Gå til innhold

Her er Playstation-avsløringene fra E3 (PS3, PS4, Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innen de nye konsollene kommer så har jeg nok dessverre altfor liten tid til spilling, men det blir PS4 når jeg får mulighet i hvert fall.

Vanskelig å si om Sony har vunnet krigen, men jeg tror de kommer de kommer til å ha suksess denne generasjonen i hvert fall.

Jeg kunne aldri kjøpt en konsoll med nettkrav. Jeg tilbringer ofte mange dager på steder uten nettilgang.

Jeg kjøper aldri brukte spill så det punktet var ikke så viktig for meg, men liker ikke tanken på å ha alt tilkoblet en konto. Må styre nok med det på PC.

Jeg synes konsoller bør være enklere enn PC uten kontoer, nettkrav, tvungen installering, oppdateringer osv. Da kan jeg like gjerne holde meg til PCen.

Abonnement for nettspilling har ikke noe å si for meg. Jeg spiller aldri på nett uansett.

 

Viktigste er likevel spillene, og ingen av spillene Microsoft viste frem interesserer meg.

PS4 derimot har flere spill jeg bare må ha (KH 3, FFXV, Quantic Dreams nyeste spill).

 

Edit: Vet at KH 3 og FFXV kommer på Xbox også forresten. Men Quantic Dream sine spill kommer bare på PS4. Og med alt annet som er feil (i mine øyne) med Xbox One så er PS4 dermed beste valg.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Innen de nye konsollene kommer så har jeg nok dessverre altfor liten tid til spilling, men det blir PS4 når jeg får mulighet i hvert fall.

Vanskelig å si om Sony har vunnet krigen, men jeg tror de kommer de kommer til å ha suksess denne generasjonen i hvert fall.

Jeg kunne aldri kjøpt en konsoll med nettkrav. Jeg tilbringer ofte mange dager på steder uten nettilgang.

Jeg kjøper aldri brukte spill så det punktet var ikke så viktig for meg, men liker ikke tanken på å ha alt tilkoblet en konto. Må styre nok med det på PC.

Jeg synes konsoller bør være enklere enn PC uten kontoer, nettkrav, tvungen installering, oppdateringer osv. Da kan jeg like gjerne holde meg til PCen.

Abonnement for nettspilling har ikke noe å si for meg. Jeg spiller aldri på nett uansett.

 

Viktigste er likevel spillene, og ingen av spillene Microsoft viste frem interesserer meg.

PS4 derimot har flere spill jeg bare må ha (KH 3, FFXV, Quantic Dreams nyeste spill).

 

Skal du spille online må du jo ha PS+ da =/

Lenke til kommentar

Selv om MS vel var den eneste som viste fram et interessant spill i CGI og prerender-jungelen (Project Spark, som vel blir ødelagt pga elendige kontroller, men det kommer kanskje til PC også?) , så fikk Sony overtaket etter nattens avsløringer, og det har ikke med ingen bruktspillsperre, alltid online DRM eller spillene å gjøre , men prisen.Jeg var sikker på at MS kom til å prise XBOne ekstremt lavt for å knuse Sony, men det er tydelig de har stor tro på COD og Halo-fansen, for det var jo Sony som slo til med den desidert laveste prisen. Veldig overraskende, og i disse finanskrisetider, så kommer det til å ha ekstremt mye å si .At Gamers forumbrukere tror at hele verden har like mye penger som foreldrene deres er forøvrig litt trist.

 

At XBOX1 kommer til å koste 500 dollar, er nok ikke så unaturlig med tanke på at hver eneste pakke skal inkludere en kinect... jeg er sikker på at dersom Microsoft hadde droppet Kinect i hver pakke så ville prisen helt sikkert kunne matche PS4...

Men at PS4 kun koster 400 dollar for all den teknologien de har puttet under panseret, som forsåvidt gjelder Microsoft og X1 også (500 dollar), så er det verdt å spekulere i om begge selskapene "subsidierer" sine konsoller for å enklere sparke konsollene "ut av døra" ved lansering, eller med andre ord at de har gode salgstall fra dag en, noe som da vil reflektere bra på markedsføringen senere. Selvfølgelig så finnes det mange som antageligvis vil vente et halvt år før de eventuelt kjøper en ny konsoll. En grunn kan være at de håper på et "pricedrop", men det kommer antageligvis ikke til å skje før etter mange år med hensyn på det jeg skrev over med "subsidiering". Det vil nok ta litt tid før produksjonen blir effektiv nok til at regnskapet per konsoll går i pluss, men frem til da så vil nok både konsollene til Sony og MS selges med tap, og i mellomtiden så kan man jo si at vi forbrukere tjener på det, i mellomtiden riktignok;)

Lenke til kommentar

Jeg merker at det er mange gamere som endelig har lagt merke til at Sony har tenkt til å ta penger for online-tjenesten deres dersom man har tenkt til å bla spille online. Dette er hverken unaturlig eller uforutsigbart. Jeg mener uansett at det var en kløktig strategi fra Sony å "lansere" en pris på online-spilling midt mellom all jubelen rundt det at PS4 ikke krevde always-online og DRM. Bravo Sony!

Men tilbake til de 5 dollarene for online-spilling... Dette er ikke unaturlig rett og slett fordi det er ekstremt dyrt å drifte en gigantisk online-tjeneste over mange år. Det er ikke til å komme unna at Sony har tapt mye penger på PS3, før regnskapet gikk opp etterhvert med tanke på at konsollen var dyrere å produsere enn utsalgspris, fordi de har måttet gitt gamere et tilbud ala Xbox Live uten å ta betalt for det. Nå kan det diskuteres om de to tilbudene fra MS og Sony har vært likestilte, men at det er dyrt å drifte noe sånt, det er helt sikkert. Og hvis du spør hvorfor ikke salgsinntektene fra konsollene kan dekke dette, så kan det sammenlignes med MMORPGer. Dersom WoW skulle ha dekket sine utgifter kun ved salg av spillet så ville hele universet raskt, etter at spillsalget begynte å avta, kolllapse. For hvor skulle de få penger fra til å drifte alle serverne og betale alle de som jobber på spillet til enhver tid? Men hvis du sier nå at inntektene fra en solgt PS4 eller X1 er langt større enn et solgt spill, så kan du jo sammenligne online-tjenestene til et spill og en konsoll, og da skjønner du at det er stor forskjell og hvorfor Sony må ta betalt for online-gaming. Et spill har multiplayer. En konsoll har multiplayer og alt mulig annet, det er ikke billig å drifte!;)

Lenke til kommentar
Jeg var sikker på at MS kom til å prise XBOne ekstremt lavt for å knuse Sony, men det er tydelig de har stor tro på COD og Halo-fansen, for det var jo Sony som slo til med den desidert laveste prisen. Veldig overraskende, og i disse finanskrisetider, så kommer det til å ha ekstremt mye å si .At Gamers forumbrukere tror at hele verden har like mye penger som foreldrene deres er forøvrig litt trist.
Takk, slike som deg Sony holdt pressekonferansen for.PS4: 399 euro = 3165.83 NOK XB1: 499 dollar = 2994.95 NOK= forskjell på 170.88 kroner.Tipper du også er en av de som synes det teiteste med xbox er at du må betale for å spille online?Jaja, jeg venter iallfall til ting kommer i butikken så jeg kan gjøre en fornuftig beslutning basert på mine preferanser. Jeg tror PS4 er best når jeg ser det selv, ikke når en tulling på scenen forteller meg det.Og mens jeg er her; "SLAGER ER VUNNET!!!" er så teit å skrive som det kan bli.

 

PS4: 399 euro = 3165.83 NOK

XB1: 499 dollar = 2994.95 NOK

 

???

les igjen i artikkelen, det står vel:

PS4: 399dollar =2300kr

XB1: 499euro = 3900kr

 

Ble litt usikker på hva de mener med samme summen i europa for PS4, om de mener at den kommer til å koste 399euro da eller det som tilsvarer 399dollar i euro (320euro)

Lenke til kommentar

Tror du forvekslet PS4 med PC.

 

Du mener tydeligvis at skikkelige 'Gamere' er bare PC spillere? Dette var uanset mtp 'konsoll krigen', og ikke den % i markedet som kjøper spill PC til 10 000+(Et eksempel)

http://www.telegraph.co.uk/technology/9986403/Worldwide-PC-sales-tumble-14-per-cent.html

 

Jeg er en skikkelig Gamer i 30 årene! Spilt og eid det meste av konsoller som har vært utgitt siden 80 tallet. Drevet og eid spillbutikk med stor entusiasme, og ser Sony som mer per dags dato som det riktige valget i henhold til hva vi har blitt presentert med så langt.

Valget i dag og denne generasjonen har for meg vært XBOX 360. Jeg har selvsagt også PS3 og Nintendo Wii, men det er Microsoft som har sett mest av lommeboken min denne generasjonen.

Kommer helt sikkert til og kjøpe meg en XBOX One i fremtiden når prisen synker og flere eksklusive titler vises frem..

 

Skjønner godt at PC spillere ser seg selv som de virkelige gamere mtp ytelse, kostnad og fleksibilitet, men det er ingen forveksling fra min side med at 'skikkelige gamere' som bruker millioner verden over på hardware og spill hvert år står nå med valget mellom PS4 & XBOX One!

Lenke til kommentar

Synes egentlig lanseringen foreløpig bærer litt preg av at Microsoft denne gangen faktisk er markedsleder, de har nok kanskje litt for god tro på egne vurderinger. Det å legge inn både Kinect og HDMI-inn, til 1000,- kr ekstra er kanskje ikke så lurt. Sony gikk i litt samme fellen sist, med å legge inn blue-ray spiller og lansere ett år senere enn Xbox 360. De har allikevel solgt omtrent like bra som Xbox 360, men med tanke på hvor sinnsykt suveren PS2 var i sin tid, så kan man si at PS3 sin markedsandel har vært en skuffelse. Uansett meget bra at det er hard konkurranse!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS4: 399 euro = 3165.83 NOK

XB1: 499 dollar = 2994.95 NOK

 

???

les igjen i artikkelen, det står vel:

PS4: 399dollar =2300kr

XB1: 499euro = 3900kr

 

Ble litt usikker på hva de mener med samme summen i europa for PS4, om de mener at den kommer til å koste 399euro da eller det som tilsvarer 399dollar i euro (320euro)

 

Kan vi slutte nå? I Europa er de:

 

PS4: 399euro ~ 3050 kr

XB1: 499euro ~ 3800 kr

 

I USA:

 

PS4: 399dollar ~ 2300 kr

XB1: 499dollar ~ 2900 kr

Endret av formkake
Lenke til kommentar
Tretton utløser en tiltakende jubel i salen når han deretter avslører at Sony kommer til å støtte brukte spill ved å ikke innføre noen restriksjoner på disse. Minst like populær var opplysningen om at PlayStation 4 ikke vil komme med krav om å være på Internett hele tiden. På begge disse punktene vil konsollen altså skille seg fra Xbox One.

 

Sony legger ingen restriksjoner på salg av brukte spill. Det gjør heller ikke Microsoft. Det er opp til utviklerne hos begge hvorvidt det skal være mulig å selge brukte spill eller ikke.

 

Så når det gjelder onlinekrav har ikke Sony bekreftet annet enn at de ikke har bekreftet noe. At den ikke må være online hele tiden er jo greit, men det forteller egentlig ikke noe som helst. Er det krav om å logge seg på en gang per døgn slik som hos MS, eller ikke?

Lenke til kommentar

Sony legger ingen restriksjoner på salg av brukte spill. Det gjør heller ikke Microsoft. Det er opp til utviklerne hos begge hvorvidt det skal være mulig å selge brukte spill eller ikke.

 

Så når det gjelder onlinekrav har ikke Sony bekreftet annet enn at de ikke har bekreftet noe. At den ikke må være online hele tiden er jo greit, men det forteller egentlig ikke noe som helst. Er det krav om å logge seg på en gang per døgn slik som hos MS, eller ikke?

 

Dette er feil. De legger en restriksjon på at man bare kan selge til "authorized dealers". Altså, jeg kan ikke selge mitt spill til deg uten å gå veien gjennom f.eks gamestop først.

 

PS4 har så vidt jeg har skjønt ingen slik begrensning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selv om det er en smule ironisk at Sony vant mer basert på hva de Ikke gjorde, enn det de faktisk gjorde. De greide til og med å innføre betalinglisens på spill over nett, og det uten at noen ser ut til å bry seg nevneverdig.

Det kommer nok ann på hvordan man ser det. XBone krever internett for å i det hele tatt fungere, selv om man bare vil spille et single-player spill kjøpt fysisk i butikk. For de fleste er det nok ikke et problem, men jeg får trådløst nett via et adapter på PCen. Det betyr at jeg må slå på PCen og aktivere trådløst nett derfra (noe som slettes ikke alltid fungerer engang) bare for å kunne spille et spill på XBone. Og for den saks skyld må man jo betale for å spille på nett der også? Tviler på at man kan spille på nett med XBLive Silver...

 

Det er jo kjipt at PS4 krever PS Plus for å spille på nettet, men ikke glem alt du får med "på kjøpet", for å si det sånn. Om de fortsetter som i dag får vi blandt annet gratis fullversjoner av spill, og noen fullversjoner har nedsatt pris for medlemmer av PS Plus. Har spart en god del der. Det er jo bare litt over en hundrelapp i måneden, og som sagt får vi gratis fullversjoner. Laster du ned en fullversjon har du nok raskt spart inn abonnentet for en måned eller to. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...