Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av de tidligere generasjonene var så ustabil i framerate i forhold til nåværende generasjon, det ga en mye bedre opplevelse. Spesielt for de som benyttet tiden på competitive sniping, gb, osv. 

 

Nå husker jeg ikke hvordan dem to forrige COD spillene var på PS4 og XBO. Men Black Ops 3 er ihvertfall rimelig solid på PS4. XBO versjonen sliter endel mer. 

 

Lenke til kommentar

Har prøvd BO3 på både Xbox One og PS4, begge viser klare ustabiliteter i framerate når det skjer mye i spillet. Ser nesten ut som at man brått starter å spole i spillet når framerate går opp igjen (spesielt veldig mye tull i splitscreen). AW på X1 og PS4 var helt brukbart, få framedrops. 

Endret av Enquad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

wow :dribble:  ps4 versjonen så virkelig mye bedre ut en Xbox1 versjonen.

 

Haha, ja ikke sant :p

 

Haha, vi må sitte helt klistra til TVen (43''). Fatter ikke hvorfor de ikke setter ned AA, teksturoppløsning, osv i splitscreen. Skal ikke mange linjer kode for å få dette til. AW er utrolig kjedelig så da er BO3 eneste next gen mulighet, er fortsatt morro etter en del tilvending. 

Spilte med faren min på en 55" og det var pain in the ass, så 43" må være bra ille. Er enig i at de heller burde beholdt oppløsning og framerate over teksturoppløsning og andre shader-greier. Det er jo bare å se på hvordan banen ser ut når man akkurat har hoppet inn i et game. Tar flere sekunder før alt av texturer og slikt er inne, men verdenen ser lik ut. Hvorfor ikke bare kjøre det slik? 

Lenke til kommentar

Haha, vi må sitte helt klistra til TVen (43''). Fatter ikke hvorfor de ikke setter ned AA, teksturoppløsning, osv i splitscreen. Skal ikke mange linjer kode for å få dette til. AW er utrolig kjedelig så da er BO3 eneste next gen mulighet, er fortsatt morro etter en del tilvending. 

Spilte med faren min på en 55" og det var pain in the ass, så 43" må være bra ille. Er enig i at de heller burde beholdt oppløsning og framerate over teksturoppløsning og andre shader-greier. Det er jo bare å se på hvordan banen ser ut når man akkurat har hoppet inn i et game. Tar flere sekunder før alt av texturer og slikt er inne, men verdenen ser lik ut. Hvorfor ikke bare kjøre det slik? 

Helt enig, på 43'' er det såpass ille at teksten i killfeed, osv. er uleselig. Spillere som headglitcher gjør jo spillet mye enklere. Har forsåvidt blitt ganske vandt til det og går ofte i 3K/D+, spiller også domination som gjør det litt enklere iht. objectives. Umulig å f.eks få longsshots med KN og andre assaults (camo challenges). SMG er vel det som fungerer best, løpe og sprette rundt i spawns til fiender så man slipper long range tull som er umulig å se i den aspect ratioen de har valgt. 

Endret av Enquad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Foretrakk COD da det var låst til 30fps i tidligere generasjoner, det bidrar til mer konsistent aim også.

 

CoD har vel alltid vært så nært 60 som mulig? Aldri hørt om noen 30 fps lock i noen CoD spill før i hvert fall.

 

 

Faktisk, så var Call of Duty 3 låst til 30fps på PS3 kontra 60 på Xbox 360, dette er da altså en del år siden. Black Ops 3 er vel også 30fps på 360 og ps3.

Lenke til kommentar

Om man spiller med samboeren så spiller man ikke på en pitteliten 24''. Pleide å spille profesjonelt på en 28'' da jeg var innestengt på gutterommet. Før i tiden kunne jeg ikke se for meg FPS på en TV, det føltes tregt og uresponsivt men det er en vanesak, legger ikke merke til det engang.

Endret av Enquad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man spiller med samboeren så spiller man ikke på en pitteliten 24''. Pleide å spille profesjonelt på en 28'' da jeg var innestengt på gutterommet. Før i tiden kunne jeg ikke se for meg FPS på en TV, det føltes tregt og uresponsivt men det er en vanesak, legger ikke merke til det engang.

En 24-tommer på normal sitteavstand dekker som regel mer av synsfeltet enn en TV.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan da være tven deres også som er problemet. Å spille FPS online på stor tv har da aldri noensinne vært ideelt. Fatter faktisk ikke at folk gjør det.

 

Skifter jeg fra 24 tommeren jeg bruker nå til tven så er det helt forferdelig.

 

Dette er selvsagt ett poeng. Det er nok mange der ute som har kjøpt seg ny flott TV, og som sitter med fabrikkinnstillingene og ikke engang har den i spillmodus. Da blir det fort mye surr altså mtp. input-lag og overdrevet bilde med mye pålagte effekter og annet fitteri.

 

Bruk spillmodus på skjermene deres folkens, og bruk TID på å finjusetere ting. 

 

EDIT: Bladde litt kjapt, dere pratet kanskje om noe litt annet. Men poenget mitt består :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Digital Foundry ser på Just Cause 3. Og nevner bla dette med motion blur som gjør at spillet selv i 30 fps ser ut som det er høyere og gir ikke dette ubehaget som endel 30~ fps spill kan gi.

 

Hehe ja der var det virkelig mange forskjeller. I begynnelsen så syntes jeg faktisk det så bedre ut på xbone, men på den fly greia så så det bedre ut på ps4, mens rett etter det igjen så det bedre ut på xbone så tydeligvis ikke enkelt å få det helt frem hva som er best. Dårlig framerate på begge.

Lenke til kommentar

 

Dette med fps og oppløsning er noe jåleri som har kommet de siste årene. Ingen klagde på dette for ti år siden. Må jo være umulig for 60—fps folket å spille ps2-spill.

For 10 år siden skal jeg love deg at det var mange som var opptatt av dette. Jeg var nesten mer opptatt av det den gang. Har vært opptatt av slike ting siden jeg var en dritunge og babler om mhz og fargepalett på mega drive vs super nintendo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...