Gå til innhold

Her er Playstation-avsløringene fra E3 (PS3, PS4, Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS4 er billigere, har bedre hardware og færre begrensninger. MS har vel innført always online-saken sin fordi de var i større grad plaget av piratkopiering enn Sony.

 

Det blir en konsoll på meg, og den står Sony for. Jeg har for lengst pakket bort Xbox360, til tross for at jeg liker kontrolleren bedre enn Sixaxis.

Lenke til kommentar

Jeg var sikker på at MS kom til å prise XBOne ekstremt lavt for å knuse Sony, men det er tydelig de har stor tro på COD og Halo-fansen, for det var jo Sony som slo til med den desidert laveste prisen. Veldig overraskende, og i disse finanskrisetider, så kommer det til å ha ekstremt mye å si .

 

At Gamers forumbrukere tror at hele verden har like mye penger som foreldrene deres er forøvrig litt trist.

 

Takk, slike som deg Sony holdt pressekonferansen for.

 

PS4: 399 euro = 3165.83 NOK

XB1: 499 dollar = 2994.95 NOK

 

= forskjell på 170.88 kroner.

 

Tipper du også er en av de som synes det teiteste med xbox er at du må betale for å spille online?

 

Jaja, jeg venter iallfall til ting kommer i butikken så jeg kan gjøre en fornuftig beslutning basert på mine preferanser. Jeg tror PS4 er best når jeg ser det selv, ikke når en tulling på scenen forteller meg det.

 

Og mens jeg er her; "SLAGER ER VUNNET!!!" er så teit å skrive som det kan bli.

Lenke til kommentar

Det kan være en liten killer for min del. Får tenke på det. Om det blir PS4 og ikke X1 så gjør det ingenting. For da kutter jeg ut XLive. Litt skuffet da at det ikke enda er kommet mer enn 2 exclusive titler.

 

Venter i spenning :)

Oja beklager jo det er mere en 2

 

Knack (E3)

Killzone: Shadow Fall (E3)

Infamous: Second Son (E3)

The Witness

Deep Down (?)

Secret Ponchos (PC?) (E3)

Final Fantasy XV (E3)

FF 14 (Pc) (E3)

Kingdom Hearts 3 (E3)

Outlast

Planetside 2 (PC)

Oddworld: Abe's Oddysee (PC) (E3)

Mirror's Edge prequel

The Order: 1886 (E3)

Quantic Dream's next (post Beyond) game (E3)

 

PLuss mye mere som kommer senere.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Why? Pga 2 spill? Som blir borte om du ikke er online?

Jeg liker å prate med kamerater som spiller andre spill enn meg. Kan du det?

 

Vil ikke si at det er stor forskjell på Ps + og Xlive annet enn to gratis spill. (som også kommer til gold med X360

 

Spillene de tilbyr tilgang på via Instant Game Collection er imponerende. Xbox Live kan ikke matche det og er bare søppel som jeg aldri har brukt penger på.

 

Nå er ikke jeg noe stor fan av multiplayer på konsoller så jeg er ikke helt objektiv i synet mitt på hva som er best, men hvis du er kun ute etter multiplayer så er det vel liten forskjell på tjenestene.

 

Hvis ikke jeg husker feil så er vel PS Plus billigere enn Xbox Live Gold også.

Lenke til kommentar

Oja beklager jo det er mere en 2

 

Knack

Killzone: Shadow Fall

Infamous: Second Son

The Witness

Deep Down

Secret Ponchos

Final Fantasy XV

Kingdom Hearts 3

Mad Max

Outlast

Planetside 2

Quantic Dream's next (post Beyond) game

Oddworld: Abe's Oddysee

Mirror's Edge prequel

 

 

Mye "likt" som før. Infamous, killzone. Mad Max er til flere konsoller.

Ikke mye nye IP'er men fortsatt gode titler. Vært å følge med på! :)

Lenke til kommentar

Takk, slike som deg Sony holdt pressekonferansen for.

 

PS4: 399 euro = 3165.83 NOK

XB1: 499 dollar = 2994.95 NOK

 

= forskjell på 170.88 kroner.

 

Tipper du også er en av de som synes det teiteste med xbox er at du må betale for å spille online?

 

Jaja, jeg venter iallfall til ting kommer i butikken så jeg kan gjøre en fornuftig beslutning basert på mine preferanser. Jeg tror PS4 er best når jeg ser det selv, ikke når en tulling på scenen forteller meg det.

 

Og mens jeg er her; "SLAGER ER VUNNET!!!" er så teit å skrive som det kan bli.

 

Det er ikke sånn det funker. En god indikator på norsk pris får man alltid ved å gange amerikansk pris med 10. Det vil si at veiledende pris på Xbox One kommer til å være rundt 5000, mens PS4 ligger på rundt 4000.

 

Så er det nok mulig at kjeder som Elkjøp kommer til å legge seg under på begge konsollene. Men prisforskjellen mellom de kommer nesten garantert til å være 1000 kroner. Dette har stor betydning for mange, som bare skal kjøpe en av konsollene. For de mer hardcore av oss som faktisk skal ha begge betyr det nok at mange kjøper den billigste først, og så venter til Xbone synker i pris.

Lenke til kommentar

PS4: 399 euro = 3165.83 NOK

XB1: 499 dollar = 2994.95 NOK

 

= forskjell på 170.88 kroner.

 

 

Xbone vil koste 499 euro, PS4 399 euro, så forskjellen blir ca. 1000kr uansett hvordan du snur og vender på det. Her har du bare tatt snarveien og sammenlignet europeisk pris opp mot den amerikanske.

 

"The new console will go on sale in November this year, with a recommended retail price of £429 in the UK, $499 in the US and 499 euros."

 

http://www.bbc.co.uk...nology-22848625

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk, slike som deg Sony holdt pressekonferansen for.

 

PS4: 399 euro = 3165.83 NOK

XB1: 499 dollar = 2994.95 NOK

 

= forskjell på 170.88 kroner.

 

Haha?

Sammenligningen er 499 EURO vs 399 EURO, eller 499 DOLLAR vs 399 DOLLAR

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-10-xbox-one-available-november-priced-429-USD499-USD499

 

Prisen er forøvrig bare en av flere faktorer som gjør at PS4 ser ut til å "vinne" konsollkrigen før den er i gang. Færre restriksjoner burde normalt bety høyere pris...

Lenke til kommentar
Helt opp til hvordan spill man liker,Bare vent til E3 er ferdig så vil man ha bedre oversikt.Det at FF 15 og KH 3 kommer kun til Ps4 er en dealbreaker for millioner av folk.
Joda, er ikke alle som kom til X1 som så awsome ut heller, men de hadde vel totalt 7 helt nye titler av totalt 15 spill som er kun til X1? Hvor mange viste Sony fram? Er det bare de to? Spør av nysgjerrighet (må vel si det for ellers blir man vel ett troll osv osv.)

 

Vil bare minne deg på om denne setningen som ble nevnt "På karakteristisk japansk-engelsk fortalte Yoshida at Sonys egne utviklere har over 30 PlayStation 4-spill under utvikling, deriblant mange helt nye IP-er." Sonys egne utviklere, det kan da tenkes at dette er eksklusivt innhold, ved mindre de velger å selge til flere plattformer for å tjene mer cash ;)

 

og at det kommer til å koste for å spille online gjør meg ingenting, kommer til å koste på xbox uansett, og det var 5 dollar i måneden, det er jo 25-30 kr, er jo ingenting :) og plus er noe alle burde hatt, du får mye bra for det, jeg fikk jo hitman: absolution + tillegsutsyr til spillet + hitman: sniper challenge gratis, og det er jo ganske så nytt :D

Lenke til kommentar

Xbone vil koste 499 euro, PS4 399 euro, så forskjellen blir ca. 1000kr uansett hvordan du snur og vender på det. Her har du bare tatt snarveien og sammenlignet europeisk pris opp mot den amerikanske.

"The new console will go on sale in November this year, with a recommended retail price of £429 in the UK, $499 in the US and 499 euros."

http://www.bbc.co.uk...nology-22848625

 

Ok, det eneste jeg var klar over var den amerikanske prisen på 499$ som jeg hadde gått utifra. Da bøyer jeg meg i støvet på den ;)

Endret av krs10jan
Lenke til kommentar

PS Plus er MYE bedre enn Xbox Live Gold. Har hatt det lenge og har ingen problemer med at PS4 krever det. Så lenge de fortsetter å gi bort spill gratis som en del av tjenesten så er den vel verdt pengene.

 

PS Plus sine gratis spill er selvsagt bra. Men Xbox Live er milevis bedre en Playstation 3s online community funksjoner. Nå får også Xbox Live gratis spill som en del av dealen.

 

Vanskelig å si noe om hvordan det hele vil fungere på neste gen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...