Gå til innhold

Kommentar: Sterk forestilling av Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Norge har mange Playstation-fans kommer tydelig fram blant kommentarene her gitt..

 

Til artikkelforfatter: Det er 100% bekreftet at man må betale for PS+ for å kunne spille online med PS4.

 

Når alt kommer til alt dreier dette seg om spillekonsoller og det viktigste for meg er naturlig nok spillene. Der var det helt klart Microsoft som imponerte mest på årets E3 og denne artikkelen synes jeg er presis om man leser den uten fanboy-brillene. Det er flott at Sony slår et slag for forbrukernes rettigheter, og det er utvilsomt at MS har tapt på det de innfører av restriksjoner. Men for meg personlig har det lite å si, jeg har aldri kjøpt et spill brukt og kommer neppe til å gjøre det framover heller. Jeg kan også leve med at konsollen krever internettadgang, men har forståelse for at det kan være en dealbreaker for andre. Da finnes det heldigvis alternative konsoller man kan velge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende spill til xbox? Kommer ikke på en eneste exclusive som jeg bryr meg om.Og nei, spill som kommer til pc er ikke "xbox exclusive". Er det på pc, spilles det selvsagt på pc. Jeg ser på deg, Witcher og titanfall!

 

Det kommer nok fler etterhvert skal du se, potensielle i konsollen er enorm, og ikke i nærheten fullt utnyttet i disse sniktittene, det er jeg ganske sikker på.

 

Jeg synes begge konsollene virker bra og spennende, men valget faller nok på XBox One.

Lenke til kommentar

Folk glemmer at dette er en kommentar, og ikke en offentlig uttalelse fra Gamer.no. Desverre så glemmer forfatteren og Gamer.no at alt de publiserer også inngår i Gamer.nos ansikt utad. At forfatteren i denne kommentaren lirer av seg at han synes det er greit å betale 5-600,- for et spill, blir som at Gamer.no holder fast forbrukeren mens Microsoft slår løs. Nå er det mange som ikke har dette problemet med at økonomien er stram, og det er ikke disse menneskene som blir truffet av problemet. Det er de som ikke har råd til nye spill (inkludert undertegnede), føler seg utstøtt og videre stigmatisert av Microsoft. Microsoft sier, ved å bannlyse bruktspill, at X1 er eksklusiv til de med god økonomi.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe X1. Jeg kommer til å kjøpe PS4. Og jeg innrømmer at jeg har vært Playstation-fan siden Playstation kom ut (den originale, ikke PS1). Jeg har eid Playstation, PS1, Playstation 2, PS2 (og prøvde å få tak i PS2.5, google it) og PS3. Jeg har også eid en Xbox 360, og jeg har ikke noe negativt å si om den, sånn bortsett fra at den ser ut som om noen har satt seg på den og at den blir latterlig fort ødelagt.

 

Og jeg etterlyser kommentarer fra Gamer.nos skribenter om Sony, EA, Ubisoft og Nintendo sine konferanser. Frem til da, så er Gamer.no kjøpt og betalt av Microsoft, sånn som Amobil.no var betalt av Nokia og Itavisen er betalt av Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Microsoft var på det beste middelmådige. Indieseksjonen av presentasjonen deres var bare minecraft. Det var veldig uklart hvilke spill som faktisk er eksklusive til XBOne, da Microsoft hadde enerett til å vise frem spill som også var på andre plattformer (noe som senere har blitt oppklart via twitter). Apropos eksklusive titler virket det som om Sony viste frem flere eksklusive titler enn det Microsoft viste frem av slipptitler.

 

De fokuserte mye på "second screen" greier, noe som tydeligvis bare har blitt skvist inn i spill som ikke trenger det. Hvem bryr seg om man kan gjøre ting med telefonen sin i single-player spill når man allerede har to hender på kontrollen? Er Microsoft sitt bilde av "next-gen gaming" folk som spiller med to hender på kontrollern og kjønnsorganet på iPhonen Windows telefonen?

Generelt kan du si at om enten studio eller IP er eid av MS blir ikke spillet esklusivt om det ikke er et kinetec spill.

I såfall må MS kompansere utvikler for tapet av PS4 og PC salg, dette blir veldig dyrt. Merk hvor få esklusive spill det var i forige generasjon.

 

En mulighet er tidsbegrenset esklusivitet som ble brukt en god del i forige generasjon. De kan da hevde esklusivitet og utvikler taper lite salg.

Lenke til kommentar

Voldsomme reaksjoner ser jeg ... Om det virkelig er slik mange ser det er det vel bare et tidsspørsmål før MS må endre dette. Jeg antar at grunnen til at man velger å ha et krav om å være online en gang i døgnet er fordi de lagrer en digital kopi på nettet som kan spilles selv om man ikke har spillmedia tilgjengelig. Dersom spillet da kan selges fritt og man ikke har en online sjekk, er det jo en fare for at spillet kjøpes for så å videreselges, men at alle som har solgt det videre kan fortsette å spille. Alternativet blir vel da å fjerne online lagringen av spillet.

 

Haters gonna hate...

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg satt meg helt inn i dette, men er ikke det mye på samme måte som steam har fungert? Eller Origin?

Jo, det er mye likt. Spill blir låst til en konto og du har ikke mulighet til å videreselge dem. Det er fremdeles slik at man må ikke bruke Steam, Origin eller Uplay på pc, men det er litt avhengig av hvilket spill det er snakk om. For Xbox one kommer man ikke utenom.

Steam er også flinke til å ha salg (usikker på Origin og Uplay), hvor avslaget kan være ganske mye (opptil 75%), da kan det være enklere å akseptere en del restriksjoner.

 

En ting som er interessant i dette, hvis utvikler/utgiver hevder at de selger lisenser for bruk, og ikke spillet som ett produkt, er at European Court of Justice at kommet med en dom som sier at man kan selge lisenser brukt:

den øverste EU-domstolen, European Court of Justice (ECJ), bedt av den tyske domstolen om å ta stilling til videresalg av programvarelisenser basert på nettdistribusjon.

 

ECJ leverte sin kjennelse i går. I en pressemelding om kjennelsen slås det fast: Den som har skrevet programvare kan ikke motsette seg videresalg av lisenser selv om varen distribueres over Internett.

 

Faktisk går dommen langt videre enn bare programvare. Den medfører at ethvert verk som det selges bruksrett til, og som distribueres over nett, kan videreselges «brukt». Det betyr at dommen legger grunnlaget for et bruktmarked ikke bare i programvare, men også digitalt distribuert musikk, video og e-bøker.

http://www.digi.no/898492/fritt-fram-for-salg-av-brukt-programvare

 

Dette vil kun gjelde i EU. Så det ser ut for meg som at Xbox One, Steam og tilsvarende bryter mot gjeldende europeisk lov.

Lenke til kommentar

Kjempefin konferanse :)

 

Xbox One blir, som kloke hoder tidligere har nevnt, mer og mer interessant for alle sinte små shitkids og PS4 fans etterhvert som tiden går og man får se mer og mer av konsollen og spillene.

 

Når alt kommer til stykket vil nok Xbox One bli for PS4 som Xbox 360 var for PS3, markedsledende.

 

Det jeg tror vil skje er at når Xbox blir lansert, får de helt ok med salg da mange vil vente til PS4 kommer før de bestemmer seg. Når den så blir lansert og det viser seg at PS4 ikke er noe særlig heftigere enn Xbox One og i tillegg mangler alt det andre gøye som Xbox One kan tilby, vil det bli som før. Xbox blir igjen markedsledende.

 

Er ingen fan. Kjøpte til og med en PS3 i går for å spille The Last of Us.

Dette er bare slik jeg tror det blir :)

Lenke til kommentar

Kjempefin konferanse :)

 

Xbox One blir, som kloke hoder tidligere har nevnt, mer og mer interessant for alle sinte små shitkids og PS4 fans etterhvert som tiden går og man får se mer og mer av konsollen og spillene.

 

Når alt kommer til stykket vil nok Xbox One bli for PS4 som Xbox 360 var for PS3, markedsledende.

 

Det jeg tror vil skje er at når Xbox blir lansert, får de helt ok med salg da mange vil vente til PS4 kommer før de bestemmer seg. Når den så blir lansert og det viser seg at PS4 ikke er noe særlig heftigere enn Xbox One og i tillegg mangler alt det andre gøye som Xbox One kan tilby, vil det bli som før. Xbox blir igjen markedsledende.

 

Er ingen fan. Kjøpte til og med en PS3 i går for å spille The Last of Us.

Dette er bare slik jeg tror det blir :)

Synd at salgene er det samme på begge konsollene.

Så det er ingen som leder markedet.

Og hva med Wii?

 

Jeg godtar ivertfall at jeg er Sony fanboy, men du lever en løgn visst du trur du er fan av begge konsollene

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Synd at salgene er det samme på begge konsollene.

Så det er ingen som leder markedet.

Og hva med Wii?

 

Jeg godtar ivertfall at jeg er Sony fanboy, men du lever en løgn visst du trur du er fan av begge konsollene

 

Hahaha er du seriøs? :D

 

Regner med du tullet litt når du skrev det siste der, ellers ville jeg trodd du var dum :)

 

Jeg er ikke fan av noen konsoller. Jeg har hatt Xbox i 3 år, og i de 3 årene har jeg brukt den i omtrent 50 timer tilsammen, hvorav 30 av dem har vært å streame filmer fra PCen.

 

Det er kanskje fordi jeg ikke er fan av noen av konsollene at jeg klarer å ha et litt mer åpent syn enn alle ragekidsa som ikke har råd til å kjøpe annet enn brukte spill :)

 

EDIT: Og siden du ikke vet så mye om markedet for Xbox 360 og PS3 kan jeg fortelle deg at Xbox er LANGT større enn PS3 og bringer inn langt mer cash enn Sony :) En av grunnene til at Sony har flere kontoer registrert har mye å gjøre med feks enheter som PS Vita osv.

 

(Among video game systems used for online gaming, Xbox 360 has the highest percentage of use (54%) followed by PS3 (45%)." - http://www.grabstats...spx?StatID=1010

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

EDIT: Og siden du tydeligvis ikke visste om markedet for Xbox 360 og PS3 kan jeg fortelle deg at Xbox er LANGT større enn PS3 og bringer inn langt mer cash enn Sony :) Så vet du det også :)

bevis?

Alt du sier bare faller flat.

 

Vel nå høres du ivertfall ut som en fanboy.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

bevis?

Alt du sier bare faller flat.

 

Vel nå høres du ivertfall ut som en fanboy.

 

 

Nei. DU beviste egentlig bare med den kommentaren at du ikke er en veldig reflektert og intellektuelt anlagt person, IKKE at jeg er fanboy.

 

Fortalte deg nettopp at jeg har spilt Xbox 20 timer de siste tre årene, på min egen konsoll. Hvor fanboy er man da? Det som gjør deg til en fanboy er at alle som ikke er enige med deg kaller du fanboy. For et paradoks.

 

Men jeg skal gjøre det enkelt for deg:

 

1. Jeg bor alene i min egen enebolig og kan derfor spille og gjøre som jeg ønsker for å "chille max".

 

2. Jeg har bygget et eget underholdningsrom på 16 kvd. Her har jeg investert i projektor, lydsystem og lerret for ca 100k kr. Rommet er helt sort malt og er 100% mørkt under filmtitting/spilling. Det gir altså en ganske imponerende opplevelse.

 

3. Til tross for at jeg får 1080p bilde over et 92" lerret, med en ganske så rå surroundlyd på min Xbox 360 som er koblet til der inne, i tillegg til store reclinere som gjør det behagelig å spille i lengden, så spiller jeg faktisk ikke på den.

 

Fordi jeg ikke syntes konsollspilling er gøy i det hele tatt og skjønner egentlig ikke hvorfor så mange ønsker konsoll fremfor PC. Men DET er helt opp til en selv såklart :)

 

På bakgrunn av ovennevnte historie om min Xbox, så blir jeg så oppgitt når folk som deg, som ikke kjenner meg kaller meg en fanboy når jeg er så lite fanboy som det går an å bli. At du klarer å kalle meg en fanboy etter at jeg fortalte deg at jeg kjøpte en PS3 i går og også forteller direkte at jeg ikke er fan av noen konsoller syntes jeg er helt utrolig at du mener jeg beviser at jeg er fanboy. Dette er ikke noe som noen kan ta personlig, men jeg blir litt oppgitt av at det finnes så mye rare mennesker som klarer å si slikt til folk de ikke kjenner, riktignok i den begrensede formen kommunikasjon blir på et forum.

 

Ikke alle er som deg. Sannsynligvis er ganske få mennesker som deg. Og spesielt rart er det at du ikke klarer å forstå dette mtp at du tror du kjenner meg og forteller at jeg er fanboy til tross for at jeg bare såvidt vet hvordan jeg skrur på konsollen og starter et spill.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Jeg har verken en bachelor- eller mastergrad innen spill- og konsollpressekonferanser.. det eneste jeg har er en relativt lengre erfaring, som strekker seg noe før -men i hovedsak fra lasnseringen av NES og til dagens dato, i spillglede!

 

Og som en spiller, så koste jeg meg! Jeg likte både Microsoft, Sony, (Nintendo), Ubisoft og EA sin pressekonferanse! Det var mange spill, på rekke og rad, med flott grafikk, mange valgmuligheter og mange spennnde elementer.. Jeg koste meg skikkelig og gleder meg til å prøve flere av titlene! Det eneste jeg med en noe vemodig mine kan kommentere, er at dagene i livet mitt er altfor innholdsrikt og kort til å klare å nyte alt av gode spillminner som kommer, -jeg sliter allerede nok med Wii(U), Xbox 360 og PS3-biblioteket mitt..

 

Mulig jeg er naiv, men som en som elsker spill så var det ikke MS eller Sony som "vant krigen", men oss spillere! Jeg føler meg i hvert fall priviligert for å kunne ha mulighet til å prøve de spennende spillene som kommer..!

 

:w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker det tydelig at det ikke bare er en ny generasjon med konsoller som er på vei, men også en flett ny generasjon med gamere som ikke fikk delta i 3D-gress og Dolby 5.1-blomster diskusjonene her for snart 8 år siden:-) Good times:-)

 

Personlig å går jeg der spillene er. Skjønner skepsisen mot DRM og bruktspillsperrer, men dersom bruksområdet mitt blir det samme som i denne generasjonen, så vil jeg ikke berøres nevneverdig av verken DRM eller bruktspillsperre. Disse hyttegamerne som alltid dukker opp i konsolltrådene er nok kun et problem her i Norge hvor folket er rike nok til å kunne ha slikt:-)

 

Som storfan av Spartacus ser jeg det blir vanskelig å unngå Ryse, så spørs om det ikke blir begge konsoller på denne gangen gitt! QTE eller ei, elsker sånne slow-mo greier:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har verken en bachelor- eller mastergrad innen spill- og konsollpressekonferanser.. det eneste jeg har er en relativt lengre erfaring, som strekker seg noe før -men i hovedsak fra lasnseringen av NES og til dagens dato, i spillglede!

 

Og som en spiller, så koste jeg meg! Jeg likte både Microsoft, Sony, (Nintendo), Ubisoft og EA sin pressekonferanse! Det var mange spill, på rekke og rad, med flott grafikk, mange valgmuligheter og mange spennnde elementer.. Jeg koste meg skikkelig og gleder meg til å prøve flere av titlene! Det eneste jeg med en noe vemodig mine kan kommentere, er at dagene i livet mitt er altfor innholdsrikt og kort til å klare å nyte alt av gode spillminner som kommer, -jeg sliter allerede nok med Wii(U), Xbox 360 og PS3-biblioteket mitt..

 

Mulig jeg er naiv, men som en som elsker spill så var det ikke MS eller Sony som "vant krigen", men oss spillere! Jeg føler meg i hvert fall priviligert for å kunne ha mulighet til å prøve de spennende spillene som kommer..!

 

:w00t:

 

Det var en veldig fin refleksjon :)

 

Det er dette som er det viktigste med det hele såklart, men skeptikerne som holder "krigen" i live er også dem som holder MS og Sony i tottene på hverandre hva utvikling og lage de beste produktene angår :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

EDIT: Og siden du ikke vet så mye om markedet for Xbox 360 og PS3 kan jeg fortelle deg at Xbox er LANGT større enn PS3 og bringer inn langt mer cash enn Sony :) En av grunnene til at Sony har flere kontoer registrert har mye å gjøre med feks enheter som PS Vita osv.

 

(Among video game systems used for online gaming, Xbox 360 has the highest percentage of use (54%) followed by PS3 (45%)." - http://www.grabstats...spx?StatID=1010

Xbox 360 har høyere andel på onlinemarkedet. I antall solgte enheter globalt er det noe annet.

 

Bare for at du ikke skal tro at dette er tatt helt ut av løse luften:

GoAht88.png

Og en kilde selvfølgelig :)

Endret av TEE
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox 360 har høyere andel på onlinemarkedet. I antall solgte enheter globalt er det noe annet.

 

Bare for at du ikke skal tro at dette er tatt helt ut av løse luften:

GoAht88.png

Og en kilde selvfølgelig :)

 

 

Ergo sa jeg ingenting feil gjorde jeg vel? :)

 

Antall enheter solgt tjener hverken Sony eller MS noe som helst på omtrent.

Det er spill, membership og tilbehørstjenester de tjener mest penger på, og der har MS et langt større og mer innbringende marked enn Sony :)

 

EDIT: Mye pga fanboysene såklart. MS har nok en haug av støttemedlemmer også, på Gold altså. Mødre som ikke helt skjønner hva Gold er for noe men har gått med på et medlemskap til sønnen, som trekker kortet for noen kroner i måneden uten at de tenker over det :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hva dere mener med flere eksklusiver til xbone egentlig. Det var Forza 5 og Halo 5 som ble vist fram her som var BARE til xbone. (Mulig det var flere men disse jeg bryr meg om). De aller beste spillene jeg synes så best ut var Titenfall, Destiny og Divisjon. Og alle disse kommer til begge plattformer. Titenfall blir nokk til pc ettersom ingen ps4 versjon. Men ser egentlig ikke at MS har et bedre utvalg ennå. Så da ble valget enkelt på ps4 ;) Sony har nokk også et stor ess i erme med Naughty Dog vil jeg tro

Lenke til kommentar

Ergo sa jeg ingenting feil gjorde jeg vel? :)

 

Antall enheter solgt tjener hverken Sony eller MS noe som helst på omtrent.

Det er spill, membership og tilbehørstjenester de tjener mest penger på, og der har MS et langt større og mer innbringende marked enn Sony :)

If you say so.

CdA0GEb.png

 

2GWg4Kp.png

 

fYWUi8V.png

 

Langt større og mer innbringende er vel å ta litt hardt i ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...