Gå til innhold

Xbox One blir raskere


Anbefalte innlegg

Hmm la meg se, at det kommer i siste liten og i lang tid etter lanseringen? ;)

 

Samt ikke minst når produksjon av første batch bør være langt på vei og klar for transport til å fylle lagre før julehandelen eksploderer. Det er helt opplagt at dette er en beslutning pga. mediadekningen rundt XBO og PS4. Men MS er ikke alene om å justere produktet før butikkhyllene og i deres tilfelle er det for å justere det ift. motstanden. Sony hadde selv en blunder med PS3 hvor de forsto at Cell ikke var god nok også for grafikkhåndtering og måtte gjøre større endringer i slutten av produktutviklingen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde glatt betalt 10K for en ps4/xbox med Titan ytelse :)

 

Joa, men ikke alle vil det, og de kan ikke gi ut en konsoll bare en håndfull mennesker ville kjøpt. Pluss med en 250W GPU under panseret så hadde den behøvd -mye- kjøling og du ville vel ikke likt å spille på en boks som uler som en støvsuger. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samt, hvis kun få hadde kjøpt pga. tung maskinvare og høy pris ville heller ikke produsenter, studioer og distributører satset penger på å utvikle godt innhold. Konsollmarkedet er et massemarked og det bør treffe så mange som overhodet mulig. Ingen enkel oppgave når selv aktører som Nintendo sliter mer og mer. At man klarte å selge PS3 til en høy pris var et unntak vi ikke vil se igjen tror jeg.

 

Noen satser for lavt som Oyua og bommer på det store markedet. De vil kanskje klare å få til en kundegruppe i sør-amerika og lignende demografier men den store suksessen de hadde håpet på uteblir nok. Rett og slett fordi produktet var for svakt og hadde for liten masseappell og store deler av vesten så nok ikke poenget siden deres mobiltelefoner kunne tilby det samme med et allerede stort spillbibliotek tilgjengelig.

 

Ergo ikke for dyrt, men heller ikke for svakt eller snevert. I tungvekterklassen har man PC og den har overlevd mang en tung tid og vil nok leve en god stund til i beste velgående til entusiastenes store glede :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nei,nei, nei.. Jeg har 360 nå, men er særdeles skeptisk til Xbox one...

 

Kinect? Er det mulig å bare vrake den helvetes kinecten? Det må da være mulig å kjøpe uten den barnslige dritten?

 

Hvorfor kjøper du to konsoller? Bruk pengene på spill-PC isteden da vel...

Deg om det. En kan ikke betvile at Kinect og ikke minst Kinect 2.0 er en større innovasjon/teknologisk fremskritt enn Move f.eks.

 

Jeg har jo selvsagt spill-PC også da. Som du ser i signaturen min har jeg allerede Xbox360 og PS3 og jeg skal ha meg både Xbox One og PS4. Begge på lanseringsdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deg om det. En kan ikke betvile at Kinect og ikke minst Kinect 2.0 er en større innovasjon/teknologisk fremskritt enn Move f.eks.

 

Jeg har jo selvsagt spill-PC også da. Som du ser i signaturen min har jeg allerede Xbox360 og PS3 og jeg skal ha meg både Xbox One og PS4. Begge på lanseringsdagen.

 

Hva skal du bruke Kinect til? Trene inne? Vri på dørhåndtak istedenfor å trykke på en knapp?

 

Jeg ser absolutt ikke noe relevant bruksområde.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1.2 og 1.8 TFlops? Trodde først det var en vits, men de er visst seriøse...

De må ha et dårlig forhold til AMD/Nvidia.

Nå blir det 1,31 vs 1,84 TFlops. Nå er shadere bare en del av en GPU, men visstnok skal PS4 også ha dobbelt så mange ROPs (32 vs 16).

Det er nok et kompromiss til Kinect 2 og muligens sikre seg en veldig stillegående boks.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Og til sammenligning ligger en PC med GeForce Titan på 4.5 TFLOPS.
Hadde glatt betalt 10K for en ps4/xbox med Titan ytelse :)

 

Veldig enkelt for nordmenn å si som tjener 25-30.000kr i månaden selv på de absolutt enkleste jobbene. Men PS4/Xbox er ikke tenkt å bli solgt kun til 4,5millioner nordmenn, den ska ut over hele verden.

 

i 80-90% av verden så er 10.000kr en hoey,hvis ikke veldig hoey månedsloenn. Veit ikke hvor mange som synes det er verdt å spandere de pengene på en leke foran TVen. 4-5000kr har i hvertfall de fleste i europa/usa råd å skaffe seg hvis de har lyst på en, det samme kan du ikke si om 10.000kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om desperasjon og overklokking er et godt tegn. Klokkefrekvenser, temperaturer, kjøling, luftflyt osv. er noe Microsoft ingeniører har vurdert nøye i lang tid. At de gjør dette med en hastebeslutning i siste liten er inget godt tegn!

http://www.neogaf.co...&postcount=1421

 

Hmm la meg se, at det kommer i siste liten og i lang tid etter lanseringen? ;)

 

Samt ikke minst når produksjon av første batch bør være langt på vei og klar for transport til å fylle lagre før julehandelen eksploderer. Det er helt opplagt at dette er en beslutning pga. mediadekningen rundt XBO og PS4. Men MS er ikke alene om å justere produktet før butikkhyllene og i deres tilfelle er det for å justere det ift. motstanden. Sony hadde selv en blunder med PS3 hvor de forsto at Cell ikke var god nok også for grafikkhåndtering og måtte gjøre større endringer i slutten av produktutviklingen.

Cell mangler mye for å være en CPU/GPU, bl.a har den ikke dedikert hardware for texturing eller backend rendering (ROPs), mao ble det avgjort ganske tidlig at den ikke skulle ta grafikkhåndteringen alene.

Det er dog mulig det var en slags Cell basert GPU i tillegg i planene som ble skrapet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Bremsekloss? De er da hvertfall ingen bremsekloss på konsollmarkedet. Med ting som Kinect og muligens Illumiroom samt TV-funksjonene til Xbox One så syns jeg nå Microsoft er i toppen av innovasjon og teknologiske fremskritt, hvertfall sammenlignet med Sony.

 

Og det finnes et hav med andre bremseklosser der ute også som ikke akkurat er ledende på å innovere i sine respektive marked, som f.eks Apple.

 

Men ja, den kommende generasjonen er det Microsoft som blir tatt med buksene nede, denne generasjonen var det Sony.

Slikt vil alltid veksle på etter som selskapene pusher hverandre for å være best.

 

Gleder meg uansett til å kjøpe begge to. Kommer til å bli mange herlige timer med spillopplevelser. :)

 

Innen konsoll er MS en rævedilter, ikke noe mere. Dog, jeg skal gi MS ett pluss for Kinect. Kinect er den eneste tingen, så lenge MS har eksistert som selskap, de har vært foran sine konkurrenter. Trenger jeg å si mer enn IE6 for å illustrere det sanne MS?

 

Apple er det mest innovative selskapet siste ti år. De har stagnert nå, men det er Apple som har drevet frem touch-baserte smarttelefoner det er Apple som har gitt oss nettbrett, det er Apple som har pushet effektivitet og soliditet i maskinvare til forbrukere. Hey, dette kommer fra en som misliker Apple sterkt ;) Det som er litt trist er at folk ikke får øynene opp for verdens beste printer-oppsett løsning, CUPS, som Apple styrer. Uansett, jeg går for PS4 og kommer til å glise fra øre til øre mens jeg spiller FIFA 14!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg skjønner ikke problemet. De kan jo bare bytte ut APUen med den sammme som Sony har i PS4. Litt ekstraarbeid men det burde kunne gå ann.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke problemet. De kan jo bare bytte ut APUen med den sammme som Sony har i PS4. Litt ekstraarbeid men det burde kunne gå ann.

 

Er nok ikke så enkelt. Microsoft har jo lagt vekt på å lage systemet så stille og så stabilt som mulig. Å bytte til PS4 sin APU vil nok kreve enda mer i forhold til kjøling. Det blir egentlig interessant å se hvordan Sony løser problemet med varmeutvikling når de har valgt en kjappere APU, men samtidig har en langt mindre boks som alt er puttet inn i.

Lenke til kommentar

Tviler på dette har mye å si for støy. I utgangspunktet var den laget for å være "lydløs" og å kunne vare i årevis. Da har de selvsagt tenkt på viftestøy og viftekvalitet. Jeg er ganske sikker på at de har et effektbudsjett og et støybudsjett de fremdeles holder seg innenfor og at dette er nøye gjennomtenkt. De neste revisjonene av XB1, om 1-2-3+ år vil neppe ha noen vifte i det hele tatt og da er det like greit å tyne maks ut av den nå. Det vil si maks innenfor de nevnte budsjettene.

 

Siden de først bestemmer seg for å gjøre endringer, så synes jeg det er synd at de ikke bare slenger på 4gb ekstra RAM (eller 8, men det ville vært betydelig dyrere). Er det noe utviklere vil være glad for på slutten av levetiden så er det nettopp RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...