Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Har lite tro på at Witcher 3 vil være i nærheten av Skyrim (og de andre Elder Scrolls-spillene) når det gjelder å levere en verden man virkelig kan dykke ned i på egenhånd og spille som man vil. De hauset jo opp områdene i The Witcher 2 også, men det var aldri særlig interessant å utforske.

 

Jeg har troen på at The Witcher 3 kommer til å levere, og forhåpentligvis har de klart å lage en verden man gidder å utforske, men jeg tror ikke de vil slå Skyrim på det Skyrim er best på. Ikke at det gjør noe, The Witcher-serien er ikke den typen spill, det minner mer om spill som Planescape og Baldur's Gate.

hva er det som er så gøy å utforske i skyrim? alt ser jo likt ut, hus huler fiender. Alt er resirkulert og bruk om og om igjen. Klarer faen ikke fullføre det spillet, ble så lei. Men var jo knall til å begynne med da...

 

Witcher 2 var jo ikke open world, så tror nok 3ern blir artigere å utforske.

 

Dette er også problemet med Skyrim/ Oblivion for min del. Alt er for generisk og brukt for mye om igjen. Skyrim bærer mer preg av håndverk enn Oblivion, men har forsatt en lang vei å gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nå mye gøy med å utforske Skyrim, både fordi det var en fin og ikke minst åpen spillverden, og fordi den var full av ulike oppdrag og historier man bare oppdaget ved å utforske.

 

Er klar over at Witcher 2 aldri ble kalt open world, men det hindret ikke utviklerne i å av og til prøve å framstillle verdenen som langt mer åpen enn den var. Derfor er jeg nå litt skeptisk, spesielt siden den visstnok er delt inn i soner, noe som stort sett alltid fører til at spill ikke føles så veldig åpne.

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at man skal kunne gå sømløst mellom sonene på samme måte som med Holds`ene i Skyrim. De har sagt at mappet det skal være ca 20% større i areal så det burde kunne la seg gjøre i dag selv med neste gen grafikk. Men det gjenstår å se om det blir semi eller full open world, altså om jeg er ferdig etter 20 eller 200 timer :p

Lenke til kommentar

Enig, to vidt forskjellige spillserier. Hvorfor skal man alltid sammenlikne spill, i stedet for å nyte mangfoldet og spillenes egenhet?

 

Tja, er ikkje det litt derfor ein har diskusjonsforum? Men eg trur eg skjønner kva du meiner, og er i grunnen einig her når det gjeld TES og The Witcher, då det er to seriar med veldig ulikt fokus. Men dei konkurrerer jo om delar av den same brukarbasen, og folk vil jo alltid ha sin favoritt, så det er jo naturleg at det blir diskusjonar om kva for spel som er det beste.

 

Personleg appellerer den historiedrevne og meir lineære stilen i The Witcher-serien mest til meg, men eg kan fint springe tankelaust rundt i Skyrim ei stund også. Med fare for å høyrest arrogant ut, vil eg påstå at The Witcher-serien krevjer meir av spelaren, men også vil gje meir tilbake, medan TES-serien, i alle fall med Oblivion og Skyrim, heller krevjer noko mindre på både godt og vondt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...