Gå til innhold

Xbox One blir raskere


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke problemet. De kan jo bare bytte ut APUen med den sammme som Sony har i PS4. Litt ekstraarbeid men det burde kunne gå ann.

Nå er ESRAM'en en del av APU'en i Xbox One, så der alene hadde det krevd en hel del endringer. Husk at hver Xbox One leveres med Kinect 2, noe som nok ikke er så billig. Dessuten er PS4 APU'en utviklet i samarbeid med Sony og de har nok ihvertfall tildels eierskap i den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm la meg se, at det kommer i siste liten og i lang tid etter lanseringen? ;)

 

Samt ikke minst når produksjon av første batch bør være langt på vei og klar for transport til å fylle lagre før julehandelen eksploderer. Det er helt opplagt at dette er en beslutning pga. mediadekningen rundt XBO og PS4. Men MS er ikke alene om å justere produktet før butikkhyllene og i deres tilfelle er det for å justere det ift. motstanden. Sony hadde selv en blunder med PS3 hvor de forsto at Cell ikke var god nok også for grafikkhåndtering og måtte gjøre større endringer i slutten av produktutviklingen.

 

I følge ryktene som kom for noen uker siden om at GPUen skulle overklokkes, var avslutningen om at den skulle overklokkes gjort i Februar.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ha den konsollen som taper, om det blir et stygt tap. (noe jeg tror).

 

Men så har jeg ingen laserdisc spiller eller HD dvd spiller heller.

 

Jeg hadde i sin tid en minidisc walkman sak..

Hvorfor må det være en taper?

 

Er vi kun tjent med at en aktør overlever?

 

Så vidt jeg kan se så har Xbox 360 og Playstation 3 klart seg veldig godt side om side. Håper det samme gjelder Xbox One og Paystation 4.

Lenke til kommentar

Hvorfor må det være en taper?

 

Er vi kun tjent med at en aktør overlever?

 

Så vidt jeg kan se så har Xbox 360 og Playstation 3 klart seg veldig godt side om side. Håper det samme gjelder Xbox One og Paystation 4.

 

Jeg har bare en dårlig følelse... Derfor kommer jeg til å sitte på jerdet en stund før jeg velger ny konsoll.

 

Håper sef det er marked for to konsoller, har nok litt med pris å gjøre også. PS3 klarte jo nesten ikke å programmere spill til konsollen sin i førsten....

 

Spillutvalget var det jeg likte med 360, og prisen var ikke værst heller.

 

Tror det blir noe annet nå i denne omgang, Xbox One har lite spillmessig som frister i starten....

Dersom jeg har oversett noen så greit å vite mer...

Lenke til kommentar

I følge ryktene som kom for noen uker siden om at GPUen skulle overklokkes, var avslutningen om at den skulle overklokkes gjort i Februar.

Det er veldig beleilig å plassere rykter langt tilbake i tid. Siden denne mikroskiske endringen ikke vil ha store utslaget så kunne de liksågodt kunngjort dette den gang. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er helt usannsynlig med en "taper" her. Det er godt mulig at en selger bedre enn den andre, men alle kommer til å få store titler gjennom hele levetiden. Brukerbasene og tilknyttede tjenester er så godt etablert med den nåværende generasjonen at det er helt unødvendig å i det hele tatt bekymre seg for at en av disse faller ifra.

Lenke til kommentar

Bremsekloss? De er da hvertfall ingen bremsekloss på konsollmarkedet. Med ting som Kinect og muligens Illumiroom samt TV-funksjonene til Xbox One så syns jeg nå Microsoft er i toppen av innovasjon og teknologiske fremskritt, hvertfall sammenlignet med Sony.

 

Og det finnes et hav med andre bremseklosser der ute også som ikke akkurat er ledende på å innovere i sine respektive marked, som f.eks Apple.

 

Men ja, den kommende generasjonen er det Microsoft som blir tatt med buksene nede, denne generasjonen var det Sony.

Slikt vil alltid veksle på etter som selskapene pusher hverandre for å være best.

 

Gleder meg uansett til å kjøpe begge to. Kommer til å bli mange herlige timer med spillopplevelser. :)

Vel, bremsekloss for mange av oss som kanskje representerer kjernen av gamere: Menn og gutter lystne på grafikksnadder og teoretisk ytelse nok til ikke å måtte finne "kreative måter å utnytte maskinvaren på". For damer, familier og casuals derimot er kinect, video og superduper ambilight sikkert grisefestlig det (politisk ukorrekthet var helt og holdent ment).

Lenke til kommentar

Det blir nok ingen taper blant disse to nei selv om maskinvaren skulle variere. Det ble spådd med PS3 og 360 at den "enormt kraftige Cell" i PS3 som i tillegg hadde BR

skulle danke ut 360 men det skjedde ei. I kommende generasjon er også konsollene mer identiske enn noen gang, de kunne nesten slått det sammen til 1 produkt eller solgt lisenser for å la andre sette sammen bokser ut fra fastsatt spesifikasjon som LG, Samsung og andre stemplet sin logo på hvor MS og SCEE hadde gått over til å være rene innholdsleverandører. Det hadde i grunn vært artig om jeg kunne valgt en konsoll fra 14 forskjellige leverandører hvor designet varierte men hvor jeg fikk samme innholdsopplevelse og kunne velge innhold fra både XBL og PSN, ja kanskje tom. Steam på samme boksen.

 

"You should buy the LG box, it is sooo sleek and dead quite. Yeah the Panasonic box is way cheaper but noisier, big, heavy and plastic fantastic, Id go with the LG box and oh yeah the LG has 2 SSD bays with HW Raid 0+1 support!". Kanskje vi kommer dit :). Alle hardware spesifikasjoner måtte naturlig nok være identiske med toleranseavvik i + sonen på få prosent men at produsentene ellers fikk frie tøyler til kreativ design. Det ville alltid vært en referanseboks/devkit som gjalt for utvikling av titler.

 

Det blir dog spennende å se om det blir noen ekslusive titler som vil skille seg spesielt ut på disse konsollene. Når det gjelder titler som kommer til begge konsoller blir det nok ikke særlig større forskjeller enn i dag og resultater som vises i typiske "face-offs". Det er så mange andre sterkt gjeldende variabler som er avgjørende at selv 50% teoretisk ytelsesforskjell kan vaskes helt bort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vel, bremsekloss for mange av oss som kanskje representerer kjernen av gamere: Menn og gutter lystne på grafikksnadder og teoretisk ytelse nok til ikke å måtte finne "kreative måter å utnytte maskinvaren på". For damer, familier og casuals derimot er kinect, video og superduper ambilight sikkert grisefestlig det (politisk ukorrekthet var helt og holdent ment).

Blir for dumt. Vil du ha grafikksnadder og teoretisk ytelse, så bruker du PC, ikke en spillkonsoll.

 

Og når utviklerene selv mener at de er overrasket over hvor liten forskjellen mellom PS4 og Xbox One er til tross for at PS4 er bedre på papiret, så tror jeg kanskje vi burde avvente dommen litt?

 

Uansett, hvis du ikke vil ha PC, så finnes det allerede en konsoll for dere. Den heter PS4, så det er bare å kjøpe den.

Ser overhodet ikke problemet. Det finnes 3 konsoller, med 3 litt forskjellig, men overlappende kundegrupper. Altså noe for alle og en hver.

Mangler bare at Sega skal våkne til live med en oppfølger til Dreamcast basert på en AMD APU. Eller hva med en Atari Jaguar basert på en AMD APU? :p

Lenke til kommentar

Hvorfor skal pc nerder alltid kritisere konsoll? Det finnes faktisk ganske mange som ikke har tid eller lyst til å bruke 20 tusen på en rå gaming pc. For min del vill jeg ha en konsoll slik att jeg kjapt kan ta en rask spill runde innimellom. Hører og leser stadig mange som hater konsoller pga dårlig ytelse. Til dere har Jeg Bare 1 Ting å si. PC OG KONSOLL kan ikke sammenlignes. Hva du får for en relativt billig penge kan ikke veies opp mot noe som koster 5 ganger så mye. Bygg en pc for samme prisen som en konsoll. Da har man ikke mye å slå i bordet med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal pc nerder alltid kritisere konsoll? Det finnes faktisk ganske mange som ikke har tid eller lyst til å bruke 20 tusen på en rå gaming pc. For min del vill jeg ha en konsoll slik att jeg kjapt kan ta en rask spill runde innimellom. Hører og leser stadig mange som hater konsoller pga dårlig ytelse. Til dere har Jeg Bare 1 Ting å si. PC OG KONSOLL kan ikke sammenlignes. Hva du får for en relativt billig penge kan ikke veies opp mot noe som koster 5 ganger så mye. Bygg en pc for samme prisen som en konsoll. Da har man ikke mye å slå i bordet med.

Vet ikke hvem du egentlig snakker til her men.. Ingen som kritiserer konsoller generelt.

Det er kanskje enkelte som er negative til Xbox One, men ikke noe utover det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så er det jo et poeng at mange av spillene som kommer til konsoll bruker måneder og år på å komme til PC. Mener at spill som GTA spillene, Bioshock, Red dead redemtion og Fallout 3..... Mener å huske at det var lang ventetid..

 

Men så har du også spill på PC som danker alt på konsoll sef, men disse synes jeg vi hører ganske lite til i forhold.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal pc nerder alltid kritisere konsoll? Det finnes faktisk ganske mange som ikke har tid eller lyst til å bruke 20 tusen på en rå gaming pc. For min del vill jeg ha en konsoll slik att jeg kjapt kan ta en rask spill runde innimellom. Hører og leser stadig mange som hater konsoller pga dårlig ytelse. Til dere har Jeg Bare 1 Ting å si. PC OG KONSOLL kan ikke sammenlignes. Hva du får for en relativt billig penge kan ikke veies opp mot noe som koster 5 ganger så mye. Bygg en pc for samme prisen som en konsoll. Da har man ikke mye å slå i bordet med.

 

Hadde du hatt den fjerneste anelse om hva du snakker om hadde du visst at dette var mulig med en pc til 5-6 tusen, og muligens mindre hvis du er litt sparsommelig.

 

5 ganger så mye? WOW så clueless du er.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Så er det jo et poeng at mange av spillene som kommer til konsoll bruker måneder og år på å komme til PC. Mener at spill som GTA spillene, Bioshock, Red dead redemtion og Fallout 3..... Mener å huske at det var lang ventetid..Men så har du også spill på PC som danker alt på konsoll sef, men disse synes jeg vi hører ganske lite til i forhold.

 

Bioshock kom strengt tatt ut til Windows et år før det kom ut til Xbox 360 og Playstation 3. Bioshock Infinite kom ut samtidig på alle plattformer. Fallout 3 ditto.

 

Nyere spill som er til PC men ikke console:

* Arma 3

* Dota 2

* League of Legends

* Hawken

* SimCity

* StarCraft 2

* World of Warcraft

* Diablo 3

 

edit: kan forøvrig nevne at bortimot alt av strategispill er PC-spesifikke da consoler er fullstendig uegnet til det.

Endret av GeirGrusom
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Bioshock kom strengt tatt ut til Windows et år før det kom ut til Xbox 360 og Playstation 3. Bioshock Infinite kom ut samtidig på alle plattformer. Fallout 3 ditto.

 

Nyere spill som er til PC men ikke console:

* Arma 3

* Dota 2

* League of Legends

* Hawken

* SimCity

* StarCraft 2

* World of Warcraft

* Diablo 3

 

edit: kan forøvrig nevne at bortimot alt av strategispill er PC-spesifikke da consoler er fullstendig uegnet til det.

 

Det er mange flere. feks Total War.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er mange flere. feks Total War.

Javisst. Jeg bare prøvde å lage et lite utvalg. PC er jo også bakoverkompatibel, så listen over PC-spesifikke spille er langt større en console-spesifikke.

 

Nesten alle PC-spill fra 1980-2005 er PC-spesifikke, og kan fortsatt spilles på PC i dag.

 

edit: pluss at det koster ingen verdens ting å utvikle et PC-spill. Du kan gjøre det hjemme i stua med gratis verktøy. Dermed kommer det ut en hel rekke indie-spill til PC hele tiden.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Hvorfor må det være en taper?

 

Er vi kun tjent med at en aktør overlever?

 

Så vidt jeg kan se så har Xbox 360 og Playstation 3 klart seg veldig godt side om side. Håper det samme gjelder Xbox One og Paystation 4.

 

Vi er vel mest tjent med at begge dør i sin nåværende form, og vi får åpne plattformer?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar
No var plutselig ikke boksen lydløs lengre?
Da kommer vel denne til å bråke like mye som 360 .. Ikke noen film-boks

Gikk til anskaffelse av en PS3 SuperSlim for et halvt års tid siden. Litt til spilling så klart, men primært som blurayspiller, siden prisen var i samme skiktet som en ordinær blurayspiller, og dermed muligheten til å få en 2i1 løsning.

 

Det er det dummeste kjøpet jeg kan huske å ha gjort, for makan til viftestøy er det lenge sida jeg har vært borti. En vifteovn hadde vært et bedre kjøp.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...