Gå til innhold

Velkommen til Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant, men jeg vil vente å se hva slags artikler som kommer fram. Jeg savner artikler om digitalt hjem, og flere morsome artikler som alternativer til kjølepasta, prosjekter som å lage eget kjølesystem, casemodding, og nostalgi.

 

Å snakke om gamledager blir man aldri lei av :)

 

Gode innspill - vi tar med oss dette. :)

 

Vi trenger de gode artikkelidéene, og oppfordrer alle til å komme med innspill til saker de ønsker her eller i Ekstra-forumet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=727

Lenke til kommentar

Den dagen jeg kan begynne å lese hardware tester som også fokuserer på fotografi/video/programmering og ikke bare spill (jada, det er noen grafer i testene som gjenspeiler dette, men 90 prosent av det som skrives gjenspeiler spilling eller filmtitting), da skal jeg gladelig betale en femtilapp i måneden, min inntil da, så blir det en snartur hos dere for å lese de mer vettuge kommentarene, også ut i den vide verden for mer grunnstoff på det jeg finner interesse i ...

 

Jeg har f.eks. spurt dere gjentatte ganger om dere ikke kan teste noen dual xeon/amd løsninger med pro skjermkort, det har ikke vært noen form for respons ... samme med test og sammenligning av Workstations, aldri sett noe sånt her (hvis noen har en forholdsvis ny link så vil jeg være takknemlig).

Det er greit at 98% av leserne her er spillentusiaster, men selv de vil vel finne det spennende å se hva et Workstation oppsett vil yte kontra en PC.

Jeg er sikker på at produsentene av dual CPU hovedkort og proff utstyr vil være positive til dette også for å vise hva de faktisk kan og kanskje øke salget av dyrere proffe løsninger ...

 

JEg vet i hvert fall at når jeg skal bytte redigeringsutstyr (jeg bygger selv) så må jeg gå alle andre steder enn hardware, og det synes jeg egentlig er litt dumt, for de fleste av dere skriver rimelig bra på generell basis (alle kan bomme litt i ny og ne, største problemet deres mht skriving er når dere stoler for mye på Google translate) ...

 

Så en ny oppfordring (eller utfordring):

gjør noen sammenligningstester mellom PC <-> WS

Dual CPU hovedkort kontra single CPU (med og uten pro grafikkløsninger) ...

 

Hvordan vil f.eks. ett av Asus topp dual cpu oppsett måle seg mot et i7 topp oppsett osv ...

 

Hvordan vil en Tessla eller 7 måle seg i video/3D rendering kontra 3-7 konsumer skjermkort ... (kun eksempel ikke sikkert det går an å kjøre 7 skjermkort for alt jeg veit ... og derfor kunne det vært greit å vite når man driver med f.eks. rendering/bildebehandling ... hva som er praktisk nytte av det ene eller andre systemet) ...

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er mest opptatt av nivået på artiklene. Med fare for å være veldig kritisk, kvaliteten på artiklene har falt dramatisk de siste 5 årene, til å bli altfor tabloid. Det er noen lyspunkter, men å betale for å haug med "Slik gjør du..."-artikler er uinteressant.

 

Mitt bilde av hw.no (og søstersider) er at dette er entusiastsider, men dette inntrykket stemmer nok ikke med realiteten lenger. Det er for det meste gjengivelser av andre nettsteder, samt artikler for et publikum med langt dårligere teknisk innsikt/kunnskap.

 

Jeg ønsker hw-nettverket alt godt, men skulle ønske det kom flere artikler for de over gjennomsnitt interesserte. Nå er de i mindretall.

 

Edit: Etter å ha sett gjennom forsiden, så ser jeg at jeg er streng. Det har gjerne blitt litt bedre. Savner dog overklokking.no, som hadde kunnskap, humor og glimt i øyet. Noe av det er jeg mer enn villig til å betale for.

 

Hei

 

Den redaksjonelle profilen på Ekstra-stoffet blir litt til mens vi går, basert på erfaringene vi gjør og tilbakemeldingene vi får fra brukerne. Håpet vårt er at Ekstra vil gjøre det mulig for oss å bruke mer tid på de dype og lærerike artiklene som ikke nødvendigvis er klikkvinnere. Vi har planer om flere saker i det emnefeltet og av det kaliberet du fant på Overklokking.no før.

Lenke til kommentar

Enig med posten over, ytelse mtp. rendering på f.eks GTX 780 og CUDA i Premiere, prosessorer og ytelse mtp. rendring, konvertering av bilder, sammensetting av gigapanoramaer, 3D oppgaver etc.

 

Det løfter sidene deres ved å holde dere litt "seriøs" mtp. innholdet som kommer ut, da spill kun er underholdning, å få vite hva en maskin yter i arbeid etc. er for min del veldig greit å få en pekepinn på.

 

Som dual Xenon kontra i7 3970X etc.

Lenke til kommentar

Det med vg+ og nettbrett/mobil tilpassing er veldig viktig. Og siden det blir lettere så blir de jo mye mer brett/mobil vennlig. Kommer akam, amobil og de andre søster sidene med likedan mulighet? Og får vi da kvantum rabatt om vi abonnerer på flere sider?

 

Vennlig hilsen en stor leser av sidene deres!

 

Vi har planer om å bygge ut de andre sidene med ekstra journalister og annonsefrie utgaver etterhvert, men starter med Hardware siden dette er vårt største og viktigste nettsted. Og ja, det vil være en hyggelig kvantumsrabatt for de som vil ha hele pakka :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Den redaksjonelle profilen på Ekstra-stoffet blir litt til mens vi går, basert på erfaringene vi gjør og tilbakemeldingene vi får fra brukerne. Håpet vårt er at Ekstra vil gjøre det mulig for oss å bruke mer tid på de dype og lærerike artiklene som ikke nødvendigvis er klikkvinnere. Vi har planer om flere saker i det emnefeltet og av det kaliberet du fant på Overklokking.no før.

Flott, det tror jeg virkelig er noe leserne deres ønsker seg og etterlyser. Samtidig må jeg påpeke at jeg tror flerparten får fnatt av de tabloide overskriftene. Hvorfor ikke gjøre det gjennomført profesjonelt, og heve dere over det tabloide nivået som itavisen og dinside ligger på?

 

For min del sitter pengene ganske løst bare innholdet er tilfredstillende, og spesielt når det gjelder teknologi/IT. Jeg vil bruke prøveperioden, og gjøre en vurdering når denne er over.

 

Edit: Mye klaging nå, men irriterende at man må registrere betalingsinformasjon for å benytte prøveperioden.

 

Rant 2: Også helvetes BankID på toppen. Glemt det. Prinsippsak.

Endret av WonderStivi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et godt tilbud som jeg antageligvis vil benytte meg av hvis artiklene blir av ønsket type. Det vil si dype og interessante artikler som tar for seg hele spennet til HW.

 

De tre eksempelartiklene som blir fremmet i denne artikkelen er av en type som ikke lokker nevneverdig. Som det har blitt påpekt tidligere har disse en distinkt eim av DinSide eller lignende sider, noe jeg håper HW ikke sikter seg inn på.

 

Uten at jeg har annet enn en tanke å gå etter vil jeg tro at denne tjenesten er forbeholdt entusiastene her inne, og da må artiklene reflektere nettopp dette.

 

Uansett, flott at dere ser etter og lager løsninger basert på tilbakemeldinger!

 

-Deluze

 

Takk for tilbakemelding!

 

Den neste uken vil vi som nevnt i saken ha reportasjer fra elektronikkfabrikkene i Taiwan, gjøre et portrettintervju med Piratpartiet og Operas Håkon Wium Lie samt sage løs på skjermkort. Vi er veldig åpne for innspill til andre ting vi kan gjøre. Er det noen spesielle typer saker du ønsker å lese?

Lenke til kommentar

Helt uinteressant tilbud. Jeg synes det er greit med reklame og jeg liker ikke å betale for det jeg leser på nettet. Det er også frekt å kreve kredittkortopplysninger for noe som skal være gratis. Hvis jeg glemmer å avbestille vil jo dette bare balle på seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen forskjell på Hardware Extra kontra Hardware med AdBlock o.l.? :p

 

Hei

 

Du får ekstra saker hver dag, en ny og luftigere forside med større bilder og litt andre småting som mulighet til å endre bakgrunnsfarge på siten. Og god samvittighet da :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding!

 

Den neste uken vil vi som nevnt i saken ha reportasjer fra elektronikkfabrikkene i Taiwan, gjøre et portrettintervju med Piratpartiet og Operas Håkon Wium Lie samt sage løs på skjermkort. Vi er veldig åpne for innspill til andre ting vi kan gjøre. Er det noen spesielle typer saker du ønsker å lese?

 

Ja jeg så også de nevnte artiklene, og jeg burde ha skrevet at disse har potensiale til å være meget interessante (foruten skjermkortsaging).

 

Av ting jeg ønsker å lese har vi:

- Tur på fabrikker / slik er produksjonsstegene for [gjenstand]

- Nyheter om lanseringer/annonseringer av produkter (det er alltid interessant å vite hva som kommer)

- Skriverier som tar for seg fildeling og lovgivning (de par siste kommentarene om dette har vært godt lesestoff)

- Gode og velskrevne artikler om ting jeg ikke visste at jeg finner interessant

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Kva med å lage eit godt teknologi TV program som ekstra innhald for dei som betalar?

 

Video er helt klart noe vi er interessert i å gjøre, men det finnes ikke noen planer for dette akkurat nå. Det er i så fall noe som vil være naturlig å tilby alle lesere i reklamefinansiert utgave og Ekstra-lesere i reklamefri versjon.

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Betaler gladelig 29 kr i måneden for dette!Hva med å la oss som betaler også slippe unna diverse tracking og annet snusk? På Hardware finner jeg Google Analytics og Visual Revenue, i tillegg til Facebook connect.

 

Støtter ønsket om å fjerne tracking og snusk. Jeg blokker annonser og tracking uansett så for å støtte HW.no skal jeg gladelig tilgodese de med 30 kr/mnd fra nå av. At jeg får bedre artikler er ren bonus.

 

Edit: Glemte en ting. Dropp de tabloide overskriftene, vær så snill ! Dersom dere skriver en overskrift med ordet "du" så stopp og tenk en gang til om det faktisk er en bra overskrift.

Endret av sikotryne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...