Gå til innhold

Sniktitt: Apple iOS 7


Anbefalte innlegg

Jeg var stor fan av iPhone da jeg selv hadde en. Iallefall for en liten stund, helt til irritasjonsmomentene begynte å puste meg i nakken.Når jeg nå ser på IOS7, noen år etter at jeg hadde min egen, er det fortsatt liksom ikke kommet noen vei. Det er ikke noen store skritt, det er små. Ørsmå. "Hei, vi gjør det flatere...nå orker dere vel å kjøpe iPhone 6 også?".Jeg kan forstå at de mest innbitte iPhone elskerne som på død og liv verken skal bytte eller vil innse at OS designet er som snytt ut av ræva på Windows Phone og Android når det kommer til enkelte elementer, ser på dette som en revolusjon. For oss andre, som for en god stund siden allerede så oss lei av ensformigheten til IOS, er dette ikke et alternativ. Ikke er det blitt spesielt penere heller, men det er jo opp til hver og en.At Amobil velger å fokusere på at det er notifikasjonsmenyen som ligner på Android, noe den har gjort i evigheter på en dag som dette, er jo veldig spesielt, i og med at det finnes flere eksempler på ting som er nesten dønn lik Windows Phone. "Føles som en helt annen telefon"....jeg må le.
Kan du fortelle meg hva som har vært så revolusjonerende i oppdateringer på andre mobil-OS? Jeg har en Android og jeg klarte ikke merke noen store forskjeller fra Gingerbread til Ice Cream Sandwich.

 

Skal vi se;

 

Visningen av åpne apper ble fullstendig redesignet, fra en boks med de seks sist brukte midt på skjermen til en liste som du kunne bla i og også lukke apper med et svei til siden

 

Varslingssenteret ble endret slik at du også her kunne lukke en og en varsling ved å dra den til siden

 

Det ble bygd inn mulighet til å begrense brukt datamengde, i tillegg til at oversikten over den enkelte apps databruk ble vesentlig bedre

 

Face-unlock

 

Google Chrome (ser forøvrig at nye safari har kopiert en god del av brukergrensesnittet fra denne)

 

Se forøvrig også http://www.allvoices.com/contributed-news/13282395-difference-between-android-gingerbread-ice-cream-sandwich-and-jelly-bean

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Uten at jeg er enig i at apples nye design er så veldig stygt, så er det jo litt forskjellig iogmed at man faktisk ganske lett kan bytte designen i android om man ønsker.

 

AtW

Den var vel ikke direkte stygg, men duverden så glorete. Og som du sier, på android kan man finne akkurat det design man ønsker, om man skulle være missfornøyd med originalen.

Lenke til kommentar

Her var det jo utrolig mange barnslige kommentarer! Til de av dere som kritiserer iOS 7, så er jeg 99% sikker på at flesteparten av dere ikke vet hvilke endringer som er gjort i operativsystemet! Dere har sett på bildet som Amobil har lagt ved av de re-designede ikonene; og så kommer de barnsligste kommentarene. Endringer i operativsystemet er langt mer enn fargene på ikonene! Helt utrolig å lese. Men hvorfor er dere her inne og kritiserer. Om du er fornøyd med din WP8, så fint. Men kom ikke å si at WP8 er et fantastisk OS. Jeg har prøvd det i 6 måneder, og jeg skjønner at Windows Phone har omtrent kun 6% markedsandel.

 

Android har jeg eid enda lengre. Og jeg hater Google hva gjelder synk etc. Ikke er jeg spesielt glad i Playstore heller, med flere hundre prompe-apps og spam av reklame som bare spys ut på mobilen. Men om DU liker Android, så fint.

 

Men ikke si at endringene i iOS 7 var små. Det var de ikke. Og endringene som kom fra Gingerbread til ICS...vel, de var små.

 

Allerede nå er kameraet i iPhone 5 bedre enn den splitter nye Galaxy S4. Ser frem til kameraet i neste iPhone. Det blir uten tvil telefonen som er mest komplett:-) Derav også salgstallene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Her var det jo utrolig mange barnslige kommentarer! Til de av dere som kritiserer iOS 7, så er jeg 99% sikker på at flesteparten av dere ikke vet hvilke endringer som er gjort i operativsystemet! Dere har sett på bildet som Amobil har lagt ved av de re-designede ikonene; og så kommer de barnsligste kommentarene. Endringer i operativsystemet er langt mer enn fargene på ikonene! Helt utrolig å lese. Men hvorfor er dere her inne og kritiserer. Om du er fornøyd med din WP8, så fint. Men kom ikke å si at WP8 er et fantastisk OS. Jeg har prøvd det i 6 måneder, og jeg skjønner at Windows Phone har omtrent kun 6% markedsandel.Android har jeg eid enda lengre. Og jeg hater Google hva gjelder synk etc. Ikke er jeg spesielt glad i Playstore heller, med flere hundre prompe-apps og spam av reklame som bare spys ut på mobilen. Men om DU liker Android, så fint.Men ikke si at endringene i iOS 7 var små. Det var de ikke. Og endringene som kom fra Gingerbread til ICS...vel, de var små.Allerede nå er kameraet i iPhone 5 bedre enn den splitter nye Galaxy S4. Ser frem til kameraet i neste iPhone. Det blir uten tvil telefonen som er mest komplett:-) Derav også salgstallene.

 

Hehe, du er artig du. Du kritiserer andre for å ikke vite hva som er nytt i operativsystemet, men kommer ikke med et eneste lite hint som du mener er nytt bortsett fra kameraappen (når Nokia kommer med Lumia 925 vil Apple skjelve i buksene). Joda, det kan hende det er litt raskere nå og har noen nye, flotte ikoner som danser 5mm over bakgrunnen, men det er ikke spesielt revolusjonerende. Mange fanboys vil rope hurra og blåse de som ikke bryr seg i ansiktet, men alt i alt har Apple presset lite ut av iOS. Er det noen som er uvitende her så tror jeg det er deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Moderatormelding

Vennligst hold dere saklige og diskuter sak, ikke person (dette omfatter også grupper av personer, som «fanboys»). Tenk over hvordan dere ordlegger dere før dere poster innlegg. Spydige og frekke kommentarer med navnekalling og persondiskusjon har mindre sjans for å overleve enn «samme» kommentar skrevet på en saklig og voksen måte.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men jeg ble litt nyskjerrig på hva de store nyvinningene er. Skal inrømme at heg aldri studerer nyheter som omhandler apple med lupe, men skumleser noen artikler. Men en ting vet jeg. Hvis Apple lanserer noe "nytt og revolusjonerende" så har din side de største krigstypene fremme. Og denne gangen var det kun det nye bakgrunnsbildet og glorete ikonene som fikk krigstyper....

Lenke til kommentar

Her var det jo utrolig mange barnslige kommentarer! Til de av dere som kritiserer iOS 7, så er jeg 99% sikker på at flesteparten av dere ikke vet hvilke endringer som er gjort i operativsystemet! Dere har sett på bildet som Amobil har lagt ved av de re-designede ikonene; og så kommer de barnsligste kommentarene. Endringer i operativsystemet er langt mer enn fargene på ikonene! Helt utrolig å lese. Men hvorfor er dere her inne og kritiserer. Om du er fornøyd med din WP8, så fint. Men kom ikke å si at WP8 er et fantastisk OS. Jeg har prøvd det i 6 måneder, og jeg skjønner at Windows Phone har omtrent kun 6% markedsandel.Android har jeg eid enda lengre. Og jeg hater Google hva gjelder synk etc. Ikke er jeg spesielt glad i Playstore heller, med flere hundre prompe-apps og spam av reklame som bare spys ut på mobilen. Men om DU liker Android, så fint.Men ikke si at endringene i iOS 7 var små. Det var de ikke. Og endringene som kom fra Gingerbread til ICS...vel, de var små.Allerede nå er kameraet i iPhone 5 bedre enn den splitter nye Galaxy S4. Ser frem til kameraet i neste iPhone. Det blir uten tvil telefonen som er mest komplett:-) Derav også salgstallene.

 

Ja, kamerea. Viktig! pfft

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal vi se;

 

Visningen av åpne apper ble fullstendig redesignet, fra en boks med de seks sist brukte midt på skjermen til en liste som du kunne bla i og også lukke apper med et svei til siden

Samme type redesign har kommet til iOS 7 nå.

 

Varslingssenteret ble endret slik at du også her kunne lukke en og en varsling ved å dra den til siden

Varslingssenteret i iOS 7 er radikalt mer forandret enn det der. Det er nytt utseende på både notifications og selve varslingssenteret. Man har oversikt over ting som er planlagt i dag og hvordan morgendagen kommer til å se ut i tillegg til "alle" og "ubesvarte" notifications. tidligere var det bare en liste over kalender, aksjer, vær og notifications helt nederst.

Det ble bygd inn mulighet til å begrense brukt datamengde, i tillegg til at oversikten over den enkelte apps databruk ble vesentlig bedre

Den er faktisk veldig grei! :)

Face-unlock

Gimmick som hverken er praktisk eller tilgjengelig på akkurat min androidmodell.

 

Google Chrome (ser forøvrig at nye safari har kopiert en god del av brukergrensesnittet fra denne)

Safari er helt ny i iOS 7 med mange nye fiffige funksjoner som allerede har vært på Chrome(som du sier), Safari på Mac og noen helt nye.

 

 

I tillegg til dette har det kommet haugevis med småting i tillegg til en del store ting. Det er for det første et ganske kraftig redesign av alle de innebygde appene. Det er nye funksjoner for push notifications, utvidelse av multitasking, et kontrollsenter(big thing som har vært et stort savn tidligere!), automatisk oppdatering av apper, mulighet for å blokkere innringere osv osv.

 

Jeg vil bare prøve å vise at med å skumlese en artikkel som det virker som om du har gjort er det ikke sikkert man får med seg alt. Og dette er faktisk en ganske så stor oppdatering i forhold til hva jeg er vant til tidligere hvertfall og jeg har android og iOS, men ikke Windows Phone, så det kan jeg ikke uttale meg noe om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Allerede nå er kameraet i iPhone 5 bedre enn den splitter nye Galaxy S4.

 

Jaha? Det spriker fra alt jeg har lest. Noen kilde som kan legge litt vekt på den der?

 

Det er helt normalt å stjele/kopiere/tilnærme seg funksjonalitet man ser funker bra for folk og som folk vil ha.

Det sier deg jo selv.

 

Ios7 får ios til å komme hakket nærmere fristende for min del. Enda et stykke igjen, samt muligens noen fundamentale forskjeller mtp konsept som holder meg tilbake, men absolutt et steg i rett retning.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...