Gå til innhold

Her er Playstation-avsløringene fra E3 (PS3, PS4, Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer faktisk på om jeg skal kjøpe meg PS4 på lanseringsdagen, aldri kjøpt meg konsoll før. Blir ivertfall ikke noe xbox nei.

 

Føler Sony gjør alt som Microsoft gjorde forgie runde og Microsoft gjør alt det sony gjorde forgie gang. Lavere lanseringspris, mindre kluss, flere og bedre spill.

Lenke til kommentar

Lurer faktisk på om jeg skal kjøpe meg PS4 på lanseringsdagen, aldri kjøpt meg konsoll før. Blir ivertfall ikke noe xbox nei.

 

Føler Sony gjør alt som Microsoft gjorde forgie runde og Microsoft gjør alt det sony gjorde forgie gang. Lavere lanseringspris, mindre kluss, flere og bedre spill.

 

Jeg skal ha begge konsollene, men har ikke fått med meg at sony har flere og bedre spill til ps4??

Lenke til kommentar
Tretton utløser en tiltakende jubel i salen når han deretter avslører at Sony kommer til å støtte brukte spill ved å ikke innføre noen restriksjoner på disse. Minst like populær var opplysningen om at PlayStation 4 ikke vil komme med krav om å være på Internett hele tiden. På begge disse punktene vil konsollen altså skille seg fra Xbox One.
Sony legger ingen restriksjoner på salg av brukte spill. Det gjør heller ikke Microsoft. Det er opp til utviklerne hos begge hvorvidt det skal være mulig å selge brukte spill eller ikke.Så når det gjelder onlinekrav har ikke Sony bekreftet annet enn at de ikke har bekreftet noe. At den ikke må være online hele tiden er jo greit, men det forteller egentlig ikke noe som helst. Er det krav om å logge seg på en gang per døgn slik som hos MS, eller ikke?

 

De har vel konfirmert det idag

 

http://www.ign.com/articles/2013/06/11/e3-2013-playstation-4-supports-used-games-dont-require-online-connection

 

Lenke til kommentar

Litt vanskelig for å skjønne problemstillingen, tenker du da type 15 år frem i tid? Dette vil vel gjelde alle spill man kjøper digitalt på PS4 også i tilfelle. Microsoft har skytjenester og en stor infrastruktur for dette allerede, den vil neppe bli mindre med årene, at de da fjerner muligheten til å laste ned innhold man har kjøpt, kan naturligvis skje, men tviler litt på at de gjør det i overskuelig fremtid. Alle spill som krever noen form for serverfunksjonalitet (multiplayer etc), har jo dette problemet uansett hvilken plattform de er på også pr i dag.

 

Det kan godt være streaming av gamle spill også er løsningen, skjønner at du er litt skeptisk, men hvem vet hvordan verden ser ut i 2030?

 

Ja, 15 år kan være en grei tidsramme for når problemene jeg peker på, kan dukke opp. Dette vil selvsagt gjelde digitale spill fra PS4 også. Jeg har ikke sagt noe annet, og nettopp derfor vil jeg nok så langt det lar seg gjøre kjøpe fysiske spill til PS4.

 

Hva som faktisk vil skje i fremtiden er selvsagt vanskelig å forutse. En skulle tro at ettersom digital innhold tar helt over for fysiske spill, så vil også bakoverkompatibilitet bli en naturlig del av tilbudet. Men både Sony og MS har jo ikke noe bakoverkompatibilitet på PS4 og Xbox one, til tross for at mye av innholdet på de forrige konsoller var/er digitalt.

Streaming vil nok etter hver bli en løsning, men utgangspunktet er fortsatt at store selskaper som skal tjene penger, ikke bryr seg om noe som bare en bitte liten brøkdel av brukerne bryr seg om, og da er det alltid en risiko for at slik funksjonalitet droppes. Derfor er det veldig greit med et marked, slik en har med fysiske spill, hvor ikke alt ansvaret ligger i hendene på et fåtalls store pengemaskiner.

 

Det beste hadde selvsagt vært om en også med digitale spill fikk et reelt eierskap til produktet, på samme måte som med fysiske spill. Et eierskap hvor en har tilgang på en fil med spillet, helt uavhengig av tjenester som steam, Live eller PSN. Dessverre vil det aldri skje da det vil være det samme som å godta fri deling av spill, "piratkopiering" som MS og røkla ville kalt det.

Lenke til kommentar

Lurer faktisk på om jeg skal kjøpe meg PS4 på lanseringsdagen, aldri kjøpt meg konsoll før. Blir ivertfall ikke noe xbox nei.

 

Føler Sony gjør alt som Microsoft gjorde forgie runde og Microsoft gjør alt det sony gjorde forgie gang. Lavere lanseringspris, mindre kluss, flere og bedre spill.

 

De vant konsollkrigen igår, enkelt og greit. MEN det må også presisseres at som PS4 eier må du nå faktisk betale en fast sum i mnd for å i det hele tatt spille online. Altså Xbox tvinger deg til å være online mens Sony straffer deg for det samme :p Ny PC anyone? ;)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

De vant konsollkrigen igår, enkelt og greit. MEN det må også presisseres at som PS4 eier må du nå faktisk betale en fast sum i mnd for å i det hele tatt spille online. Altså Xbox tvinger deg til å være online mens Sony straffer deg for det samme :p Ny PC anyone? ;)

Pøh, Xbox 360 brukere har alltid måttet betale for å spille multiplayer spill. Hvis du har råd til å kjøpe en konsoll til 3-4000(pluss spill,) så har du faen meg råd til å betale 50,- per måned hvis multiplayer er så viktig for deg.

Lenke til kommentar

du sitter som regel og ser på bakdelen konsoler ?

 

Det er jo business-enden, klart den må vies oppmerksomhet. Men det var ikke nødvendigvis konsoller jeg hadde i tankene når jeg skrev att jeg hadde sett bedre saker bakfra liggende...

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Tipper den starter på 3999 (PS4), men at den faller mot 3000 etter et par mnd. Om det finnes en markedsandel som er villig til å betale 4000, så er det bare å tyne den for det den er verdt. Med release rett før jul er den markedsandelen relativt stor, og de går sikkert tom uansett hva de priser boksene til...

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se hvordan det blir i praksis.

 

Sony gjör en god PR-jobb. Håper de ikke får det i trynet på lanseringsdagen når alt som er "opp til utviklerne" kommer.

Alt opp til utgiverne kommer ikke for det var et sitat som aldri har blitt konfirmert.

Det er bare spekulasjon før de gav svaret i E3

Lenke til kommentar

Pøh, Xbox 360 brukere har alltid måttet betale for å spille multiplayer spill. Hvis du har råd til å kjøpe en konsoll til 3-4000(pluss spill,) så har du faen meg råd til å betale 50,- per måned hvis multiplayer er så viktig for deg.

 

Nå var det Sony som skulle begynne med dette da og er det en ting de har skjønt så er det å ikke følge i fotsporene til Xboner`n, derfor litt overraskende. Lurer litt på hva man egentlig betaler for og hvordan de klarer å legitimere sånne faste avgifter ovenfor kundene som man ikke har med for eks Steam, men skal ikke bry meg for mye borti det da jeg uansett ikke er en av dem.

Lenke til kommentar

Alt opp til utgiverne kommer ikke for det var et sitat som aldri har blitt konfirmert.

Det er bare spekulasjon før de gav svaret i E3

Det var Sonys PS-boss selv som sa det i et intervju. Alltid online, sperrer for bruktspill etc var opp til utviklerne, og ikke noe Sony ville ta stilling til.

 

Men vi får jo se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar

Nå var det Sony som skulle begynne med dette da og er det en ting de har skjønt så er det å ikke følge i fotsporene til Xboner`n, derfor litt overraskende. Lurer litt på hva man egentlig betaler for og hvordan de klarer å legitimere sånne faste avgifter ovenfor kundene som man ikke har med for eks Steam, men skal ikke bry meg for mye borti det da jeg uansett ikke er en av dem.

Det var en side i presentasjonen dems som fortalte hva du betaler for med PS+. De skal jo faktisk tjene penger de også.

Lenke til kommentar

De vant konsollkrigen igår, enkelt og greit. MEN det må også presisseres at som PS4 eier må du nå faktisk betale en fast sum i mnd for å i det hele tatt spille online. Altså Xbox tvinger deg til å være online mens Sony straffer deg for det samme :p Ny PC anyone? ;)

XBone:

- Tar betalt for å la deg spille på nettet

- Gir deg ingen andre fordeler ved å betale mot å ikke betale

- Krever at du er på nettet minst en gang i døgnet, noe slettes ikke alle har mulighet til

- Lar deg aller nådigst bytte spill eller kjøpe brukte spill

 

PS4:

- Tar betalt for å la deg spille på nettet via PS+

- Gir deg fullversjoner av spill gratis, rabatt på noen spill osv hvis du betaler for PS+

- Krever ikke noe som helst av deg

- Du kan bytte spill så mye du vil med hvem du vil

 

Så hvem vant igjen, sa du? Jeg setter en liten knapp på PS4. :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...