Gå til innhold

Kommentar: Er Xbox One kundefiendtlig? (XOne)


Anbefalte innlegg

Leste hos IGN (tror jeg det var) ar de har fått bekreftet at det er butikken som må betale gebyret for bruktsalg-transaksjonen, og ikke forbrukeren. Som i og for seg gir mer mening imo..

Jo jo, men de kan ikke kreve butikkene for penger, dvs. de vil sperre for det og så gjøre utvalg butikker til "partnere" slik som artikkelen sa. Hvor mange partnere tror du de gidder å etablere i Norge? Privatmarkedet forsvinner også. Og til syvende og sist kommer regningen til deg eller dem som selger bruktspillene til butikken.

 

Hvis dette i det hele tatt er lovlig i Norge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både nye xbox og playstation kommer med Cinavia, siden alle produkter med blurayspiller visstnok er pålagt å ha dette. Cinavia er vel tidenes handicap hvis man ønsker å lage ett media/underholdningssenter. Min PS3 gikk fra å være min absolutte favorittboks i stua til å nå ikke ha vært skrudd på mer enn ett par ganger i løpet av det siste året etter at Cinavia ble snikinnført på en softwareupdate.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

skyr xbone som pesten her blir det wii-u og ps4... man støtter ikke microsoft som har tenkt å ta livet av spill hobbyen. kommer sony med noe sånt som microsoft, ja da takker jeg for meg.

 

Så synd for deg da. spiller jo overhodet ingen rolle for oss.

Jeg skjønner ikke denne anti holdningen. hva er problemet? at man ikke holder igjen utviklingen slik at man kan spille gamle spill?

Lenke til kommentar

Så synd for deg da. spiller jo overhodet ingen rolle for oss.

Jeg skjønner ikke denne anti holdningen. hva er problemet? at man ikke holder igjen utviklingen slik at man kan spille gamle spill?

 

jeg skjønner heller ikke at folk ser på selskaper som er så griske og anti kunde sentrisk som framtidig utvikling. angående eldre spill, hadde ikke mario på nes blitt spillet i generasjoner og årtier gratis, så hadde heller ingen vist hva et mario spill er i dag. så det sier seg selv at mann må ha gamle spill for å lage nye spill. microsoft har tenkt å ta livet av spill som en hobby. om 10-20 år slår microsoft av serverene, da sitter man der da med lass av uspillbare spill på xbone... så kan du tenke deg generasjoner som kommer etter på som ikke får spillt spillene. det blir ikke et nytt spill ikon som mario på 80 tallet lengre for å si det sånn...

 

så det er nok ett mer innviklet problem enn hva du tror....

Endret av Zombien.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både nye xbox og playstation kommer med Cinavia, siden alle produkter med blurayspiller visstnok er pålagt å ha dette. Cinavia er vel tidenes handicap hvis man ønsker å lage ett media/underholdningssenter. Min PS3 gikk fra å være min absolutte favorittboks i stua til å nå ikke ha vært skrudd på mer enn ett par ganger i løpet av det siste året etter at Cinavia ble snikinnført på en softwareupdate.

 

Du er ikke den eneste.

Lenke til kommentar

Så synd for deg da. spiller jo overhodet ingen rolle for oss.

Jeg skjønner ikke denne anti holdningen. hva er problemet? at man ikke holder igjen utviklingen slik at man kan spille gamle spill?

 

Hva er problemet? Har du i det hele tatt lest artikkelen?

 

"Uansett blir Kinect-sensoren nå obligatorisk. Ikke bare i betydning at den følger med når du kjøper konsollen, men Xbox One vil ikke fungere i det hele tatt uten Kinect tilkoblet."

 

"Dessuten har Microsoft avslørt via en patentsøknad at Kinect kan brukes til å avgjøre hvor mange som ser på skjermen din, og nekte deg å se på film med flere venner på besøk enn hva rettighetshaverne ønsker."

 

Restriksjoner, tvang og overvåking er ikke min stil. Nei, takk!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En god kommentar med gode poeng, godt å se at alle ikke bare aksepterer alt dette blindt uten å tenke over hva dette faktisk innebærer. Bir spennende å se hva Sony gjør, de kan vinne mye på å gå etter reaksjonene til mange av disse tingene.

 

E39 kan ikke komme fort nok!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

xbox one er ikke kundefientlig. den er jo laget for å tjene deg. nærmer seg robot stadiet.

 

multimedie roboten xbox one til tjeneste.

 

det folk da skjønner er jo at ps4 ikke er laget for å tjene deg på samme måte. den tar ikke ordre og må brukest manuelt.

 

men for å gjøre levekårene best mulig for microsoft må xbox one følge noen strenge regler og restriksjoner.

 

kan dere ikke leve med det så er det jo bare å ha en ps4.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Både nye xbox og playstation kommer med Cinavia, siden alle produkter med blurayspiller visstnok er pålagt å ha dette. Cinavia er vel tidenes handicap hvis man ønsker å lage ett media/underholdningssenter. Min PS3 gikk fra å være min absolutte favorittboks i stua til å nå ikke ha vært skrudd på mer enn ett par ganger i løpet av det siste året etter at Cinavia ble snikinnført på en softwareupdate.

 

Er det den dritten som stopper filmer innimellom?

Lenke til kommentar

E39 kan ikke komme fort nok!

 

Åååhåhå E39, den strakaste vej te E3 :p

 

Jeg er ikke helt sikker på hva man legger ned i ordet forbrukerfiendtlig. Er det at om MS legger ned servere om mange år, så din Xbox One er ubrukelig, vil det bli sett som forbrukerfiendtlig?

Derfor skal jeg lese igjennom svarene så jeg kan bli klokere på dette området :p

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...