All den tid alle tar betalt for papirfaktura, så kan du ikke slakte Telenor for å følge etter.

 

 

Fordeler? Vil vel være mer riktig å spørre hvorfor de skal straffes? Jeg synes iallefall at man ikke kan forvente at dagens 80-åringer skal ha pc, nettbank & internett og dermed mulighet for e-faktura?

 

Dessuten er hele miljø-argumentet rundt dette med papirfaktura heller syltynt. Selv ett stk. kundeavis fra Elkjøp, Lefdal, eller Bohus veier 300 ganger mer enn en ussel papirfaktura, og det spres kilovis med denslags papir-reklame i den enkeltes postkasse i løpet av en måned. Men det er jo en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

 

Fordeler? Vil vel være mer riktig å spørre hvorfor de skal straffes? Jeg synes iallefall at man ikke kan forvente at dagens 80-åringer skal ha pc, nettbank & internett og dermed mulighet for e-faktura?

 

Dessuten er hele miljø-argumentet rundt dette med papirfaktura heller syltynt. Selv ett stk. kundeavis fra Elkjøp, Lefdal, eller Bohus veier 300 ganger mer enn en ussel papirfaktura, og det spres kilovis med denslags papir-reklame i den enkeltes postkasse i løpet av en måned. Men det er jo en annen diskusjon.

Hva er poenget med at denne papirlappen skal koste så mye ?

Man kunne jo kjøpe flere kladdebøker i A4 størrelse for samme sum.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med at denne papirlappen skal koste så mye ?

 

Tanken bak er vel forsåvidt god, dvs. tvinge deg & meg til å spare miljøet for unødig papirforbruk. Men som sagt, de tar ikke høyde for at det finnes gamlinger der ute som aldri har tatt i en pc

 

Dessuten tjener de nok noen kroner netto på fenomenet, etter at porto utg. er trukket fra? Får håpe ikke vanlige butikker begynner å ta betalt for papir-kvittering, det blir kanskje neste fancy blåruss-påfunn?

Lenke til kommentar

 

Tanken bak er vel forsåvidt god, dvs. tvinge deg & meg til å spare miljøet for unødig papirforbruk. Men som sagt, de tar ikke høyde for at det finnes gamlinger der ute som aldri har tatt i en pc

 

Dessuten tjener de nok noen kroner netto på fenomenet, etter at porto utg. er trukket fra? Får håpe ikke vanlige butikker begynner å ta betalt for papir-kvittering, det blir kanskje neste fancy blåruss-påfunn?

Nå vil jeg bare påpeke at fakturagebyret har eksistert lenge før miljø fokuset var i skuddet

Lenke til kommentar

Hva er poenget med at denne papirlappen skal koste så mye ?

Man kunne jo kjøpe flere kladdebøker i A4 størrelse for samme sum.

De ønsker ikke å tilby papirfaktura og overpriser derfor papiret så voldsomt at folk skal velge papirfrie alternativer. På sikt ønsker de å fjerne muligheten for papirfaktura. For å fremskynde det må folk venne seg til å ikke få papiret.

Lenke til kommentar

Står det noe sted at de bytter ut borettslagavtaler? Jeg har f.eks 2/1 med i fellesutgifter, dette blir vel værende som før?

 

 

Nei.

 

Bortsett fra at selve hastigheten/abo. (2/1) ikke vil eksistere lengre fra oktober (blir tvangsflyttet til 25/5) så øker også månedsprisen for borettslag. Hvor mye, avhenger av hva slags avtale de har fra før.

 

BorettslagavtaleKOMPLETT MINI 2/1 øker fra kr. 147 til kr. 269

BorettslagavtaleFIBER MINI 2/1 øker fra kr. 147 til kr. 269

 

Verst ut kommer dog beboere hvor borettslaget har tegnet såkalt UGMI-avtale, dvs. kollektiv rabatt-avtale, men hvor andelseierne faktureres individuelt.

 

2/1 som kostet kr. 147 avvikles, og ny pris blir kr. 369 (25/5)

Lenke til kommentar

Utrolig hvordan de ødelegger for seg selv nå!

Ser for meg att dette slår veldig negativt ut mtp boretslag som har avtaler.

For min del er ikke prisen på 100mbit noe problem, men når canal digital ikke klarte å levere mer en 65mbit på min gamle 70mbit linje, ser jeg det som veldig usansynlig at de klarer å levere 100mbit hjem til meg!

 

Og hvis canal digital forventer att jeg skal betale 100kr++ ekstra for en tjeneste de ikke klarer å levere, skal kundeservicen dems få høre

Lenke til kommentar
Bortsett fra at selve hastigheten/abo. (2/1) ikke vil eksistere lengre fra oktober (blir tvangsflyttet til 25/5) så øker også månedsprisen for borettslag. Hvor mye, avhenger av hva slags avtale de har fra før.

BorettslagavtaleKOMPLETT MINI 2/1 øker fra kr. 147 til kr. 269

BorettslagavtaleFIBER MINI 2/1 øker fra kr. 147 til kr. 269

 

De borettslag som hadde en Komplett-mini-avtale vil fortsette å ha 2/1-linjen, den bytter navn til Bredbånd 2

 

Når det er sagt så vil ikke Bredbånd2 være tilgjengelig for andre enn de som hadde komplett-mini. Hvorfor spør du? Jeg aner ikke.

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Nå ble jeg provosert:

 

"Silkoset framholder at kunder som fremdeles er misfornøyde, står fritt til å velge et annet bredbåndstilbud.

 

- Det er andre teknologier kundene kan benytte om de ønsker det, og det bør være mulig å få tilbud fra andre leverandører. Det er viktig å poengtere at det ikke er noen bindingstid, sier Silkoset. "

 

http://www.db.no/2013/08/23/nyheter/innenriks/bredband/canal_digital/forbrukerradet/28858986/

 

Nei det er ikke så enkelt, i borettslaget mitt har jeg to valg: canal digital eller adsl over ganske gammel kobber.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg provosert:

 

"Silkoset framholder at kunder som fremdeles er misfornøyde, står fritt til å velge et annet bredbåndstilbud.

 

- Det er andre teknologier kundene kan benytte om de ønsker det, og det bør være mulig å få tilbud fra andre leverandører. Det er viktig å poengtere at det ikke er noen bindingstid, sier Silkoset. "

 

http://www.db.no/2013/08/23/nyheter/innenriks/bredband/canal_digital/forbrukerradet/28858986/

 

Nei det er ikke så enkelt, i borettslaget mitt har jeg to valg: canal digital eller adsl over ganske gammel kobber.

Da er vi to av ganske mange her i landet.

Endret av klakkelakk
Lenke til kommentar

De borettslag som hadde en Komplett-mini-avtale vil fortsette å ha 2/1-linjen, den bytter navn til Bredbånd 2

 

 

Hvis det stemmer er det jo flott, men står dog ikke noe skriftlig hos CD og nye prislisten at det skilles mellom eksisterende borettslag-avtaler vs evt. nye kundeforhold fra nå av.. Men er vel noen styremedlemmer som har fått opplyst det i dialog med CD, så da får vi vel stole på det.

Lenke til kommentar

De med Komplett-maxi vil også beholde sin 12/5 linje som de har inkludert i sine fellesutgifter/leie.

Så mini og komplett består. Nye navn er Bredbånd2 og Bredbånd12.
Ser mange tror at borettslagskunder mister det de har inkludert, det er jo feil.

Denne endringen går helt klart hardest utover pensjonister og andre folk som ikke har behov for mer enn 2 eller 5 mbits-linjer. 25, 50 og 100-linjen er godt priset i forhold til markedet ellers, eneste problemet med CD nå er at de ikke tilbyr en linje som koster mindre enn 399 for "vanlige" kunder. De burde helt klart hatt en som er rimeligere, for eks 10mbit for 249 ell.

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...