Gå til innhold

Hva syns du om iOS 7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par ting angående Beta 6:

 

1. Nedenunder følger en anvisning for de som har oppdatert til IOS 7 Beta 6 fra tidligere betaversjoner:



Important Information About Music and Video Libraries
  • This update addresses an issue with iTunes in the Cloud, where some purchases may download or play unexpected items. If you have any devices running previous versions of iOS 7 beta, you must:

    1. Install iOS 7 beta 6
    2. Install the ResetMusicAndVideosLibraries configuration profile
    3. From Settings > Music, tap the Reset Media Library button
    4. Restart the device

Jeg har installert programmet det linkes til. Det er et program som installeres på Mac-en. iTunes er også oppdatert. Likevel finner jeg ikke noe valg for "Reset Media Library" under Innstillinger > Musikk.

 

 

2. Synes telefonen (iPhone 5) bruker veldig lang tid å starte opp md denne betaversjonen, uvisst av hvilken grunn. Ikke noe stort poblem, for det er iuansett kke så ofte jeg restarter telefonen.

Lenke til kommentar

Er vel ikke kommet på plass en snarvei i control center for datatrafikk også? Det er vel egentlig denne som sluker mest strøm, og det burde absolutt vært på sin plass etter min mening.

 

Nei dessverre er ikke det kommet enda... Vet ikke om Apple har planer om å legge det til heller.

 

Personlig syntes jeg at man burde kunne velge selv hva som skulle vises i Control Center.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen andre som irriterer seg over at det ikke lenger går an å avvise innringere?

Det eneste som viser når noen ringer meg nå er: 'Påminn senere' og 'Svar'!

Ingen 'avvis' eller 'legg-på' knapp.

 

I tillegg er det utrolig irriterende at ubesvarte samtaler blir liggende på låst skjerm, med full mulighet for hvem som helst til å ringe tilbake ved å skyve nummeret til høyre UTEN Å LÅSE OPP TELEFONEN FØRST!

 

Ingen av disse tingene finner jeg mulighet til å endre på under instillinger...

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Det hersker vell liten tvil om at iOS 7.0 har litt optimalisering som gjenstår her og der, og det skulle vell bare mangle tatt i betraktning hvor stor oppdateringen er i forholdet til tidsrommet Apple har brukt på å få det ut til kundene sine. mSier ikke at det er noen unnskyldning, men det er en forklaring og vi vil nok se langt større oppdateringer fremover med 7.X enn vi har sett tidligere.

 

Litt synd at Apple virket å ha et såpass desperat behov for å bevise at de tør å gjøre visuelle endringer med iOS 7.0 at såpass mye ble hamret igjennom på såpass kort tid. De kunne nok fint ha avventet ett år til og latt ting modnes og perfeksjoneres litt mer over tid i god gammel "Apple ånd". Men det er nå heldigvis fjellstabilt med god ytelse hos meg så det smårusket her og der klarer jeg å leve uten inntil det kommer med oppdateringer etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen andre som irriterer seg over at det ikke lenger går an å avvise innringere?

Det eneste som viser når noen ringer meg nå er: 'Påminn senere' og 'Svar'!

Ingen 'avvis' eller 'legg-på' knapp.

 

I tillegg er det utrolig irriterende at ubesvarte samtaler blir liggende på låst skjerm, med full mulighet for hvem som helst til å ringe tilbake ved å skyve nummeret til høyre UTEN Å LÅSE OPP TELEFONEN FØRST!

 

Ingen av disse tingene finner jeg mulighet til å endre på under instillinger...

 

Noen tips?

Er det noen andre som irriterer seg over at det ikke lenger går an å avvise innringere?

Det eneste som viser når noen ringer meg nå er: 'Påminn senere' og 'Svar'!

Ingen 'avvis' eller 'legg-på' knapp.

 

I tillegg er det utrolig irriterende at ubesvarte samtaler blir liggende på låst skjerm, med full mulighet for hvem som helst til å ringe tilbake ved å skyve nummeret til høyre UTEN Å LÅSE OPP TELEFONEN FØRST!

 

Ingen av disse tingene finner jeg mulighet til å endre på under instillinger...

 

Noen tips?

tror du kan avvise med power-knappen. Litt usikker. Eller området var dobbel-tap på den

 

Edit: det ble vist dobbelt sitat. Er så kronglete å redigere på telefonen :p

Endret av 1BlueAnd1White
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vell, smaken er som baken og GUI grensesnitt og øvrig UI design og optimalisering er faktisk en av hovedgrunnene til at Android for meg fremdeles ikke er et aktuelt tema engang, skulle jeg gått bort fra iOS så hadde det blitt Windows Phone da jeg syntes både iOS og Windows Phone har et så mye bedre forhold til UI design og optimalisering mot GUI elementer at Android for meg blir fryktelig ubehagelig å bruke.

 

Men som sagt, smaken er som baken og spesielt det visuelle og estetiske handler jo mer eller mindre utelukkende om smak.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

tror du kan avvise med power-knappen. Litt usikker.

Det funker ja! Takk for den :)

 

Da gjenstår bare å kunne hindre klåfingrede unger å kunne ringe tilbake til mine ubesvarte anrop som ligger på låst skjerm...

Kanskje det kommer en oppdatering på det, for det må jo være en bug!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da er iOS 7.1 lastet ned. Må si det er en fantastisk oppdatering. Det er mye raskre og bedre/finere bilder i instillinger. Foreløpig er 7.1 bare tigjengelig for developers, men man kan også registere UDiD foreksempel HER. Den er registert på minuttet, og det er bare å laste ned iOS 7.1 og Alt/shift oppdatere i iTunes.

 

Det er verdt de 30,- det koster å registere UDiD!

 

Noen andre som har installert 7.1? Post dine erfaringer her.

Lenke til kommentar

Da er iOS 7.1 lastet ned. Må si det er en fantastisk oppdatering. Det er mye raskre og bedre/finere bilder i instillinger. Foreløpig er 7.1 bare tigjengelig for developers, men man kan også registere UDiD foreksempel HER. Den er registert på minuttet, og det er bare å laste ned iOS 7.1 og Alt/shift oppdatere i iTunes.

 

Det er verdt de 30,- det koster å registere UDiD!

 

Noen andre som har installert 7.1? Post dine erfaringer her.

 

Hvordan er den med hensyn til batteritid og antennefølsomhet.

 

Bruker en iPhone 5, og synes batteritiden og antennefølsomheten var bedre med IOS 6.

 

Jeg har registrert meg i developers-programmet, men tror jeg venter med denne oppdateringen i tilfelle det er noen problemer å oppdatere fra IOS 7.1 Beta til IOS 7.1. Tenker både på selve oppdateringen, og om det blir problemer med å gjenopprette fra backup tatt med IOS 7.0.4 eller 7.1 Beta).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...