Gå til innhold

Kommentar: Er Xbox One kundefiendtlig? (XOne)


Anbefalte innlegg

Gjett hva mitt multimediasenter er da?

En PC! Er jeg veldig gammeldags?

 

Via pc-en så kan jeg se film, spille spill, lese nyheter, spille musikk, og gjøre alt annet som en pc kan gjøre.

Trådløs mus og tastatur.

 

Hva er greia med å ha noe annet enn en pc som multimediasenter egentlig? Hvorfor skulle jeg ønske å bruke en spillkonsoll til dette istedet for en pc?

 

Pc-en er koblet i nettverk med de andre pc-ene i huset, slik at jeg kan streame film direkte fra en hvilken som helst pc. Pcen er koblet til en surround-reciever, og en 60" LED tv.

I tillegg så har jeg en både 360 og ps3 koblet til.

 

Jeg må si at jeg jeg har aldri følt for å spille musikk eller se tv fra konsollene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kundefiendtlig? Helt klart.Det snodige med navnet Xbox One er at den ikke er bakoverkompatibel. Så her må man faktisk ha TO Xboxer i stua. Navnet blir rett og slett ironisk der den står mellom dekodern, DVD- og Blu-Ray-spillerne, nettverksswitchen, forsterkeren, popcorn-houren eller google TV'en, og alle de andre konsollene man eventuelt har. Navnet blir en raskt en påminner om hvordan microsoft fullstendig feilet sitt ønske om å monopolisere stua di.

 

Det med bakoverkompatibilitet synes ikke jeg er så big deal. Jeg spiller jo stort sett spillene mine en gang. Jeg tror aldri at jeg har hatt et spesielt stort ønske om å spille ps2 spill på min ps3.

 

Den en mye mer kundefiendtlig med sin konstante overvåkning og antatte intetnettkrav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Til en jublende sal kunne Microsoft avsløre at de har sørget for at de som har andre konsoller enn Xbox One ikke skal få tilgang til alt innhold i Call of Duty: Ghosts.


Eksklusive titler er mobojombo.

Angående jubelen i salen så mye av denne fake aka pålagt via høytalere av MS. Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet Microsoft har hatt med denne lanseringen er de ulike påstandene som har kommet frem, det virker som de ikke har kommet til enighet i enkelte av funskjonene (eks online minst en gang i døgnet) og det blir da sagt ulike fakta rundt dette. Dette kan tolkes til at de enda jobber med slike spesifikasjoner.

 

Føler det også at folk misforstår hele konseptet med livetv. Etter avsløringene av innganger/utganger ser det ut til at de skal prøve seg på nøyaktig samme konsept som GoogleTV, altså å legge et ekstra informasjonslag over tvbildet og styre ekstern tvboks ved hjelp av IR.

Slik funskjonalitet vil da kunne støttes i europa da xboxen mest sannsynlig kun trenger å få lært opp ir-kommandoer på lik linje med en harmony fjernkontroll.

 

xbox One navnet refererer til at du kan slippe unna med ett grensesnitt for å spille xbox-spill, streame film, se på livetv, besøke nettsider, se bluray film.

Har man preferanser utover dette så forandrer det da ingenting utover hva man gjør idag?

Endret av texaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått TV-tilkoblingen, så bruker man HDMI-inn på X1 for å få inn TV-signalene (fra en dekoder el.l.) og så bruker man IR-blasteren som følger med X1 til å skifte kanal på samme dekoder. Så det fungerer ganske likt som med Windows Media Center. Og skal jeg tippe, så tror jeg at Sony ikke kommer til å sitte å se på at MS og andre "tar stueposisjonen", så det blir nok noe TV-greier med PS4 også :)
Jeg skifter lett kanal og styrer volumet på TVen med gamepaden til Wii U, men jeg kaller ikke Wii U et mediasenter av den grunn. Jeg kaller det "praktisk."

 

 

Jeg kaller det "fjernkontroll"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Til en jublende sal kunne Microsoft avsløre at de har sørget for at de som har andre konsoller enn Xbox One ikke skal få tilgang til alt innhold i Call of Duty: Ghosts.
Eksklusive titler er mobojombo.Angående jubelen i salen så mye av denne fake aka pålagt via høytalere av MS.https://twitter.com/AdamSessler/status/336901672662077443

 

Tror du misforstod Sessler der. På slike konferanser er det flere typer folk. Presse, Microsoft-ansatte og ofte også investorer. Jubelen kom mest sannsynlig fra Microsoft-folkene. :)

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Det som er så rart og teit av Microsoft, er at du MÅ ha internett for å installere det... Blir det ikke bare bedre hvis de ikke gir ut spill i butikkene. Og heller at kundene kjøper det på selve maskinen? Siden du må ha internett for å installere et spill på xBox One, blir jo samme som at du skal laste ned et spill..

Lenke til kommentar

Noen som vet specs til X1 egentlig? Siden, etter konferansen til Sony om PS4. Så fikk du vite mer om specs osv.. Og grafikkmotoren i PS4, ER JO HELT SINNSYK, iforhold til X1 ;) For Microsoft sin del, håper jeg at de kommer med en ny xBox.. xBox "720" elns.. For min del, så har ikke X1 en sjanse mot PS4.. Sånn som jeg ser det, så har de virkelig ikke sjangs..

Lenke til kommentar

Liker det faktum at når man på one innstallerer spillene så trenger man ikke å ha plata i for å spille spillet. Det gjør switching mellom spill mye enklere. Har en tendes til å gå lei av ting fort så da bytter jeg gjerne ofte mellom spillene og dette vil gjøre det iallefall lettere. Derimot så er det det eneste jeg har likt sålangt med maskina så går for PS4. Iallefall inntil maskina dropper ned i pris.

 

I tillegg så med 500gb HDD og spill som kan være opptil 25-50gb på bluray så kan æ tenke meg at den HDDn vil fylles opp rimelig kjapt.

 

Bare på 360 så går det nærmere 10 minutt for å installere ett spill på maskina så lurer på hvor lang tid innstallering vil ta på One spessielt når det er ett krav. Selvom muligheten til å låne spill av venner forsvinner så vil nokk iallefall amazon fortsette å presse ned prisene på spill akkurat som de alltid har gjordt. Det er iallefall en trøst.

 

Microsoft har rett å slett skutt seg selv i foten slik de presenterer frem One og har egentlig bare gjordt at jeg gleder meg enda mere til å få se Playstation 4 ved E3 :D

Lenke til kommentar

Tror du misforstod Sessler der. På slike konferanser er det flere typer folk. Presse, Microsoft-ansatte og ofte også investorer. Jubelen kom mest sannsynlig fra Microsoft-folkene. :)

Takk for feedbacken på det Arodem!

https://twitter.com/...895843057664000

post-104567-0-05759300-1369561924_thumb.jpg

Traff spikeren der Arodem :p

 

*snip*

Helt enig, dette er vanskelig å få til, da millioner av andre spillere kommer uansett til å kjøpe konsollen og disse har ikke lest/satt seg ordentlig inn i maskina først. De tenker bare: "Å, ny konsoll" *betaler*. Bare se hvor mange som kjøpte Alien Colonial Marines (før pressen fikk lagt ut review). Siden vårt anti-syn på konsollen (eller spill) ikke teller noe som helst i det store og hele, ender mange opp med å kjøpe konsollen i ettertid uansett.

Lenke til kommentar

Gjett hva mitt multimediasenter er da?

En PC! Er jeg veldig gammeldags?

 

Via pc-en så kan jeg se film, spille spill, lese nyheter, spille musikk, og gjøre alt annet som en pc kan gjøre.

Trådløs mus og tastatur.

 

Hva er greia med å ha noe annet enn en pc som multimediasenter egentlig? Hvorfor skulle jeg ønske å bruke en spillkonsoll til dette istedet for en pc?

 

Pc-en er koblet i nettverk med de andre pc-ene i huset, slik at jeg kan streame film direkte fra en hvilken som helst pc. Pcen er koblet til en surround-reciever, og en 60" LED tv.

I tillegg så har jeg en både 360 og ps3 koblet til.

 

Jeg må si at jeg jeg har aldri følt for å spille musikk eller se tv fra konsollene.

 

Vil jeg ikke si, å bruke PC som multimediasenter fungerer svært bra, antakelig vesentlig bedre enn hva XOne vil gjøre.

 

Ellers er jeg enig i at eksklusiver er noe tull som ikke gjør markedet bedre. Jeg håper egentlig denne generasjonen vil bli den som signaliserer PCen tilbake som storhet på spillfronten.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

for de som ikke så lanseringen. La meg oppsummere.

 

TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports sports Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Dog Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Dog Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...