Gå til innhold

Xbox One blir raskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, skal klage på det, men det vel slik at vifta neppe hadde kunnet gå så fort uten at de som har designet maskinen har sett at det kunne bli behov for det...?

 

Har den stående i en mediabenk, som er åpen foran og bak, så det burde virkelig ikke være noe problem sånn sett. Skal ikke mer enn en blurayfilm til, etter ca en times titting, så er trøskverket i gang.

Med appen Noisemeter, måler jeg 40-50dB på en meters avstand...

 

Xbox One har fått mye tyn, men om den er så stillegående som det sies, er det for meg et veldig godt kjøpsargument i seg selv.

Lenke til kommentar

Hadde du hatt den fjerneste anelse om hva du snakker om hadde du visst at dette var mulig med en pc til 5-6 tusen, og muligens mindre hvis du er litt sparsommelig.

 

5 ganger så mye? WOW så clueless du er.

Jup, spesielt om du ikke stiller så store krav. Du kan spille så godt som alle spill på en laptop til 4000 dersom du velger riktig. Nei den har ikke full hd skjerm, du kan ikke dra grafikk instillingene opp til max men det kan du ikke på konsoller heller. Ja dette vil endre seg når neste generasjon kommer imidlertid vil AMD selvsagt bruke den samme cpuen som sitter i next gen konsoller på bærbare.

Regner med derfor de tok oppdraget.

Lenke til kommentar

Gikk til anskaffelse av en PS3 SuperSlim for et halvt års tid siden. Litt til spilling så klart, men primært som blurayspiller, siden prisen var i samme skiktet som en ordinær blurayspiller, og dermed muligheten til å få en 2i1 løsning.

 

Det er det dummeste kjøpet jeg kan huske å ha gjort, for makan til viftestøy er det lenge sida jeg har vært borti. En vifteovn hadde vært et bedre kjøp.

 

Har samme modell, og den er tilnærmet lydløs.

Lenke til kommentar
Så er det jo et poeng at mange av spillene som kommer til konsoll bruker måneder og år på å komme til PC. Mener at spill som GTA spillene, Bioshock, Red dead redemtion og Fallout 3..... Mener å huske at det var lang ventetid..Men så har du også spill på PC som danker alt på konsoll sef, men disse synes jeg vi hører ganske lite til i forhold.
Bioshock kom strengt tatt ut til Windows et år før det kom ut til Xbox 360 og Playstation 3. Bioshock Infinite kom ut samtidig på alle plattformer. Fallout 3 ditto.Nyere spill som er til PC men ikke console:* Arma 3* Dota 2* League of Legends* Hawken* SimCity* StarCraft 2* World of Warcraft* Diablo 3edit: kan forøvrig nevne at bortimot alt av strategispill er PC-spesifikke da consoler er fullstendig uegnet til det.

 

Bishock kom samtidig til Xbox 360 og PC. Til PS3 litt over ett år senere.

Lenke til kommentar

Bioshock kom strengt tatt ut til Windows et år før det kom ut til Xbox 360 og Playstation 3. Bioshock Infinite kom ut samtidig på alle plattformer. Fallout 3 ditto.

 

edit: kan forøvrig nevne at bortimot alt av strategispill er PC-spesifikke da consoler er fullstendig uegnet til det.

 

Xbox 360 har da hatt endel strategispill, men er forferdelig å bruke håndkontroll.

 

Battlestations Midway og Xcom Enemy Unknown var ikke så værst.

Lenke til kommentar

Blir for dumt. Vil du ha grafikksnadder og teoretisk ytelse, så bruker du PC, ikke en spillkonsoll.

 

Og når utviklerene selv mener at de er overrasket over hvor liten forskjellen mellom PS4 og Xbox One er til tross for at PS4 er bedre på papiret, så tror jeg kanskje vi burde avvente dommen litt?

 

Uansett, hvis du ikke vil ha PC, så finnes det allerede en konsoll for dere. Den heter PS4, så det er bare å kjøpe den.

Ser overhodet ikke problemet. Det finnes 3 konsoller, med 3 litt forskjellig, men overlappende kundegrupper. Altså noe for alle og en hver.

Mangler bare at Sega skal våkne til live med en oppfølger til Dreamcast basert på en AMD APU. Eller hva med en Atari Jaguar basert på en AMD APU? :p

Det er nøyaktig det jeg har gjort! som du sikkert har hørt 1000 ganger før så er årsaken til at jeg heller ser teoretisk ytelse, multiplatformspillenes flaskehals i minste felles multiplum (svakeste konsoll). Da hjelper det også fint lite at en bare får hakket større teksturer og et par ekstra visuelle effekter, når AI, fysikksimuleringer som kan danne grunnlaget for mange spill må begrenses.

 

Det som gjenntatte ganger formanes av konsollspillere om at "det spiller ingen rolle hva slags hardware som ligger i maskinen" reflekterer en mangelfull forståelse av problemstillingen. Hvordan hadde slagene Mount & Blade tatt seg ut med 1/4 av hærstørrelsene? Hva slags nyvinninger hadde Crysis skiltet med i 2007 uten fysikksimuleringen? Svarene er selvsagt at de begge hadde tapt seg voldsomt. Filmen Avatar hadde vært i planene til James Cameron i en årekke, men lot seg ikke lage pga. teknologiske utfordringer. Hvorfor skulle ikke da spillidéer vanskeligere la seg realisere i tiltenkt form uten kraftig hardware?

 

For kommende konsoller er det forsvinnende lite som skiller dem fra PC'ene. Da ser jeg ingen grunn til at de ikke kunne siktet på noe høyere enn ytelse på linje med en spill-PC i bunnsjiktet. PS3 og X360 var merkbart vassere da de kom. Når de at på til skal melke disse svake konsollene i 10 år fremover, blir det altfor dårlig.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Jeg NYTER når MS handler i desperasjon. Ene og alene fordi denne bremseklossen for utvikling av ny og spennende teknologi fortjener å få malt utover hele ansiktet sitt hvor udugelige de er når det kommer till innovasjon og utnyttelse at teknologiske fremakritt.

Sikkert kun et stunt for å få aksjonærene i Microsoft blide.

 

Det hadde vært stilig om Sony f.eks. parerte med støtte for Xbox-spill som den nye Xbox'en skal kjøre i sin PS4. Emulering!

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg sammenligner det beste på PC med det beste på konsoll. Er det noe annet man kan sammenligne? Pris er uviktig i sammenligning i ytelse er det ikke? Er ikke Buggatti Veyron verdens raskeste bil fordi den koster mer enn en Skoda?

 

Titan koster 7000 btw. Et GeForce 660 til 1300 kroner har 2 TFlops ytelse hvis du er så opptatt av pris.

 

Det beste på pc er dyrt, så derfor kan man da ikke sammenligne pga prisen. Sammenlign heller da en pc til samme pris mot ytelse. Jeg sjekka komplett for pris og det ligger stødig på 8000-9000 kroner. Det du egentlig sier er at om man legger mer penger i en pc så er den mye bedre, ja de fleste her veit at den er det. Men en konsoll burde egentlig ikke bli sammenlignet med pc, fordi pc vil alltid være bedre og kjappere. Prisen på en konsoll er for folk flest og ytelsen er som regel ganske bra eller bra nok til å gi deg kvaliteten man er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...