Gå til innhold

Her er Playstation-avsløringene fra E3 (PS3, PS4, Vita)


Anbefalte innlegg

PS4: 399 euro = 3165.83 NOK

XB1: 499 dollar = 2994.95 NOK

 

= forskjell på 170.88 kroner.

 

Hehe, gratulerer du har fått XB1 til å bli billigere enn PS4 :p Ikke mange som klarer det. Blir nok mer slik som dette:

PS4: 399 Euros = 3 049.04788 Norwegian kroner

XB1: 499 Euros = 3 813.22028 Norwegian kroner

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

final fantasy 15 ble ikke bare for playstation 4 ble det? ser at de skriver playstation 3 og 4 her, men ser rundt omkring, inkludert på wikipedia at bare ps4 nevnes : ( skaffa meg ps3 bare for final fantsy 15, eller versus 13 som det het tilbake da :p men med den relativt lave prisen til sony er det vel ikke så ille.

Lenke til kommentar

Merkelig, har alltid fått nei til at de ikke sender annet en bøker jeg har prøvd å bestille. Noe nytt som har kommet de siste åra kanskje?

Nei. Det har alltid vært slik. Det er flere enn amazon selv som som selger på amazon, ikke alle sender til Norge.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

prisen ligger på 2607kr på amazon.co.uk siden vi ikke betaler engelsk mva. så med frakt og fortolling blir prisen 3504kr

 

Spare 500kroner på å vente en ukes tid ekstra, samt ikke ha den tryggheten at man kan levere den inn der man kjøpte den skulle det skje noe er ikke allverden. Tror ikke det er spesielt lurt egentlig.

Lenke til kommentar
Jeg var sikker på at MS kom til å prise XBOne ekstremt lavt for å knuse Sony, men det er tydelig de har stor tro på COD og Halo-fansen, for det var jo Sony som slo til med den desidert laveste prisen. Veldig overraskende, og i disse finanskrisetider, så kommer det til å ha ekstremt mye å si .At Gamers forumbrukere tror at hele verden har like mye penger som foreldrene deres er forøvrig litt trist.
Takk, slike som deg Sony holdt pressekonferansen for.PS4: 399 euro = 3165.83 NOK XB1: 499 dollar = 2994.95 NOK= forskjell på 170.88 kroner.Tipper du også er en av de som synes det teiteste med xbox er at du må betale for å spille online?Jaja, jeg venter iallfall til ting kommer i butikken så jeg kan gjøre en fornuftig beslutning basert på mine preferanser. Jeg tror PS4 er best når jeg ser det selv, ikke når en tulling på scenen forteller meg det.Og mens jeg er her; "SLAGER ER VUNNET!!!" er så teit å skrive som det kan bli.

 

At du i det hele tatt gidder å pressentere tallene så feil. Er jo ren løgn, såfremt du ikke leste feil i artikklene. Begge selskapene har 1 dollar i USA = 1 euro i Europa, så at du bruker USA pris vs EU pris her blir jo feil. De korrekte tallene er 399 euro vs 499 euro. Altså 100 euro forskjell, noe som er ca 759,50 kr med dagens kurs. En greit stor forskjell spør du meg.

 

EDIT: Så nå at jeg ikke var førstemann til å reagere på dette! Sorry for spam! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror Microsft har langt ifra tapt denne krigen!!

 

Det er millioner av mennesker som ikke bryr seg om disse restriksjonene, og som ikke sitter på nett og ser disse anonseringene med stor interesse.

Dette er mennesker som har Xbox 360 med Call Of Duty og Fifa i dag, og kommer helt sikkert til og kjøpe xbox one når den lanseres uten og sette seg inn i hva de faktisk kjøper og hva konkurenten tilbyr til en rimeligere pris og uten restriksjoner!

Mtp hva vi har sett og hørt, så er det nok ingen tvil lenger om at PS4 vil ta ledelsen nå, så spørs det hva Microsoft gjør for å konkurere på den fronten...

De som er skikkelige 'Gamere' vil jeg tro vil gå for Playstation 4 som helt klart er det 'BESTE' produktet nå, mens de som bare kjøper årlige sports titler og COD ser seg helt sikkert fornøyd med hva de kjenner til..XBOX.

 

Konkuranse er uansett bare positivt for oss spill entusiaster, for det er vi som går seirende når gigantene kjemper for våre hardt tjente penger!

Det vi taper på av et valg av den ene eller andre konsollen, er mulighet til å spille de eksklusive titlene. Jeg kan fint leve uten enda et Halo spill, men liker det jeg så av Ryse - Son Of Rome og Dead Rising 3.

Valget mitt er uansett et enkelt et, og det er uten tvil Playstation 4!!

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg har med E3 i år.

 

Alt for mange skyte spill fra begge parter.

Bort med all fantasi .

Ikke for og snakke om at nesten alle spill begynner og se ut som Assasins Creed gameplay messig (host)

 

Og hvor er det blitt av rollespill? har folk bare lagt det død.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tror Microsft har langt ifra tapt denne krigen!! Det er millioner av mennesker som ikke bryr seg om disse restriksjonene, og som ikke sitter på nett og ser disse anonseringene med stor interesse. Dette er mennesker som har Xbox 360 med Call Of Duty og Fifa i dag, og kommer helt sikkert til og kjøpe xbox one når den lanseres uten og sette seg inn i hva de faktisk kjøper og hva konkurenten tilbyr til en rimeligere pris og uten restriksjoner! Mtp hva vi har sett og hørt, så er det nok ingen tvil lenger om at PS4 vil ta ledelsen nå, så spørs det hva Microsoft gjør for å konkurere på den fronten... De som er skikkelige 'Gamere' vil jeg tro vil gå for Playstation 4 som helt klart er det 'BESTE' produktet nå, mens de som bare kjøper årlige sports titler og COD ser seg helt sikkert fornøyd med hva de kjenner til..XBOX. Konkuranse er uansett bare positivt for oss spill entusiaster, for det er vi som går seirende når gigantene kjemper for våre hardt tjente penger! Det vi taper på av et valg av den ene eller andre konsollen, er mulighet til å spille de eksklusive titlene. Jeg kan fint leve uten enda et Halo spill, men liker det jeg så av Ryse - Son Of Rome og Dead Rising 3. Valget mitt er uansett et enkelt et, og det er uten tvil Playstation 4!!

 

Jeg hater COD. Jeg kommer til å kjøpe X1. fordi jeg kommer nok til å bli fornøyd med Ryse, DR3 og Spark. Twitch er også ett pluss for meg.

 

Når det er sagt, så kommer jeg mest sannsynlig til å kjøpe PS4 også. Bare ingen av de exclusive titlene har fristet meg enda =/ Og det er jo spill vi er ute etter? Så for meg teller spillene.

 

Eneste problemet jeg har med E3 i år.

 

Alt for mange skyte spill fra begge parter.

Bort med all fantasi .

Ikke for og snakke om at nesten alle spill begynner og se ut som Assasins Creed gameplay messig (host)

 

Og hvor er det blitt av rollespill? har folk bare lagt det død.

 

Project Spark? Så ufattelig fett ut. Der har du rollespill. Eller, du kan lage det selv om du vil :D genialt konsept!

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar
Billigere enn X1, støtter brukte spill og ingen online krav. Blir dette spikeren i kista for xbox(utenfor usa)?
Mulig jeg er annerledes enn gjennomsnittsbrukeren av konsoller, men har ikke byttet eller kjøpt brukte spill siden jeg hadde NES på tidlig nittitallet. Det beste som har skjedd med spillbransjen siste ti årene for min del, er Steam, som jo fungerer på akkurat samme måten.Det er litt irriterende at man må være online en gang i døgnet, men realiteten for min del er i at jeg har vært online med Xbox og Xbox 360 kontinuerlig de siste 8 årene uansett.Det som irriterer meg litt med XOne, er at den er litt dyr, det vil si at man betaler for Kinect og HDMI-inn, som jeg er litt usikker på om er noe jeg egentlig har bruk for. Kult for Sony at MS har lagt frem ting såpass klønete, de har som flere har påpekt, faktisk klart å lure inn abonnementsavgift på nettverksspilling til full jubel fra gamers rundt i verden. Strengt tatt er vel dette egentlig verre nyheter enn drm og bytterestriksjoner, nok en gang i mine øyne :)Litt usikker på hva som egentlig er status i forhold til Indie-games, men utrolig fett at Sony faktisk ser ut til å prioritere dette skikkelig, da jeg selv utvikler spill.Usikker på hvilken konsoll det blir denne gangen, hvis det i det heletatt blir noen. (Steam-bigscreen ;))

 

Sånn jeg ser det er det den samme betalingstjenesten som er på ps3

Lenke til kommentar

Lite pent design på konsollen, ligner på billigplasten i fra de senere slim versjonen av PS3. Så dette var litt skuffende. Den ser liten ut, men der betyr vel også at det er snakk om ekstern PSU?

 

Men konferansen var bra, og frysningene kom når det regelrett høvlet ned MS på slutten der. Litt lite spill desverre, men det er Sony det er snakk om, så jeg har definitivt trua! Meget fin pris var det også, så mulig dette blir dag 1 kjøp så får heller X1 vente litt :)

Lenke til kommentar

MEN så har en det bruktmarkedet som går mer på eldre spill, spill som for almenheten er glemt, men som jeg fortsatt har lyst til å spille og eie. Uten et privat bruktmarked er en helt avhengig av at utgiveren fortsatt tilbyr spillet, men for en utgiver som først og fremst bryr seg om penger er det en stor risiko å ta. Kommer de til å støtte opp under et gammelt spill som kun noen få promille er interesserte i?

 

Alt handler heller ikke om bruktsalg og lån, men om å være sikker på at spillet jeg i hylla alltid vil fungere, uavhengig av om utgiveren støtter opp under spillet heller ikke. På Xbone tror jeg en vil fort vil risikere å måtte kjøpe spillet på nytt om noen år fordi Xbone er utdatert og ikke støttes, og mindre utgivelser kan i verste fall forsvinne. På PS4 vil det alltid bare være å ta opp den gamle maskinen, og sette i et spill. På Xbone...tiden vil vise.

 

Litt vanskelig for å skjønne problemstillingen, tenker du da type 15 år frem i tid? Dette vil vel gjelde alle spill man kjøper digitalt på PS4 også i tilfelle. Microsoft har skytjenester og en stor infrastruktur for dette allerede, den vil neppe bli mindre med årene, at de da fjerner muligheten til å laste ned innhold man har kjøpt, kan naturligvis skje, men tviler litt på at de gjør det i overskuelig fremtid. Alle spill som krever noen form for serverfunksjonalitet (multiplayer etc), har jo dette problemet uansett hvilken plattform de er på også pr i dag.

 

Det er jo heller ikke slik at PS4 må kjøpes på disk. De fleste spill vil sannsynligvis og ha en digital versjon, slik at du kan få "steam" funksjonaliteten din. Det er og litt annerledes på PC og steam enn på konsoll. PC er en nokså konstant plattform med god bakoverkompatibilitet, konsoller blir utdaterte og "dør".

 

Dette er selvfølgelig sant, og det er veldig bra at PS4 gir deg muligheten til å kjøpe digitalt uten at du må ha drm på diskbaserte spill. Jeg har ikke hatt en cd/dvd/blue-ray spiller på noen av mine pc'er på 6-7 år nå, og vil helst slippe å se en digital disk igjen om jeg kan. Hvis konsekvensen er at jeg ikke får spilt mine favorittspill fra 2010-tallet når jeg bikker 50 om 20 år, så er det synd, men har en følelse av at det på en eller annen måte løser seg. I dag kan man jo spille de fleste gamle plattformer via emulering for eksempel. Vil vel også tro at om spillet fremdeles ligger installert på harddisken til konsollen, så kan du spille det i fremtiden. Regner også med at i det MS bestemmer seg for å skru av always-online serverne sine, så gir de også ut en patch i forkant som gjør at XOne ikke lenger krever dette. Det kan godt være streaming av gamle spill også er løsningen, skjønner at du er litt skeptisk, men hvem vet hvordan verden ser ut i 2030?

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...