Gå til innhold

Kommentar: Sterk forestilling av Microsoft


Anbefalte innlegg

Kan ikke helt se hva dere mener med flere eksklusiver til xbone egentlig. Det var Forza 5 og Halo 5 som ble vist fram her som var BARE til xbone. (Mulig det var flere men disse jeg bryr meg om). De aller beste spillene jeg synes så best ut var Titenfall, Destiny og Divisjon. Og alle disse kommer til begge plattformer. Titenfall blir nokk til pc ettersom ingen ps4 versjon. Men ser egentlig ikke at MS har et bedre utvalg ennå. Så da ble valget enkelt på ps4 ;) Sony har nokk også et stor ess i erme med Naughty Dog vil jeg tro

Titanfall (Titen?) er eksklusivt, det er også Forza 5, Quantum Break, Halo (åpenbart), Ryse, Lococycle, Dead Rising 3, Sunset Overdrive, Killer Instinct, Project Spark, Minecraft XBone, Crimson Dragon, Below, D4, Max, med flere.

 

Husk at både Xbox og PS bruker x86-arkitektur denne omgangen så ports til PC vil bli mye mer vanlig, også for spill til PS4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

If you say so.

 

 

Langt større og mer innbringende er vel å ta litt hardt i

 

 

Vel slik jeg forstår den siste chart-en der, så er Xbox rundt 52% mer innbringende (Xbox: 2.75 US Billion, Sony: 1.8 US Billion, i 2011).

 

Jeg vil kalle det langt større og mer innbringende jo. 52% er ikke akkurat lite differanse :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

STERK? det sony viste var sterkt, det microsoft var middelmådig.. var få overraskelser og de spillene de viste fikk vi vite lite om.

 

Sony sux

Lenke til kommentar

Vel slik jeg forstår den siste chart-en der, så er Xbox rundt 52% mer innbringende (Xbox: 2.75 US Billion, Sony: 1.8 US Billion, i 2011).

 

Jeg vil kalle det langt større og mer innbringende jo. 52% er ikke akkurat lite differanse :)

MS hadde vesentlig høyere andel i slutten av 2010 og slutten av 2011. Bortsett fra de to toppene så har Sony og MS ligget omtrent likt.

Lenke til kommentar

Hm, jeg trenger en forklaring! La meg starte med å si, at jeg er ikke "fanboy" for det ene eller det andre. Jeg kjøper det jeg synes ser best ut. Men jeg forstår ikke kritikken Microsoft får.. For det første. Xbox 360'n min har nå vært koblet til internett 8 år, jeg klarer da ikke se for meg problemet med dette i årene fremover? Tror neppe det er slik at internett forsvinner mer og mer..? Hva er problemet? For det andre. Er det vanlig å kjøpe brukte spill? Er det vanlig å bestille spill fra USA så du kan nyte det på den sonefrie konsollen din? Personlig står jeg å tripper utenfor butikken på store releasedager og kjøper det spillet jeg har ventet på.. Jeg venter ikke 2 år for så og kjøpe det av en venn. Og for meg så virker ekstrafunksjonene til xbox one, særlig da tv-titting veldig innovativ og morsom. Så hvorfor fremstilles playstation milevis foran xbox nå? Fordi den må være koblet til Internet? Hææææ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hm, jeg trenger en forklaring! La meg starte med å si, at jeg er ikke "fanboy" for det ene eller det andre. Jeg kjøper det jeg synes ser best ut. Men jeg forstår ikke kritikken Microsoft får.. For det første. Xbox 360'n min har nå vært koblet til internett 8 år, jeg klarer da ikke se for meg problemet med dette i årene fremover? Tror neppe det er slik at internett forsvinner mer og mer..? Hva er problemet? For det andre. Er det vanlig å kjøpe brukte spill? Er det vanlig å bestille spill fra USA så du kan nyte det på den sonefrie konsollen din? Personlig står jeg å tripper utenfor butikken på store releasedager og kjøper det spillet jeg har ventet på.. Jeg venter ikke 2 år for så og kjøpe det av en venn. Og for meg så virker ekstrafunksjonene til xbox one, særlig da tv-titting veldig innovativ og morsom. Så hvorfor fremstilles playstation milevis foran xbox nå? Fordi den må være koblet til Internet? Hææææ?

 

La meg koke ned forklaringen så mye som mulig, at DU har godt nett og er på nett hele tiden med konsollen din, og bruker penger på å kjøpe spill på release betyr ikke at alle gjør det. Det er forklaringen.

 

AtW

Lenke til kommentar

La meg koke ned forklaringen så mye som mulig, at DU har godt nett og er på nett hele tiden med konsollen din, og bruker penger på å kjøpe spill på release betyr ikke at alle gjør det. Det er forklaringen.

 

AtW

 

Dårlig forklart!

 

Det høres ut som om sinnsvakt mange ikke har internett slik du fremstiller det.

 

1 gang pr DØGN er nødvendig.

 

Hvor mange har råd til en konsoll til 5000kr og som ikke har internett overhodet?

 

Det er svært få steder i verden man ikke kan få internett i det hele tatt på.

 

Har man ikke fiber, kan man som regel få ADSL. Har man ikke ADSL, kan man nesten uavhengig alt annet få mobilt bredbånd.

 

Så at du mener Xbox er så elendig for denne lille tingen syntes jeg er merkverdig. Men du har jo sjeldent noe positivt å si om noe, signaturavhengige AtW. Så jeg tror "Erlend?" hadde satt pris på å få inn andre synspunkter også :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

La meg koke ned forklaringen så mye som mulig, at DU har godt nett og er på nett hele tiden med konsollen din, og bruker penger på å kjøpe spill på release betyr ikke at alle gjør det. Det er forklaringen.

 

AtW

 

Jeg har ikke godt nett, jeg bor på landet og har hatt 2,5 mbit fram til to uker siden hvor jeg gikk over til 4g. Men det har vært bra nok til å spille på..

Lenke til kommentar

La meg koke ned forklaringen så mye som mulig, at DU har godt nett og er på nett hele tiden med konsollen din, og bruker penger på å kjøpe spill på release betyr ikke at alle gjør det. Det er forklaringen.

Alle er heller ikke målgruppen til konsollen.

 

Onlinekrav har blitt en symbolsak for en del mennesker, men det store flertallet av konsollbrukere har mulighet til å ha nettilkobling, så det er i praksis et ekstremt lite problem.

Lenke til kommentar
Dårlig forklart! Det høres ut som om sinnsvakt mange ikke har internett slik du fremstiller det. 1 gang pr DØGN er nødvendig. Hvor mange har råd til en konsoll til 5000kr og som ikke har internett overhodet? Det er svært få steder i verden man ikke kan få internett i det hele tatt på. Har man ikke fiber, kan man som regel få ADSL. Har man ikke ADSL, kan man nesten uavhengig alt annet få mobilt bredbånd. Så at du mener Xbox er så elendig for denne lille tingen syntes jeg er merkverdig. Men du har jo sjeldent noe positivt å si om noe, signaturavhengige AtW. Så jeg tror "Erlend?" hadde satt pris på å få inn andre synspunkter også :)

 

Kanskje du skal lese hva jeg skriver? La meg gjenta "at DU har godt nett OG [min anmerkning] er på nett hele tiden med konsollen din". Det er mange steder der det er dårlig tilgang på nett, og det er kanskje derfor man bruker konsoll i første omgang.

 

Og når sa jeg at xbox er elendig pga av dette? Å ja, stemmer, jeg sa det ikke. Er ikke rart du mener jeg sjelden har noe positivt å si, når du fabrikerer ting i ditt eget hode.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alle er heller ikke målgruppen til konsollen. Onlinekrav har blitt en symbolsak for en del mennesker, men det store flertallet av konsollbrukere har mulighet til å ha nettilkobling, så det er i praksis et ekstremt lite problem.

 

Det er ett mindre problem enn brukt-tøvet ja, men det er som du sier en viss mengde prinsipp i det også, det er lite fristende og bøye seg ned og ta imot MS sine stadig mer konsumentfiendlige begrensinger. I tillegg har man høye krav til produktet man kjøper for penger og som man forventer virker. Feks er ikke 99% oppetid bra nok for meg når jeg kjøper lysbrytere, hadde de ikke fungert 1 av 100 ganger hadde det vært ett irritasjonsmoment. For oss som er voksne og i arbeid, så er det faktisk ganske irriterende når man setter av tid til en aktivitet, og det ikke fungerer, og det kunne fungert helt fint.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen problemstilling, som bl.a. TotalBiscuit har tatt opp, er ikke om jeg, du eller vi har internett tilkobling, men om MS og de andre klarer å holde serverne sine oppe 24/7.

Det handler også mye om prinsipp, hvor mye skal en leverandør/produsent osv få lov til å bestemme over ditt utstyr? Hvis vi godtar dette, hva er neste steg? Eller steget etter det?

Lenke til kommentar

Kanskje du skal lese hva jeg skriver? La meg gjenta "at DU har godt nett OG [min anmerkning] er på nett hele tiden med konsollen din". Det er mange steder der det er dårlig tilgang på nett, og det er kanskje derfor man bruker konsoll i første omgang.

 

Og når sa jeg at xbox er elendig pga av dette? Å ja, stemmer, jeg sa det ikke. Er ikke rart du mener jeg sjelden har noe positivt å si, når du fabrikerer ting i ditt eget hode.

 

AtW

 

Du sa det aldri direkte.

 

Men du "kokte" ned en forklaring på hele innlegget som var formulert som at de fleste mener Xbox er dårlig. Når du forklarer hvorfor Xbox sees på som dårlig og får mye kritikk skulle man tro du falt under denne gruppen også, siden du er så godt i stand til å forklare det.

 

Men hvis det var det eneste du ønsket å få frem, at ikke alle har like godt internett som han som stilte spørsmålet, så blir det helt feil det du sier der også. For man trenger ikke et godt internett for å bruke Xbox One. Man trenger kun et heeeelt ræva internett for å bruke konsollen. Et internett som går på minst en gang om dagen bare.

 

EDIT: Men om jeg misforstod og fakta er at du liker Xbox One må jeg bare beklage. Det virker dog ikke som du er særlig positiv til den overhodet, basert på dine andre innlegg om den. Jeg blir bare litt lei av den generelle og elendige holdningen blant folk at den må være på nett en gang i døgnet. Det er så jævla få mennesker som dette kommer til å bli et problem for at å dømme Xbox nedenom og gjennom pga dette, og brukte spill er bare teit.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Liten heads-up ang. utlån av spill digitalt:

 

"It's a "family" affair

Since its announcement, there has been some confusion over the details of sharing your Xbox One game library with up to ten "family members."

 

Mehdi couldn't give comprehensive details but he did clarify some things.

For one, a family member doesn't have to be a "blood relative," he said, eliminating the extremely unlikely possibility that the Xbox One would include a built-in blood testing kit. For another, they don't have to live in the primary owner's house—I could name a friend that lives 3,000 miles away as one of my "family members" Mehdi said.

 

You'll be able to link other Xbox Live accounts as having shared access to your library when you first set up a system, and will also be able to add them later on (though specific details of how you manage these relationships is still not being discussed).

The only limitation, it seems, is that only one person can be playing the shared copy of a single game at any given time. All in all, this does sound like a pretty convenient feature that's more workable than simply passing discs around amongst friends who are actually in your area."

 

http://arstechnica.c...-game-policies/

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hm, jeg trenger en forklaring! La meg starte med å si, at jeg er ikke "fanboy" for det ene eller det andre. Jeg kjøper det jeg synes ser best ut. Men jeg forstår ikke kritikken Microsoft får.. For det første. Xbox 360'n min har nå vært koblet til internett 8 år, jeg klarer da ikke se for meg problemet med dette i årene fremover? Tror neppe det er slik at internett forsvinner mer og mer..? Hva er problemet? For det andre. Er det vanlig å kjøpe brukte spill? Er det vanlig å bestille spill fra USA så du kan nyte det på den sonefrie konsollen din? Personlig står jeg å tripper utenfor butikken på store releasedager og kjøper det spillet jeg har ventet på.. Jeg venter ikke 2 år for så og kjøpe det av en venn. Og for meg så virker ekstrafunksjonene til xbox one, særlig da tv-titting veldig innovativ og morsom. Så hvorfor fremstilles playstation milevis foran xbox nå? Fordi den må være koblet til Internet? Hææææ?

 

Det er ikke alle som er så prinsippløse som deg. Det er heller ikke alle som har et bruk og kast-forhold til sine konsoller og spill. En del av oss kjøper ikke bare det nyeste og feteste, men forventer å kunne bruke konsollen vår i 10-20 år minst, og hele tiden kunne skaffe til veie eldre og brukte spill. Men som sagt, det handler også en del om prinsipper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som er så prinsippløse som deg. Det er heller ikke alle som har et bruk og kast-forhold til sine konsoller og spill. En del av oss kjøper ikke bare det nyeste og feteste, men forventer å kunne bruke konsollen vår i 10-20 år minst, og hele tiden kunne skaffe til veie eldre og brukte spill. Men som sagt, det handler også en del om prinsipper.

 

Du har veldig rett i dette. Eg er av dei som har ei mengde eldre konsollar i samlinga mi, med ei endå større mengde spel. Det at desse fortsatt kan spelast, på originalmaskinvaren, ser eg på som ein stor verdi, litt med tanke på underhaldning, men ikkje minst historisk og kulturelt. Med alltid online DRM risikerar å miste spelsamlingane våre...eller rettare sagt, vi har blitt fråtatt retten til å ha spelsamlingar, og til i det heile teke å eige spel. Det er gale nok at du midlertidig mistar tilgongen på spela "dine" den dagen du av ein eller annan grunn ikkje har nettilgong, eller den dagen Microsoft har serverproblem. Det er mykje verre at du mistar dei den dagen Microsoft ikkje lenger ønsker eller klarar å drive serverane sine... eller kanskje den dagen dei har bestemt seg for å straffe deg for noko.

 

Alltid online DRM er ikkje den minimale ulempa enkelte framstiller det som, det er ei dramatisk endring i våre rettar som forbrukarar. Eg håpar derfor at kundane straffar Microsoft beinhardt. Men det er ikkje fordi eg ønsker dei bort frå marknaden. Konkurranse er ein bra ting, og det er nettopp gjennom konkurranse at vi har vårt sterkaste kort når sånne ting som dette her skjer. Microsoft har denne gongen svikta fullstendig, og då er det godt at dei har ein konkurrent som kan tilby eit meir enn fullgodt alternativ. Saman har Microsoft og Sony gitt oss eit valg der vi kan stemme med lommeboka. Og aldri har valget vore enklare.

 

Kay

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som er så prinsippløse som deg. Det er heller ikke alle som har et bruk og kast-forhold til sine konsoller og spill. En del av oss kjøper ikke bare det nyeste og feteste, men forventer å kunne bruke konsollen vår i 10-20 år minst, og hele tiden kunne skaffe til veie eldre og brukte spill. Men som sagt, det handler også en del om prinsipper.

 

Prinsipp er vel det mest konservative ordet som finnes, og jeg ser ikke noe galt i å være litt prinsippløs.

Bedre å heve seg over prinsippene og heller ta rett avgjørelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel slik jeg forstår den siste chart-en der, så er Xbox rundt 52% mer innbringende (Xbox: 2.75 US Billion, Sony: 1.8 US Billion, i 2011).

 

Jeg vil kalle det langt større og mer innbringende jo. 52% er ikke akkurat lite differanse :)

Det blir så idiotisk og ta med Xbox gold, da kan jeg ta fram Salg fra PSp og Vita.

Skal vi ta fram hvor mange som kjøpte Xbox360 etter ring of death,

Skal jeg ta med Ps pluss.

 

Eller skal vi begynne og ta med hele Micrsosoft og Sony sine inntjeninger, og hvem som ble mest skadet i finans krisen.

Slik snakk er meningsløst og det er ingen fasit.

 

Hva jeg mener er at Xbox 360 og Ps4 har solgt like mye konsoller.

 

Tar jeg med ting som at Xbox har hatt 1 ekstra år en PS3 på og selge?

nei det gjør jeg ikke for jeg har ikke tenkt og sitte her hele dag og kalkulere og diskutere med deg.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prinsipp er vel det mest konservative ordet som finnes, og jeg ser ikke noe galt i å være litt prinsippløs.

Bedre å heve seg over prinsippene og heller ta rett avgjørelse :)

 

Sjølv ser eg mykje gale i å vere prinsipplaus, men det får vere ei anna sak. Sjølv om du ikkje har noko imot å la eit selskap fråta deg retten til speleigarskap, samstundes som dei installerar ein mikrofon og eit kamera som dei bestemmer bruk og tilgongsrettar for, ser eg ikkje heilt korleis XBox One skal vere det rette valget. Det er ein dyrare konsoll, som ikkje ser ut til å vere noko sterkare, som potensielt vil vere mindre tilgjengeleg, og som truleg vil bli mykje mindre populær (og dermed risikerar dårlegare spelutval). No er det sjølvsagt du som er eksperten på å vere prinsipplaus her, men er ikkje litt av poenget at ein skal få ei form for personleg vinning ut av det?

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...