Gå til innhold

Sniktitt: Apple iOS 7


Anbefalte innlegg

Tenkte å laste ned IOS7 nå, jeg er ikke utvikler og har ikke "gyldig" UDID. Hva er det verste som kan skje hvis jeg gjør det? Har noen andre gjort det her?

Installasjonen kommer til å feile når telefonen prøver å aktivere mot Apple sine servere, da din UDID ikke er assosiert med noen utviklerkonto.

 

I så fall må du sette telefonen i DFU mode og kjøre en restore med public iOS versjon (iOS 6.1.x).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Allerede nå er kameraet i iPhone 5 bedre enn den splitter nye Galaxy S4.
Jaha? Det spriker fra alt jeg har lest.

Javel? På samtlige steder hvor de direkte sammenligner foto fra iPhone 5 og S4 (som jeg har lest) har iPhone bedre kontrast, mer naturlioge farger; noe som til sammen gir bedre dybde og nærmere virkeligheten. At S4 har høyere antall Mp er jo greit, men antall Mp har som regel lite å si for hvor godt et foto blir...

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

Så det hele koker ned til at du får kritisere andre OS basert på egen, begrenset erfaring, men andre skal holde seg for gode til å komme med negative utspill mot iOS7 basert på de opplysningene som er tilgjengelige?

Min "egen begrensede erfaring med Android"? Vel, jeg har fortsatt min HTC Desire HD som back-up telefon, og den har jeg trykket på siden den var ny. Jeg ble og plukket ut som pilottester av Samsung Galaxy Note av Samsung, da den kom og skrev en ganske omfattende omtale av telefonen. Galaxy Note hadde jeg i ett år, og hvor jeg blant annet kjørte Root og la inn custom ROM. "Så min begrensede erfaring med Android" som du kaller det, er nok ikke så begrenset :wee:

 

Jeg forhåndsbestilte Nokia Lumia 920, og fikk den ved lansering i november 2012. Denne har jeg hatt frem til forrige måned, hvor den ble returnert med pengene tilbake pga feil som de ikke klarte å fikse.

 

Så jeg vil si at jeg har ganske grei erfaring med både Android og Windows. WP8 var fint nok det, og spesielt dersom man har PC og Windows fra før. Men det har ikke jeg. Men mangler på gode og kjente apper, elendig bugfixing av software, og i det hele virket WP8 som ganske uferdig OS. Lovende, ja, men uferdig.

 

Så jeg har trykket MYE både på Android ogWP8, og det til tross for at jeg har Apple TV, Macbook Air, iMac 27", iPad 3 og flere iPod i huset. Å prøve nye ting er spennende og lærerikt.

 

Men jeg opplever at iOS 7 er en del mer enn bare fargeendringer på ikonene og en ny låseskjerm. Og hvem som ligner på hvem av Android, WP8 og iOS; vel-vel, her har vel alle blitt inspirert av hverandre :closedeyes: . Hvem som var helt først med det de mener er sitt eget, er det jo tross alt ingen av dem som er enige i enda; derav alle søksmål frem og tilbake fra både Samsung, Apple og Google.

 

Men en ting jeg ikke fikk tak i med Android, var: "hva er egentlig Android"? Samsung har sin TouchWiz, HTC sitt Sense, Sony har TimeScape, Motorola har MotoBlur, Google har Holo; og nå kommer jammen i meg Android i ren form også, en slags Android Pure. Og for de som fortsatt ikke klarer å finne seg en Android-mobil med UI de er fornøyd med, så anbefales det å Roote telefonen og legge inn custom ROM :omg:

 

Vel, med iOS så er det en felles plattform, og som selvfølgelig fungerer glimrende med deres egne Apple produkter. Det integreres sømløst med Apple TV, Airport Extreme, Mac og de andre iOS enhetene. Så kan man like det eller ikke, men å si at iOS ikke er bra eller at iOS har store begrensninger blir veldig unyansert etter min mening. Ok, Android er et mer åpent OS, men åpenheten har også sin pris. Android er plaget med spam, virus og trojanere på et helt annet nivå enn det iOS er. Og nå herjer en skikkelig trojaner på Android igjen! I tillegg blir Playstore så utrolig uoversiktlig og fylt til randen med lavkvalitetsapper, hvorpå Appstore er langt ryddigere og hvor Apple har luket bort det meste av dritten.

 

Fra min side synes jeg de mest spennende endringene i iOS 7 var den nye layouten med gjennomsiktige menyer. Jeg syntes dette så grise-lekkert ut, og veldig mye mer moderne enn alt annet av UI-layout til nå (og da med WP8 som en god nr. 2) Men også velkomment var de store endringene i Safari og at AirDrop nå integreres i iOS 7. Og med AirDrop bli plutselig hverken Android Beam eller NFC så viktig for meg lengre i hvertfall. Airdrop virker langt mer funksjonelt og enkelt. :)

 

Da er det bare å vente på iPhone 5S/ iPhone 6. Og jeg håper det blir like spennede. For nå har jeg gått runden med andre OS, så denne høsten blir det ny iPhone på meg :wee:

Endret av chrisAK
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet..! Gjør det noe om Apple kopierer Android og visa versa..! Er jo bare og kjøpe den mobilen en liker best! For min del kunne jeg hatt begge systemene men bruker nå IOS..

En ting jeg lurer på er den nå mulig og organisere bildene i Album og slette de fra kamerarullen på iPad/iPhone/iPod? Slik at en slepper og ha 1000 bilder i kamerarullen?

 

Lenke til kommentar

Har aldri skjønt denne facinasjonen med mobilkameraer, virker jo som halve tech-pressen bruker det som den viktigste faktoren når de dømmer en telefon.

Det er nok viktigere enn du tror. Her om dagen så jeg pressen tv-intervjuet en politimann på et brannåsted med sin iPhone 5. Dette klippet ble senere vist på NRK, og kvaliteten var utrolig bra til et mobilkamera å være. Så jo, både gode mobilkamera og videokamera blir viktigere og viktigere. I min jobb har vi mer eller mindre kuttet å bruke strømslukende kompaktkamera, og tar stort sett foto med iPhone. Og skal man ha noen riktig fine bilder av barna, så går man til fotografen eller kjøper seg speilrefleks. Men kamera i dag er langt mer enn å lime inn noen enkle bilder på Facebook... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det med at batteriet forsvinner i en fei kan vell ha noe å gjøre med hvordan multitasking har blitt forbedret og at ingen utviklere faktisk har oppdatert applikasjonene sine for det?

 

Ser for meg at 99,99% av tredjepartsapplikasjoner ikke er optimalisert for det nye systemet og dermed ligger å sluker batteriet hele tiden da de ikke har implementert save state osv enda.

Lenke til kommentar

Javel? På samtlige steder hvor de direkte sammenligner foto fra iPhone 5 og S4 har iPhone bedre kontrast, mer naturlioge farger; noe som til sammen gir bedre dybde og nærmere virkeligheten. At S4 har høyere antall Mp er jo greit, men antall Mp har som regel lite å si for hvor godt et foto blir...

 

Mener jeg har lest at s4 kom bedre ut generelt ut av det jeg har lest. Kan være selektiv hukommelse såklart, men gjerne post litt sammenligninger som trekker den konklusjonen=)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hehe, du er artig du. Du kritiserer andre for å ikke vite hva som er nytt i operativsystemet, men kommer ikke med et eneste lite hint som du mener er nytt bortsett fra kameraappen (når Nokia kommer med Lumia 925 vil Apple skjelve i buksene). Joda, det kan hende det er litt raskere nå og har noen nye, flotte ikoner som danser 5mm over bakgrunnen, men det er ikke spesielt revolusjonerende. Mange fanboys vil rope hurra og blåse de som ikke bryr seg i ansiktet, men alt i alt har Apple presset lite ut av iOS. Er det noen som er uvitende her så tror jeg det er deg.

Huff så modent, da :huh:

Nå så jeg ikke helt grunnen til at jeg skulle ramse opp alle nyhetene i iOS 7 her, når de ligger tilgjengelig andre steder. Og når du ikke har giddet å lest de der, så gidder du neppe å les de om jeg hadde ramset de opp.

 

Det jeg påpekte var at kritikken flere kom med mot iOS 7 var at de ikke likte fargene, og at låseskjermen var kopiert fra Android. Greit nok, men iOS 7 er mer enn dette.

 

Tviler på at Apple "skjelver i buksa" av Nokia 925. 925 er avleggs allerede NÅ, men skal ikke slippes før langt ut på høsten :hmm: Hvor den da vil være enda mindre imponerende. Jeg håper for Nokia sin del at kameraet i 925 blir bedre enn 920. For makan til hype Nokia kom i forkant av 920 har jeg aldri opplevd. Kameraet var ikke i nærheten så bra som de andre toppmodellene (med unntak av rene nattbilder). Dagbildene var blurry og manglet fokus, noe Nokia etter flere måneder fikset noe på, men det ble aldri så bra som de først skrøt av!

 

Så du som da ikke er så uviten, og i samme åndedrag nevner Nokia 925. Hva er så mye bedre med WP8 i forhold til det vi pr nå vet om iOS 7??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener jeg har lest at s4 kom bedre ut generelt ut av det jeg har lest. Kan være selektiv hukommelse såklart, men gjerne post litt sammenligninger som trekker den konklusjonen=)

 

Jeg skal prøve å nyansere min oppfatning, her :)

 

De klareste eksemplene i tester jeg har sett er med direkte sammenligninger på Youtube reviews. Dersom man zoomer inn bilder til helt maks, så vil så klart antall Mp nyte godt av dette. Og man kan garantert tweeke bildene ved å etterbehandle de på S4, og at de da blir mer optimale. Helt klart. Men bilder på vanlig auto, tatt i dagslys så er iPhone-bildene bedre synes jeg. S4 har litt mer utvaskede farger i lyse omgivelser og mister litt kontrast i skyggepartier. Men for all del S4 er et meget godt kamera. Derfor jeg nevnte de to er at S4 er splitter nytt, mens iPhone 5 er straks 1 år gammelt...

 

Her en test fra Youtube som sammenligner iPhone 5, Galaxy S4, LG, HTC....

http://www.youtube.com/watch?v=HfYr69uVZPk

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

 

Det er nok viktigere enn du tror. Her om dagen så jeg pressen tv-intervjuet en politimann på et brannåsted med sin iPhone 5. Dette klippet ble senere vist på NRK, og kvaliteten var utrolig bra til et mobilkamera å være. Så jo, både gode mobilkamera og videokamera blir viktigere og viktigere. I min jobb har vi mer eller mindre kuttet å bruke strømslukende kompaktkamera, og tar stort sett foto med iPhone. Og skal man ha noen riktig fine bilder av barna, så går man til fotografen eller kjøper seg speilrefleks. Men kamera i dag er langt mer enn å lime inn noen enkle bilder på Facebook... :)

Sant nok og jeg ser det, men for meg er det ganske uvesentlig hvor godt kamerat er, de aller fleste jeg har vært borti de siste 2 årene har vært helt kurante.

Lenke til kommentar

Sant nok og jeg ser det, men for meg er det ganske uvesentlig hvor godt kamerat er, de aller fleste jeg har vært borti de siste 2 årene har vært helt kurante.

Ja, nå er heller ikke jeg av den oppfatningen at kameraet er det viktigste på en mobil :) Men det ble nevnt i åndedraget av forventninger til neste iPhone som lanseres i september.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Så lenge speilreflekskamera ikke blir vurdert utifra mobilegenskaper, bør man heller ikke bedømmer mobiler utifra kameraegenskaper.

Har digitale 2Mpx bilder fra år 2000 som er bedre enn de fleste av dagens bilder fra mobiltelefoner. Det er ene og alene basert på at optikken på mobiler er enda kvalitetsmessig i forrige årtusen.

Lenke til kommentar
En ting vi merker oss er at batteriet tappes på rekordtid. Apple har lagt inn ny, og ekte fleroppgavekjøring i iOS. Det innebærer at apper som tidligere ville ligget inaktive i bakgrunnen nå får lov til å jobbe i bakgrunnen. Dette skal ikke ha gått ut over batteriet, ble det lovet under gårsdagens presentasjon.

 

Akkurat hva det er som gjør at batteriprosentene fordufter så fort på iPhone 5-en vi prøvekjører iOS 7 på vet vi ikke. Vi vet imidlertid at svakere batteritid har vært en vanlig ulempe ved å bytte til neste generasjon iOS uten å også bytte telefon.

Realt å ikke nevne med et ord at dette også kan skyldes _AT DET ER BETA 1 SOM TESTES_ -- himmel og hav.. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke testa IOS 7 selv enda, men det ser helt forferdelig ut! Var på tide med en solid oppgradering, men dette ser ut som ett grensesnitt laget for 5 åringer. Får vel bli en Jailbreak med tweak som gir IOS 6 grensesnittet igjen for vår del. Usikker på om vi i det hele tatt oppgraderer for det var fint lite nyttig nytt her

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La inn iOS 7 i går, og syns det var godt å komme bort i fra den utslitte looken som har vært med iPhone siden starten av. Man blir drittlei, på samme måte som jeg med jevne mellomrom blir lei android og det som følger der.

 

Syns også løsningen for bildebiblioteket var jævlig velkommen og oversiktlig altså :) Og endelig valgte Apple og kopiere quick settings, en velkommen funksjon.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...